Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

Volnoběžka kola

Počet příspěvků › 10 | Poslední příspěvek › 6. 3. 2017
Miroslav Osvítil
Dobrý den. Při jízdě z kopce se mi občas zasekne na tažné nápravě volnoběžka na levém kole . Můžete mi poradit co s tím ? Děkuji Osvítil
Bronislav Malý
Úplně přesně jsem nepochopil co se vám to vlastně děje, ale řekl bych že palec nezabírá a zůstává vysunutý. Není moc dobré pouštět stroj do volnoběžek aby to klapalo jako o život, je dobré třeba přibržděním držet otáčky kola podobné ose. Poohlédnout se také po západce, zda není deformovaná a nevázne na hrdle palce v disku. Jinak už nevím, ale třeba Vám kde jaký fotograf napíše více a přesně to, co chcete slyšet.
Miroslav Osvítil
Západka není deformovaná,při jízdě z kopce a nebo při zatáčení by palec měl přecvaknout a to se někdy nestane kolo se chová jaku při " uzavěrce"
Bronislav Malý
Pak sundat nemocné kolo, rozebrat náboj a zjistit, co se stalo. Třeba pružina palce, nebo palec - proč nevyskakuje a nezapadá. Při té příležitosti bych doporučil rohatku náboje vyčistit a omýt, zkontrolovat opotřebení a lehce namazat před zpětnou montáží. Něco tam musí být špatně. Je to celkem primitivní a spolehlivé provedení. Než se teda něco opotřebí. Pak to vykazuje chyby. Z dlouho dobého hlediska pak není pro tento systém vhodné používání volnoběžek při jízdě, jako cvrček na kole, ale snažit se přibržděním vyrovnat otáčky a použít to opravdu jen na diferenci při zatáčení otáčení apod. Jízdou s klapajícíma volnoběžkama dochází k opotřebení litinového náboje palcem a opotřebovává se i palec sám. K mazání mazacím tukem přistupujte s rozvahou kde více není lépe. Nevím co více Vám v tuto chvíli poradit. Neviděl jsem to, ale vím, že staré mazivo v zubech náboje může zapříčinit nedostatečné zapadání palce a jeho vyskakování se záběru, ale to ani nebude Váš případ. Chci tím jen říci, že je dobré čas od času kola demontovat, očistit vše kontrolovat a případné defekty buď opravit nebo nahradit novým dílem. Volnoběžky nevyžadují kdo ví jakou péči, ale bezúdržbové nejsou. Náboj kola drží jedna segerovka, tak položte kolo ventilkem nahoru sejměte segerovku a náboj se uvolní a lze ho opačnou stranou vyjmout.
František  Šimák
Dobrý den. Dovolte mě vstoupit do diskuze.... Pane Osvítil, podívejte se, jestli nemáte zdeformovanou západku kola (ten drát jak vysunujete palec). Když je zdeformovaný, tak se může zasekávat o tělo disku kola, jak píše pan Malý. ono to není moc poznat, ale může se zasekávat. A pak řádně promazat olejem palec!!!!Jak už jsem četl v diskuzi, při jízdě z kopce můžete zapnout západky kol na pevno.....západka kola směřuje do středu kola. Tím Vám pomůže brzdit převodovka a západka nebude klapat a tím se nebude ani zasekávat.... S pozdravem František Šimák
Vlastimil Kadlec
Pánové něco k té západce. Je třeba si uvědomit, že náboje kol mají západku, která má 3 funkce - viz aretační západky na disku kola různé hloubky. 1. kolo (hřídel v kole) se otáčí oběma směry, 2. hřídel(kolo) se otáčí jen jedním směrem 3. hřídel (kolo) je zablokovaná oběma směry a v kole se neotáčí. Při jízdě z kopce a jízdě vždy je třeba mít západku aby byla hřídel blokována oběma směry. Jinak při jízdě z kopce dojde k přenosu síly z ,,druhé strany"od kol směrem k převodovce a západka přeskakuje a zničí se. S pozdravem Vlastimil
František  Šimák
Dobrý den pane Kadlec. Níže jsem Vám nakopíroval odpověď od pana Malicha z diskuse na blogu VARI. S jeho odpovědí se ztotožňuji ne jenom já, ale i firma VARI. S pozdravem František Šimák Dobrý den, uzamčení nápravy je správný, a při jízdě z kopce i nezbytný krok. Nemusíte se bát, že by při například při brždění motorem došlo k poškození šnekového převodu - hlavní zásadou je mít v převodovce dostatek maziva (1,75 l hypoidního převodového oleje) a sestavu zbytečně nepřetěžovat. Co se týká vozíku, nevím, jaký typ používáte, ale pokud říkáte, že brzdy jsou slabé, nemůžete mít již opotřebené obložení?
Vladimír Soldan
Obrázek k příspěvku od VARI (18. 2. 2017, 11:27)
Dobrý den přeji, mám tažné kola TN-01 staršího ročnku, jsou bílá i se závažím, či nažloutlá. Po X. letech jsem je rozebral vyčistil a zakoupil nové díly. Můj dotaz zní, jak správně mám nastavit západku při montáži, jak by správně měla směřovat? Viz. obrázek z internetu. Děkuji

Dobrý den,

při opětovné montáži palce do tažné nápravy doporučuji nastavit směr úkosu na palci, tak aby směřoval ke středu kola.

Hezký den Lukáš Svoboda

Richard Spath
Dobrý den. Mnohokrát se mi stal případ, který popisuje p. Šimák (příspěvek z 7.10.16- zdeformované drátěné déčko). Celý problém jsem vyřešil rozebráním kola a odvrtáním části litinového disku- osazení palce z vnějšku tak, abych mohl nahradit toto drátěné déčko odlitkem,který výrobce montuje na nápravu Global- odlitek šipka. Průměr vrtáku cca 23 mm,hloubku odvrtání odhaduji na cca 8-10 mm, nutno předem pečlivě proměřit, aby šlo s šipkou otočit kvůli vnějšímu závaží. Vrták je třeba přesně vycentrovat na osu otvoru po palci. Šipky mám zajištěné závlačkami. Tuto výměnu zmíněného déčka mám zhotovenou před rokem- plná spokojenost a je po problému. Spath

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.

HONDA DAY Ostrava

Datum: 27. 4. 2024
Místo: Ostrava - Vítkovice, Výstavní 123/11

Více