Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

Inovace nádrže motor VARI XP 200

Počet příspěvků › 23 | Poslední příspěvek › 3. 12. 2017
Miroslav Buroň
Prosím chtěl bych se zeptat zda neuvažujete o technické inovaci nádrže motoru VARI XP200. Mám na mysli zvětšení objemu na 3 litry a udělat z nádrže dva vývody tak jak to bylo na staré TEŘE. Nádrž je nedostačující při obdělávání pozemku cca 30 arů a navíc nejde vyčerpat do dna protože je tam jen jeden vývod a při naklonění stroje a málo benzínu v nádrži , nejde do karburátoru benzín. Stará TERRA s motorem JIKOV na tom byla v tomto směru lepší. Děkuji

Dobrý den, o této upravě neuvažujeme a to z několika důvodů. Především celkové zástavbové rozměry motoru - je nutné si uvědomit, že motor VARI XP-200 je osazován i na další stroje a nejen na PJ. Dále více vývodů, hadiček a dalších dílů by prodražilo výrobu a promítlo by se do ceny motoru a v neposlední řadě i ekologické aspekty - trend v zahradní technice je snižovaní odpařovaní pohonných hmot přes nádrže, víčka a hadičky palivového systému. Tento trend je tedy zcela jasný, menší nádrže a minimum paliva ve strojích. S pozdravem Tomáš Belinger

Jaromír Malich
Dobrý den, podle mě mají objemově menší palivové nádrže i další pozitivní aspekt - váha motoru (a tedy i celé PJ) je nižší i při plné nádrži a hlavně nehrozí, že by tam přes zimu uživatelům zůstávalo nespálené palivo ve větším množství - to pak vodnatí a způsobuje problémy se strartem i chodem motoru. Nádrž motoru XP-200 je objemově srovnatelná s tím, co nabízejí i jiné typy motorů. Můj osobní názor je, že v cenové relaci, za kterou je tato PJ k dispozici, nic lepšího neseženete, a to mluvím z osobních zkušeností.
bikiper
Zdravím do Libic, zvláště pana Belingera. Také mne trápí problém palivové nádrže - mám motor GSV190. Docela chápu snahu o co nejmenší nádrž, kde ze všech možných a nemožných důvodů, bude na prvním místě kompaktnost výrobku. Ale proč v tom případě nemáme k tomu odpovídající plničku, když kontrola hladiny hladiny paliva při plnění z dostupných kanystrů a jejich plnicích nástavců je téměř nemožná a ve většině případů, dojde k přelití a tím pádem k mnohonásobnému překročení možného odparu. Plničku, která je na str.5 českého návodu z bezpečnostních důvodů nepoužívají ani v Bangladéši. Za vhodné zařízení považuji kanystr s vhodným dávkovačem, jako je např ve vícejazyčném manuálu. Proč nejsou texty a obr v mauálech totožné. Červený kanystr Honda neopovídá požadavku vícejazčného manuálu. Příslušný kanystr s vhodnou plničkou, uvítají všichni co pracují na větších plochách.
Bronislav Malý
bikiper, nezlobte se na mě, ale co se s tímto Vašim problémem obrátit na výrobce kanystrů? Já nechápu, co všechno a za co všechno by měla fa. Vari ještě "ručit"? No jo, už vím, oni ti výrobci kanystrů asi nemají fórum. A nečekal bych, že po cca 45 letech existence této značky se objeví takový to zásadní problém.
bikiper
Malý, můžete mi vysvětlit, proč se „já“ mám obracet na výrobce kanystrů. Hoši v Libicích a u Amerikan Honda Motor Co., velmi dobře vědí, že z běžného kanystru za současného sledování výšky hladiny, je plnění nádrže nemožné. Samozřejmě, že očekávám celý kopec přitroublých oponencí, rovnajících se té vaší. Když z jistých důvodů nelze zvětšit hrdlo nádrže a její objem, tak je přímo povinností výrobce, dodadat takovou pomůcku, se kterou to „bezpečně“ jde. Autor amerického vícejazyčného manuálu, ve kterém se nevyskytuje jeho česká forma, si určitě tu malůvku nevycucal z prstu, na to jsou Amíci dost opatrní. Libice to mohou řešit tím, že dodají na trh kanystry o objemu 0,9l se správným nástavcem, nebo něčím podobným, co se vyskytuje v americkém manuálu, nebo můžou s motory dovážet i s vyobrazeným kanystrem, když jsou neschopni to sami zařídit. Za matoucí zbytečnost považuji vyobrazení šesti typů ovládání motoru. Když už to tam někdo protlačil, tak by měl zvýraznit, o který typ jde. Příště raději vstupte do diskuse až budete tázán.
Jaromír Malich
Dobrý den, dovolte mi jeden příspěvek - GSV 190 se vyrábí nejen ve verzi N2G7, který se používá na Vari systému, je to motor, jež se vysktuje i na komunálních rotačkách a další technice (najdete jej například na limitované edici produktu BDR-620 Lucina MaX, kde se jedná o stejné provedení)v různých výbavách (autosytič, brzda motoru/těžký setrvačník, volnoběžný systém karburace, elektrostart, odlišné délky výstupní hřídele motoru.....). Obávám se jednoho, že pokud by Honda pro každou modifikaci motoru vytvářela detailní návod k obsluze, negativně by se to zřejmě promítlo do výsledné pořizovací ceny, což zajisté nikdo z nás v dnešní době nechceme. Motory konstrukční řady GCV/GSV z cca posledních dvou let produkce s inovovaným velkoplošným krytem a víčkem ventilů mají usnadnění - vnitřek nalévacího hrdla je opatřen červenou plastovou měrkou, to proto, aby uživatel viděl, kam až může nalít palivo, aby nádrž nepřelil. Bohužel, ač jsem pátral v osobním archivu, fotku vnitřku nalévacího hrdla nemám. Ale slibuji Vám, jakmile budu blíže nějakému ze současných GCV/GSV motorů, vyfotím a vložím sem.
Karel Jungmann
Dobrý večer, vážení, jsem dlouholetým uživatelem Vari systemu, loni jsem využil akci Ekodotace a letos i srotovne na DSK-316, až našetřím peníze, určitě vyměním ještě svou T-20. Obdělávám celkově cca půl hektaru, čili velikost fotbalového hřiště. Na větší ploše sekám trávu na sušení, také využívám obraceč, a na menší ploše děláme brambory a další zeleninu pro rodinu. Musím říct, že s novým motorem XP-200 jsem nadmíru spokojen. To, že nádrž má něco okolo litru, mi vůbec nevadí, spotřeba je totiž mnohem nižší, než u bývalého dvoutaktu. A za ten komfort ta výměna určitě stála. Sleduji stránky Vari a občas si přečtu diskuzi, člověk se v ní totiž i dosti důležitého dozví. Jen opravdu žasnu nad příspěvky pana bikipera, kterého asi pustili z blázince, když se po dlouhé době opět ozval, a opět to je perla. Lidem z Vari bych poradil (a ostatním také), aby na tohoto člověka vůbec nereagovali, lidé tohoto typu totiž do diskuzí píšou proto, aby co nejvíc lidí naštvali, a nad rozhořčenými reakcemi se pak uspokojují. Však tento pán neprudí jen zde. Jinak obyčejný kanystr s benzínem si vždy beru k práci s sebou, s naléváním do nádrže pomocí připojené trubice (kterou má dnes každý plastový kanystr za pár korun) nemám nejmenší problém. To by člověk musel být fakt lempl, aby přelil. Nenechte se ve Vari znechutit takovými jedinci, máte dobré stroje, za které se nemusíte stydět.
bikiper
Pro pana J. Malicha - to čemu vy říkáte měrka, je zbytečnost, která jen navyšuje cenu. Když máte sosák kanystru v hrdle nádrže a máte obě ruce plné práce, tak tam stejně nevidíte. Fotit to nemusíte, víme jak to vypadá. Pro Jungmana - někdo je prudič puštěný z blázince, který má jisté výhrady k danému produktu a někdo je sportovec, který perfektně ovládá jistou lezeckou disciplinu. Ten prudič a blázen, by chtěl nejen zlepšit užitné vlastnosti, ale hlavně podstatně zvýšit bezpečnost používání tohoto produktu. Tomu lezci, nepřeji nic špatného, ale musí si uvědomit, že „náhoda je sviňa“ a v poznámce o lemplech a přelití, zřejmě interpretuje vlastní zkušenost. Měl by si uvědomit, čím více a kvalitnějších pomůcek, zvyšujících užitné vlastnosti a hlavně bezpečnost, tím lépe. Tak ať se vám dobře leze. Nesnažte se mi tvrdit, že to neni pravda, že k žádným malérům při provozování tohoto zařízení, ještě nedošlo.
Jaromír Malich
Osobně mám za to, že i kdyby měl Vari systém sebevíce nedostatků, stále to bude nejpoužitelnější a ,,nejvymazlenější" stavebnice pro zahrádkáře a farmáře u nás - stačí se porozhlédnout trochu kolem sebe a pídit se po zpracování detailů. Povšimnul jsem si totiž jednoho - buď se vytváří tzv. kejkle s prodejními cenami anebo se za porovnatelnou cenu nabídne něco, co má podstatně horší kvalitu a v něčem to je kompromis. Ani jedno u libických nenajdete. Vývoj zde pracuje opravdu jak říkají - za dobrou cenu máte ,,kus stroje navíc". Nesnažte se tedy prosím hledat nedostatky tam, kde prostě a jednoduše nejsou. Tvrdím to samé jako p. Jungmann - ve vari ví, co dělají a s jejich stroji je radost pracovat.
sebastian sehnal
bikiper - Nechápu co máte za problém s doplňováním benzinu do nádrže. Doplňuji z klasického 5ti litrového kanystru bez nástavce, prři troše opatrnosti to jde bez přilití také. Pokud chcete něco jako přesný dávkovač, není nic snažšího než si externí nádobku koupit třeba v obchodě, kde prodávají motorové pily :-). VARI to může také prodávat, nechat si udělat červený plast. dávkovač s logem :-), ale to mne připadá jako zbytečnost a ví to zřejmě i ve VARI. Pěkný den a hlavně nepřelít :-)
bikiper
Pánové, s opatrností to dělám již pár let. Ale v každém případě, bych byl spokojenější a jistější, když bych na svůj kopec, vyjel s pěti devítideckovými kanystříky, než s jedním pětiltřákem. A proč bych měl pobíhat po nějakých jiných kšeftech a připasovávat něco, jako za socíku. Mi připadájí ty vaše výlevy velmi hloupé a velmi silně zavánějící jistou sportovní displinou. Já si opravdu raději připlatím za správnou nádobu, třeba i pětkrát, ale budu vědět, že pro bezpečnost jsem udělal co se dalo.
sebastian sehnal
Pobíhat nemusíte, objednejte so kanystřík na míchání benzinu do motorovky, má obsah litr. Přiveze ho kurýr až domů :-). Třeba zde: http://www.svetpostrikovacu.cz/cz/e-shop/965044/c59461-kanystry-a-prislusenstvi/nadobka-na-mix.html . Výběr tam je celkem dobrý a můj odkaz je příklad. Jinak ty nádobky většinou mají i tam, kde VARI prodávají
bikiper
Pane Sehnale, vaše snaha je chvályhodná. Děkuji. Takovou snahu by měl projevit výrobce zahradní techniky a jejich autorizovaní prodejci. Představoval bych si to tak, že při nákupu techniky se bude prodejce rozplývat a dokonce mi předvede plnění nádrže z kanystru, např Rapidon 6, a bude mi ukazovat, že ani kapka nepřišla mimo a nemohla tím pádem, být příčinou maléru a dokazoval by, že k práci je využito veškeré palivo. Z těch nádobek mi byl nabídnut otráveným prodavačem Honda kanystr. Po prvním použití vím,že jsem koupil nebezpečnou obludu a tím pádem přišel o 600Kč. A neni to jen blbý kanystr. Můj první stroj bylo Vari IV. Na klečích se skvěl hlíníkový ovladač plynu. Super výrobek, po několika přidáních a ubráních plynu, přestal fungovat. Autorizovaný prodejce Vari, mi těch hliníkových zmetků vnutil několik, že údajně nic jiného neni. Čirou náhodou jsem zjistil, že je ještě něco jiného v plastové podobě a pak jsem musel téměř znásilňovat prodavče, že je ještě něco jiného. Po delším dohadování sáhnul pod pult a ejhle, plasťák skvěle fungující k ovládání plynu byl na světě. Takto si obchod skutečně nepředstavuji.. Když mi bude prodavač (a měl by mít na tom zájem samotný Belinger) podlézat a nabízet funkční zboží, tak tam budu rád chodit nakupovat, bez obav z podrazu a bez připomínek. A je to tak se vším. Nože na sekčku, ty by měly být alespoň v jedné sadě přibaleny k produktu, včetně promazaných lankovodů a nejen to. Dal by se napsat román. Jenomže, když je okolo spousta ješitných, úzkoprsých sportovců, ovládajících speciální lezeckou disciplinu, je to opravdu těžké, zvláště, když je někdo uražen, tak neslyší na nic.
ANIBIKIPER
No a jak se vám dolévá benzín třeba do té sekačky? Taky útočíte na prodejce sekačky nebo snad oslovujete dokonce koncerny Elektrolux, GGP a další výrobce sekaček? Já si původně myslel, že jste jen prostě blbej, ale musím se omluvit, Vy jste nemocný.
bikiper
Co jste si to dal za jméno, co je to za slátaninu a co to ta slátanina vlastně znamená. Na nikoho neútočím, jen mám připomínky, které korespondují s návody k obsluze. Jak se nemám sám potřísnit palivem, při použití kanystru Honda, kde je plnicí sosák umístěn v kanystru a je tím pádem ponořen v palivu. Když chcete z tohoto mostra přetankovat, tak musíte odšroubovat víčko, vytáhnout husí krk z paliva, otočit ho o 180° a zašroubovat do hrdla kanystru, a abyste nepřišl do styku s palivem a neinicioval si exém, musíte použít rukavice, to se pak to tankování, pěkně prodraží. Nebudu užívat výrazů blbej a vy jste nemocný, protože ty spadají do kategorie nadávek. Budu jednoduše konstatovat, jste velmi hloupý.
ANTIBIKIPER
Klidně budu hloupý a raději než být chytrý jako Vy. A neodpověděl jste na otázku!! To taky slušný člověk nedělá. Z toho všeho napsaného jsem pochopil, že prostě chcete kanystr a jen proto, protože je v návodu. Kdyby v tom návodu nebyl, ani by jste nehlesl.
bikiper
Nikdy jsem se nepovažoval za chytrého, kdyby tak bylo a byl bych navíc „správně vyčuraný“, tak bych tyto stránky nenavštěvoval. Mám bohužel, nebo bohudík, vlastnost, která je mnohým nepříjemná. Vadí mi věci, které jiní omlouvají, nebo jim vůbec nevadí. Všímám si takových věcí, které mnozí nevidí, ani, když jsou na ně upozorněni. Pan Belinger ve svém vstupu operuje mimo jiného i ekologickými aspekty. Toto je myslím si, přímo superpohádka. Nikdo nepřizná, kolik paliva bylo vypuštěno do atmosféry při leteckém provozu. Potřebu něčeho, z čehož bych bez cyntání naplnil malou nádrž stroje, jsem pocítil po koupi vyžínače. Naštěstí je nádrž tohoto stroje i křovinořezu, z průhledné hmoty, ale i přesto se stane, že sem tam přeleji a od jeho pořízení postrádám zařízení, které by mi přesně nadávkovalo potřebné množství paliva. U Vari IV, s motorem Jikov 1447DV a třílitrovou nádrží s pěkně velkým plnicím hrdlem, jsem si na to zvyknul a do nádrže jsem fláknul pětilitrový kanystr benzínu na dvakrát. S pořízením dalšího stroje s motorem Hoda GSV190, potřeba přesné plničky zesílila. Používat již výše zmíněný kanystr Honda, je o hubu, zvláště, když už je člověk unaven a kanystr nelze ani pořádně uchopit, mám poměrně malou ruku a přesto mám problém kanystr uchopit za konstrukční madla, a abych provedl potřebnou operaci, tak plním nádrž i pětkrát. Oslovovat vámi zminěné koncerny, nebudu. K tomu má stát své instituce a úředníky velmi dobře placené z mých daní, kteří mají dbát hlavně o bezpečnost užívvání produktu, plátci daně. Bohužel, jsou buď málo vnímaví, nebo podplacení. Takže návod k motoru Amercan Honda Motor Co., neměl podstatný vliv, akorát jsem využil americké malůvky, a to jen proto, aby bylo vidět, že si nevymýšlím. Ano a proto chci mít ke svým mašinkám odpovídající plničku nádrží, u které bude zajištěna bezpečnost a také ta ekologie, zmiňovaná panem Belingrem. Ještě bych rád věděl, jak je to s využitím paliva obsaženého v nádrži. Z a tu dobu co stroj používám, tak jsem ještě nádrž nevyjel do sucha, proč s malým množstvím paliva v nádrži, nelze natočit motor a kolik toho paliva v tom případě můžu dolévat, když je její obsah 0,91l a na dně to šplouchá, je to jen na nemožné vizuální kontrole. Pak mne velmi zajímá, jak je to s náklonem motoru, v předním, nebo levobočním náklonu, který nepřeshuje limit-musím ještě nějak změřit- vytéká přes čistič sání poměrně dost paliva, což je z duvodu jeho vznícení velmi nebezpečné. A ještě k obchodu, jak se má obchodník chovat, doporučuji zhlédnou film „Zlaté dno“. Můžete uvés co je ten antibikiper.
Jaromír Malich
Vážený, nedá mi než reagovat na Vaše komentáře. V jednom z výše uvedených příspěvků uvádíte, že při prodeji stroje očekáváte sadu nožů v balení a promazané lanovody. Sada nožů je osazena již přímo na stroji už rovnou z montážního pracoviště a další je možné dokoupit dle potřeby, požadovat, aby další náhradní nože byly v balení, je poněkud přemrštěné. Objednací čísla náhradních ostří naleznete v katalogu náhradních dílů pod rozkresy příslušných strojů. Připravený stroj k práci je součástí tzv.předprodejního servisu, kdy za správnou dokompletaci po vybalení z kartonu a následné zprovoznění zodpovídá vždy prodejce a je jen a pouze jeho vizitkou, jak s tímto úkonem naloží. Další věc je benzín - ty malé nádrže mají nejen ekologický aspekt, čím více paliva budete ponechávat v nádrži, tím více problémů můžete očekávat. Myslím, že je to zcela jasně napsáno v návodech k obsluze, co může zapříčinit starý benzín. Není to jen o zalepeném karburátoru a následném houpavém chodu motoru při zátěži, případně jeho zhasínání na volnoběhu. Starý benzín Vám může způsobit i třeba zaseknutí sacího ventilu motoru v jeho vodítku, což už je na podstatně dražší opravu. Motor Honda GSV 190 je z praktického hlediska TOP motor v nabídce, doporučil bych se zaměřit na jeho přednosti a nevyhledával bych nedostatky. Myslím, že jeho značně zvýšená životnost, daná použitím těch nejlepších komponent uvnitř, mluví za vše.
bikiper
Co to vůbec melete, vy při tom určitě spíte. Předprodejní servis stojí za starou belu. Náhradní nože si musím napřed s prosíkem objednat. Závěr vašeho příspěvku je jen papouškování. Spěte klidně dál a sem tam, když se probudíte, tak tleskejte.
Ondřej Vrzal
Dobrý den, nedá mi to a musím reagovat. S plněním benzínu nemám problém, mám obyčejný plastový kanystr na 5 litrů paliva s klasickým plnítkem. Pokud je v kanystru opravdu jen 5l není plnění problém. Mám PJGV190 ročník 2006 a teď i nově PJXP200 a vše bez problémů. U obou strojů není problém vyjet nádrž do sucha. Samozřejmě musí být motor v takové pozici aby to bylo možné, v kopcovitém terénu nebo pokud je motor v záklonu se tak nestane, což je logické. Pane bikipere, problém bude zřejmě u prodejce kterého navštěvujete. Moje zkušenosti, konkrétně s prodejnou v Horáckém autodružstvu v Třebíči jsou po řadu let velmi dobré. Na podzim jsem zde kupoval Rapido, teď PJXP200 a vždy byl stroj skvěle připraven, promazán a zkompletován. Vše mi bylo ukázáno a vysvětleno, motor předveden v chodu, sám jsem si mohl vyzkoušet nastartovat a ovládat můj konkrétní motor ještě před zaplacením. Pozáruční servis taktéž bez chyby, vždy jsme se domluvili tak abych měl stroj v servisu co nejméně času a mohl s ním co nejdříve pracovat. Prodej ND bez problémů, základní a běžné věci jako jsou originální nože na sekačku mají skladem a co jsem si vymyslel nestandardního bez problémů objednají. Na vašem místě bych změnil prodejce. S přáním hezkého dne Ondřej Vrzal

Uživateli Bikiper byl smazán příspěvek z důvodu porušení pravidla č. 5.

Příspěvky byly smazány z důvodu porušení některého z pravidel diskusního fóra. 

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.

Jarní dny techniky Klatovy

Datum: 4. 4. 2024
Místo: Klatovy, Dr. Sedláka 779/III

Více