Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

DSK 316

Počet příspěvků › 24 | Poslední příspěvek › 4. 5. 2023
Aleš Ševčík
Prosím o zodpovězení- výrazně rozdílná pojezdová rychlost mezi DSK 316/S r.v. 1994- kola s gumovými obručemi a současně prodávaná DSK 316.1 PSVN- u této převodovky je pojezd výrazně pomalejší. Obě převodovky mají originální výrobní štítky. Co s tím? Předem děkuji za odpověď Aleš
Vážený pane Ševčíku. Původní provedení převodovek s označením řady DSK-316 (+ kód dalšího rozlišení dle typu motoru, pojezdových kol nebo počtu rychlostí) byly konstruovány hlavně pro použití s lištovou sekačkou. Nové generace adaptérů sečení vysoké trávy - mulčovače a bubnové sekačky - vyžadují pro svoji dokonalou práci rychlosti pomalejší, proto byl stálý šnekový převod na začátku roku 2003 změněn a převodovky dostaly označení DSK-316.1. Pomalejší pojezd je též výhodnější pro sněhové frézy a zametací kartáče. Na Vaši otázku "Co s tím?" odpovídám takto: U převodovek se zpětným chodem (DSK-316PSZ, DSK-316PZ, DSK-316.1PZ, DSK-316.1PSZ ) i jednorychlostních (DSK-316MA, DSK-316MSA, DSK-316PA, DSK-316PSA) lze šnekové soukolí pojezdu přestavět - mění se jen šnek a šnekové kolo. U převodovky DSK-316.1PSVN nelze přestavbu na rychlejší pojezd provést, pro tuto převodovku neexistuje příslušný typ šneku s rychlejším převodem. U této převodovky by se musela vyměnit i příruba s aretačním čepem pro připojení adaptérů, čímž by zanikla možnost vypínatelného náhonu a změnil by se tím charakter výrobku; tato přestavba je z toho důvodu výrobcem zakázaná. Cenu přestaveb lze zjistit u kolegů v servisu přímo zde ve výrobním závodě v Libici nad Cidlinou (kontakt zde). S pozdravem Martin BURIAN      
Vojtěch Stejskal
Dobrý den. DSK 316 MA má pojezdovou rychlost 3,27km/hod a otáčky náhonu 853. DSK 316 1.PZ má pojezdovou rychlost 1,93km/hod a otáčky náhonu 853. Otázka. Když si nechám předělat "starou" převodovku na čtyřtakt,zmenší se také pojezdová rychlost? Díky.
Dobrý den pane Stejskale. Pokud při přestavbě z 2T na 4T verzi u převodovky DSK-316MA budete měnit jen kuželové soukolí (pastorek-kuželové kolo), otáčky náhonu adaptérů budou vyšší - 953 1/min a pojezdová rychlost se zvedne na 3,73 km/hod. Pojezdová rychlost se sníží pokud také výměníte šnekové soukolí (šnek-šnekové kolo) z převodovek řady DSK-316.1. S pozdravem Martin BURIAN 
Jaroslav Jordán
Pane Buriane. Ocenil bych (a určitě všichni uživatelé), kdybyste vypracoval a zde uveřejnil jednoduchou tabulku s přehledem všech modifikací DSK-316 s uvedením základních charakteristik: roky produkce, motorizace, rychlosti, vypinatelný náhon, pojezdové rychlosti, otáčky náhonu, vliv záměny motoru 2T za 4T na pojezdovou rychlost a na otáčky náhonu, resp. potřebnou úpravu převodovky pro tuto záměnu - i s uvážením, že by postačila pouze úprava pojezdové rychlosti, nebo naopak pouze rychlosti náhonu, či oba parametry. Vyčíst tyto údaje pouze z manuálů není pro nás zas až tak jednoduché. Vy to pravděpodobně znáte nazpaměť. Děkuji.
Dobrý den pane Jordáne. Tabulku s popisem všech verzí uveřejníme na našem webu v sekci Často kladené dotazy (FAQ). V tabulce je také uvedeno, jak se změní parametry převodovek při výměně komponentů převodů původní dvoutaktní převodovky za komponenty ze čtyřtaktní verze při přechodu z dvoutaktního motoru na čtyřtaktní. My jako výrobce preferujeme přestavbu na "pomalejší" ( v tabulce modře zvýrazněnou) verzi rychlosti pojezdu kvůli lepší funkčnosti adaptérů bubnového sečení a mulčovače. Přesnou specifikaci dílů a jejich cenu pak zjistíte při případné objednávce přestavby převodovky v naší servisní síti. S pozdravem Martin BURIAN    
Julius Tuš
Dobrý deň, mám otázku, či je možné na prevodovku DSK 316 r. v. 1987 napojiť bubnovú kosačku. Motorová jednotka 2T - zatiaľ to slúžilo len na odhŕňanie snehu radlicou napojenou na prevodovku. Ďakujem.

Dobrý den, k vaší převodovce lze zapojit současný bubnový adaptér Samson 56.

s pozdravem Tomáš Belinger

Jaroslav Jordán
Pane Buriane, děkuji za perfektně zpracovanou tabulku. Uložení ve FAQ je asi logické, ale kdyby přímo na liště stránek byla záložka např. TECHNICKÁ DATA, pak by patřila určitě tam. Třeba by šlo vytvořit další takové přehledy o variantách adaptérů a jejich "parametrech" a v této záložce by je pak logický každý hledal. Každopádně tahle tabulka určitě uživatelům pomůže v orientaci a ubudou opakované dotazy na stejnou otázku - zejména ve spojení se záměnou 2T za 4T. Přeji hezký den.
Bronislav Malý
Vážený Pane Jordáne, je hezké snažit se o zdokonalení webových stránek výrobce, ale není správce stránek ten, který by se zavděčil všem a tak se stalo, že to zde není úplně všechno podle Všehno gusta. Podstatné však je, že požadovaná informace na stránkách je, jen je třeba ji vyhledat a i k tomu se dá použít okénko "hledat text". Buďme rádi, že výrobce dodržuje kompatibilitu připojení adaptérů po dlouhá léta a uvědomme si, že to není vůbec standart všech výrobců napříč časem výroby a nedivme se, že se zaměřuje spíše na současnost a nové výrobky a jejich vhodnost připojení a použití. Také si myslím, že stránky Vari nedělá a nespravuje nějaký nadšenec po víkendech, ale pár profesionálů, kde se snaží s využitím zvyklostí v tomto oboru a optimalizace sekcí a obsahu v nich pro většinu uživatelů učinit stránky srozumitelnými. Když se k tomu přidá ochota Pana Buriana, ale nejen jeho, navésti tazatele tam, kde se dozví co požaduje, pak co si přát více? Kéž by všechny stránky výrobců byly stejně komunikativní, jako tyto. S úctou B.M.
Vladimír Maier
Dobrý den, nechal jsem si udělat přestavbu z 2t na 4t na převodovce dsk-316MA,protože sem vyměnil starý motor za nový(eko dotace).V servisu mě provedly výměnu pastorku a kuželoveho kola.K teto převodovce jsem měl zakoupenou rotačku SAMSON 56 a při sečení mě to dělalo fousi u prostřed bubnu.Prostě moc rychlej pojezd podle meho uvážení.Tak by mě zajímalo,jestli to vyřešilo muj problém. Předem děkuji za odpověd.

Dobrý den,

zasílám Vám odkaz na tabulku pojezdových rychlostí při přestavbě převodů :

http://www.vari.cz/rady-a-navody/faq/srovnavaci-tabulka-pojezdovych-rychlosti-u-dsk-316/art:40934/

Hezký den Lukáš Svoboda

Jaroslav Jordán
DSK-316, rozměr klínku pro fixaci spojkové misky na hřídeli k motoru. Moje DSK-316.1PA z roku 2005 má klínek pro misku široký 5,5mm. Nyní zakoupená nová miska má drážku pro klínek širokou 4,8mm a misku proto nelze nasadit. Dotaz: vyrábí a prodávají se misky s drážkou pro obě varianty šířky klínku, nebo musím vyhledat pomoc u frézaře a drážku si nechat rozšířit?

Dobrý den,

prosím o informaci, pod jakým objednacím číslem jste si zakoupil uváděný kotouč spojky? Mám obavu, že jste si objednal nevhodný ND.

Hezký den Lukáš Svoboda 

Jaroslav Jordán
Pane Svobodo, zakoupil jsem v Nazet s.r.o., U Kaple, Vikýřovice dne 27.8.2015. Na účtence je zboží označeno jako "Kotouč spojky DSK-316", žádná další specifikace. Přímo na kotouči byla nalepena ručně popsaná nálepka "DSK-316, Kč 316, 124018". Dotaz: jakou tedy má šířku drážka pro klínek na kotouči, který bych si byl měl jako ND správně objednat? Má těch 5,5mm, jako můj původní kotouč? Pokud ano, pak si ho objednám u vás přes e-shop a ten koupený s poděkováním vrátím Nazetu. Děkuji a přeji hezký den. Jordán.

Dobrý den,

prověřil jsem kotouče spojky 124 018, opravdu patří k T-19 nebo DSK-316. Šíře drážky je 4mm a je to v pořádku. Prosím proměřte šíři klínku na pastorku Vaší převodové skříně.

Hezký den Lukáš Svoboda 

Jaroslav Jordán
Obrázek k příspěvku od VARI (16. 9. 2015, 18:33)
Pane Svobodo, mám nějakou hybridní DSK-316, protože na ni pasuje originální kotouč pro DSK-317, protože hřídel má průměr 15,5mm a nikoliv 13,5mm, jako má díra pro hřídel v koupeném kotouči 316. Kdybych byl automechanik a ne stavař, všiml bych si toho hned napoprvé. Problém je tedy objasněn. Pouze teď musím prodejce poprosit, zda by mi laskavě ten zakoupený kotouč vzal zpět a dodal mi kotouč pro DSK-317. Připojuji foto štítku na mé převodovce. Snad bude i pro vás prospěšné vědět, že takový hybrid existuje. Díky a zdravím. Jordán

Dobrý den pane Jordáne. Pro převodovku DSK-316.1 je správným kotoučem spojky obj.č. 124036 (viz http://katalognd.vari.cz/kotouc-spojky-dsk-316-1/produkt-1383/). Kotouč spojky pro DSK-317 vypadá sice hodně podobně, ale má jiný průměr pro těsnící kroužek (gufero) a některé důležité rozměry. Doporučuji i výměnu pera obj.č 150544 a těsnícího kroužku (gufera) obj.č 126501. Při hledání náhradních dílů prosím využívejte naše webové stránky s katalogem ND http://katalognd.vari.cz případně stránku s návody k používání http://www.vari.cz/rady-a-navody/navody-k-pouzivani/, kde je i archiv návodů na starší stroje, ve kterých rozpady ND lze také nalézt. Pokud víte jaké přesné typové označení má Váš stroj, pro který ND potřebujete, mělo by příště být vyhledání správného ND bezproblémové. Totéž platí pro komunikaci s Vaším prodejcem či servisem. S pozdravem Martin BURIAN    

Jaroslav Jordán
Pane Buriane, v mém posledním příspěvku jsem přiložil snímek štítku z převodovky. Je to DSK-316.1PA. Mylně jsem předpokládal, že stačí u prodejce žádat díly pro DSK-316 a tím jsem si způsobil tuhle kalamitu. Děkuji za vyhledání správných náhradních dílů v katalogu, sám bych to asi zase nedokázal bez obav z omylu. S pozdravem Jordán.
JAROSLAV RAJSIGL
Dobrý den,mám bazarovou dsk 316 psvn.Stitek je samolepka,je to běžné značení nebo tam je originál plechový štítek,popř. Jak poznám snadno o jakou převodovku se jedná,díky
Ondřej Vrzal
Dobrý den, u převodovek DSK-316.1PSVN byl od počátku jejich výroby štítek řešen formou samolepky. Přesné označení převodovky poznáte právě z něj. Pokud na převodovce není, vložte prosím její fotku a pokusím, se s vaší pomocí, o její přesnou identifikaci. S pozdravem Ondřej Vrzal
Ivan Beňo
Obrázek k příspěvku od VARI (3. 5. 2023, 21:42)
Dobrý deň Mohol by som poprosiť o pomoc s identifikáciou prevodovky DSK 316 PZ? Predný vývod je akoby zaslepený a je na ňom pravdepodobne dodatočné ložisko s navareným krúžkom. Chcel by som použiť túto prevodovku pre kosačku Samson 56. Je možné toto zaslepenie demontovať, prípadne bude potrebná nová hriadeľ? Ďakujem

Dobrý den,

tak toto jsem opravdu ještě neviděl. Jestli se Vám dopaří odbrousit sváry a oddělit přední ložisko od skříně, asi by to šlo opravit. Půjde o výměnu šnekové hřídele a dokompletace celého předku. V případě zákmu o zakoupení ND na Slovensku kontaktujte prosím společnost ŠUPA SK ( www.supa.sk )

Hezký den Lukáš Svoboda

Ivan Beňo
Ďakujem za odpoveď. Podľa prevedenia som nepredpokladal, že je to domaca úprava, preto som bol aj zvedavý aký to malo účel.

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.

HONDA DAY Ostrava

Datum: 27. 4. 2024
Místo: Ostrava - Vítkovice, Výstavní 123/11

Více