Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

Vymena 2T motora za 4T

Počet příspěvků › 26 | Poslední příspěvek › 7. 1. 2018
Marek Mlatec
Zdravim.Uz som to trosku zacal v inej teme .No teraz mam trosku este ine otazky. Mam prevodovku DSK 317 pre 2T.No pri 4T by sa malo menit nejaky pastorek a dat drazkove nity. Resp v mojom pripade kedze to vyuzivam len na orbu stacia len dat tie nity.Lenze neni mi jasna jedna vec. Ono napr uvazoval som dat motor VARI XP200 alebo hondu 190 GCV .Ale pouzity.Len trapi ma jedna vec a to priruba, tu potom treba tiez ci ako ? Z 2T to asi pasovat nebude. 2T motor Jikov planujem predat.Mam tam inak aj tie tazke riadidla, ktore tiez neviem ci predat alebo kupit tie lahsie.Tieto sa daju posuvat aj do stran ale tiez to nevyuzivam. Dakujem
Ondřej Vrzal
Dobrý den, když budete měnit celou pohonnou jednotku tedy motor s řídítky, přírubou i spojkou, vše bude pasovat, pouze vyměníte ony nýtky na převodovce. Pokud však chce měnit pouze motor a svoje řídítka zachovat, je nutné někde sehnat přírubu, na kterou půjde motor i vaše řídítka namontovat. Budete muset také sehnat spojku, 4T ji má rozdílnou než 2T. Dle mého názoru si to zbytečně komplikujete sháněním další dílů potřebných k přestavbě. Ještě jedno upozornění. Motory z travních sekaček nejsou určeny pro pohonné jednotky s odstředivou spojkou. Mají lehký setrvačník, jeho brzdu a nejsou nastaveny na takové parametry, jaké jsou potřebné pro Vari systém a správnou funkci odstředivé spojky. Musel by jste sehnat motor vhodné specifikace a nebo motor přestavět, pokud to však jde. Řídítka Global jdou také stranově vyklánět. S pozdravem Ondřej Vrzal
Marek Mlatec
Ono s tymi riaditkami sa preto pytam , lebo neviem ci potom pasuju co vidim ze nie. Aby som nahodou nepredal tieto a potom zistim vsak pasovali aj tie moje.Aj ked tieto su strasne tazke co trosku mi vadi. K tej spojke v com je ina , lebo toto citam zase prvykrat ze aj to treba. Inak ten motor napr XP 200 sa dava praveze na malotraktor aj ked na inzerate som ho videl za 200€ a teraz vidim ze stoji 149€ v tomto obchode tak neviem co si mam o tom mysliet no :D http://www.boel.sk/kategoria/nahradne-diely/motory/ motor na prevodovke http://www.boel.sk/kategoria/zahradna-technika/malotraktory/jednonapravove-malotraktory/malotraktor-vari-xp200/ .Takze podstate mi treba motor+riaditka+priruba+spojka+ tie nity. Riditka nepotrebujem natacat do stran aj to to nevyuzivam. Takze cele by to slo predat.
Jiří Pala
Ondřeji Vrzale, klamete nejen tělem a raději nechte poradit Markovi Mlatecovi, lidem přímo od pramene.
Marek Mlatec
Tak teraz som uz uplne mimo co teraz je pravda A preco by mal klamat ?
Ondřej Vrzal
Pane Palo, prosím řekněte mi v čem klamu? Rád se nechám ponaučit.
Bronislav Malý
Já se do toho připletu se svým názorem a doporučuju, aby Marek Mlatec tu dvoutaktní motorovou jednotku prodal tak, jak ji sundá z převodovky a klidně i se zbytkem benzínu v nádrži a pořídí si kompletní čtyřtaktní motorovou jednotku. K tomu nyty na předělání a je to!!! Když teda je zájem změnit motorovou jednotku. Je to nejjednodušší a nejjistější řešení. Já ty těžký řídítka z Jičína měl taky, mám je dodnes, ale už mimo motor. Namontoval jsem novodobé řídítka "TERRA". Marku, nekombinujte a měňte motorové jednotky jako celek kus za kus a ne kousek toho tam z toho.
Marek Mlatec
Bronislav jasne.Ja som myslel ze to pasuje.Ale kedze to nepasuje a treba zase ine veci aby pasovalo tak to nema zmysel. Len otazka kde sakra zozeniem tu prirubu pre 4T a spojku pre 4T samostatne som to nejak nevidel max len prirubu dajaku pre Hondu motor.
Ondřej Vrzal
Jinak Marku, pohonnou jednotkou (PJ) rozumím http://www.vari.cz/katalog/stavebnicovy-system-vari/pohonne-jednotky/pohonne-jednotky/pjxp200/cp:1093/ (tedy motor ve spojení se spojkou, přírubou, řídítky a příslušenstvím). Pokud si toto seženete, ať už nové či bazarové, bude vám stačit vyměnit pouze ony upínací nýtky. Může být i jiný motor než je XP-200. Pokud však zakoupíte motor, jaký jste poslal v prvním odkazu, bude nutné někde sehnat přírubu na tento motor, zakoupit spojku 4T motoru, ta je rozdílné konstrukce oproti 2T, a nějak vyřešit připojení oněch černých těžkých řídítek na přírubu.
Jaromír Malich
Já osobně bych se ani do přestavby převodovky nepouštěl, protože větší síla je pro mě jakožto uživatele výhodná jak pro orbu, tak pro tahání plných vozíků se dřevem. A jak radí pan Malý, neřešil bych jen koupi motoru, ale rovnou bych starý motor prodal a pořídil úplně novou kompletní pohonnou jednotku. Pak jen na převodovce vyklepnete kolíčky a namontujete drážkované nýtky a je to, hurá do práce!
Marek Mlatec
Cize naj zohnat komplet .Riaditka neriesim to by som predal . Takze ostava teda komplet ako je v tom linku a ako pise aj Jaromir ostanu len vymenit tie koliky za nity a budis. Ono riaditka som uz videl na nete nieco podobne ako su tie nove v linku, len pokial nemam motor hovadina kupovat nieco. Ono bude asi tazky oriesok zohnat toto komplet na bazari.No hadam daco sa podari.Zatial teda diky .
Bronislav Malý
Marek Mlatec psal, že by chtěl vyměnit dvoutakt za čtyřtakt, pomalejší převodovka nevadí. Že by prodal ten dvoutakt a řídítka na něm ho taky štvou, takže proč neprodat komplet a koupit komplet? Nemusí být nový, když se narazí na bazarový čtyřtakt s řídítky. V prodeji jsou různé i neoriginální spojky pro čtyřtakty, příruba se sehnat dá, ale očividně Marek neví její cenu a to vše nahrává tomu co jsem psal. Proč se vystavovat potencionálním a zbytečným problémům, navíc za podobné peníze? Nešetřil bych na sobě. Mimochodem, i ta příruba když se montuje vyžaduje jakési "nastavení" jinak jsou problémy. Víme co s tím?
Marek Mlatec
Zdravim .Obraciam sa znovu o radu. Predvcerom som sa rozpraval z jednym od nas-Sleduje inzeraty ako ja na bazosi.No zbadal moj zre predavam svoj motor. No bavili sme sa a ze budem lutovat. Ze on ma este staru teru , nema tie 3 polohy vykonu a ze startuje na brnk. A zase jeho tvrdenie ma trosku zarazilo, zevraj 4T nema taky vykon ako 2T napr pri orbe. Co je asi hovadina. teraz mam podstate objem 133cm3 neviem teraz presne kolko je to HP ale ved tie 4T motory maju cca 6HP a su na orbu ok. Inak dalsia vec povedal mi ze na 4T nieje spojka 80mm ale len 120 co sa mi tiez nezda. Inak uvazoval som VARI XP200 len ci bude mat taku silu neviem, lebo su to lacne motory.Dakujem za rady
Jaromír Malich
Z vlastní zkušenosti mohu jen napsat to, že po letech používání dvoutaktního motoru jsem pořídil XP-200 a pořízení v žádném případě nelituji. Tento 4 taktní motor mě překvapil velice snadným startem, nízkou spotřebou a taky poměrem cena/výkon, perfektně funguje se vším nářadím co vari v nabídce má, včetně energeticky náročnějších adaptérů, jako je mulčovač Tajfun ve spojení s převodovkou DSK-316 nebo štěpkovací stroj Rapido. Ještě lepší je Honda GSV 190. Místo výkonové třídy motoru důrazně doporučuji sledovat spíš hodnotu točivého momentu. Vzhledem k tomu, že dvoutaktní motor JIKOV s objemem válce 133 ccm podává točivý moment 7,5 Nm; motor XP-200 dokáže vyvinout až 10 Nm, Honda GSV 190 pak až 11,5 Nm; což znamená, že na orbu bude 4T lepší volbou - obecně lze říci, že motor vyššího zdvihového objemu s vyšším točivým momentem dokáže lépe využít svojí síly, díky tomu ,,nejede na krev", pracuje s větší lehkostí a dosahuje nižší spotřeby paliva. Pokud 4T motor na orbu spárujete s původní převodovkou pro 2T, o cca 1/3 klesnou pojezdové rychlosti, o to se ale zvýší tažná síla sestavy. Motory XP-200 i Honda GSV 190 Vari nabízí od začátku se spojkou pr.80 mm, od letošního roku jsou k dispizici také i v provedení pr.120 mm. Honda GCV 160 pak se spojkou pr.80 mm.
Marek Mlatec
Diky za odpoved. Som uz spokojnesi.Ono sice mam aj rotavator, resp prevodovku ale tam by museli ist vymenit tie ozubene kolecka.Inak ak by sa nevymenili .Ako by to bolo s tymi otackami, bolo by vobec rotavatorovanie pouzitelne, Ono aj tak ma caka raz vymena lebo su uz zodrate co som pozeral a tiez cena za nove nieje mala.Diky
Jaromír Malich
Tak pokud převodovka na rotavátor není v nejlepší kondici, pak jdou kypřicí nože použít místo tažné nápravy na ,,velké" převodovce. Pokud šnek a kolo u převodovky pro rotavátor nevyměníte, se čtyřtaktním motorem dojde k poklesu otáček na výstupní hřídeli o 1/3. Výsledné otáčky nožů u kypření pak budete mít takové, přibližně řečeno, jako když budete rotavátor používat s dvoutaktním motorem, kde omezovač otáček nastavíte do polohy 1.
Marek Mlatec
Jasne.Aspon ze to je podstate plan B.Dat ich na velku prevodovku, len nemam sice skusenost ale to je potom riadne hovado rotavator, myslim vahovo ci ?
Jaromír Malich
Ohledně váhy nemusíte mít obavy - mám osobně vyzkoušené, že rotavátor Global se při práci s kypřicími noži perfektně ,,zahrabe" celým kypřícím ústrojím do půdy. Vzhledem k tomu, že starší Vari systém je koncipovaný velmi podobně kromě některých dílčích detailů, váha bude velmi podobná a výsledky práce stejně dobré. Pokud ještě chcete hmotnost stroje pro práci zvýšit, aby pracovní efekt byl naprosto perfektní, pak lze stroj zatížit více tak, že použijete přední nosič závaží (NZ-5/317) a na něj zavěsíte vyrovnávací závaží (červeně lakované ,,půlměsíce").
Jiří Menboušek
Jiří Menoušek Se zájmem sleduji vaši diskuzi na téma výměna motoru 2T za motor 4T. Chtěl bych zrealizovat také tuto výměnu. Mám převodovou skříň s nápravou DSK-317 a na ni 2T motor DMJ-315. Tento motor bych chtěl jednoduše sundat a na jeho místo nasadit motor 4T. Mám otázku. Nechá se to provést bez jakýchkoliv dalších úprav? Jaký konkrétně motor by připadal v úvahu? Také by mě zajímala cena, kterou bych musel při zrealizování této jednoduché výměny zaplatit. V praxi provádím pouze orbu pluhem APH-352. Dále používám rotavátor AKY-357, hrobkovací radlici AHR-355 a vyorávací radlici AVR-453. V podstatě mně stačí, aby motor 4T obsloužil svým výkonem uvedené příslušenství. Za vaši radu bych byl velice rád.
Jaromír Malich
Dobrý den. Výměnu motoru 2T za XP-200 jsem absolvoval před dvěma lety. U převodovky DSK-317 jsem pouze vyměnil upínací kolíčky za drážkované nýtky na přírubě a převodovku používám s velkou spokojeností dál. Na pasivní příslušenství nemá výměna motoru vliv, pouze dojde ke snížení pojezdové rychlosti a tím ke zvýšení tažné síly soupravy. U rotavátoru AKY, aby byl pracovní efekt správný, měla by se udělat výměna vnitřních dílů (šnek+bronzové kolo).
Marek Mlatec
Diky za info.Ono ked k tomu rotavatoru, dojde budem to musiet vymenit, ono este mam jeden rotavator dajaky madarsky KF takze mam nahradi resp aj dva KF+AKY-352.Rotavator ked uplne odide co som pozeral cca 200€ za ten snek+kolo.Takze dal by som rovno na 4T.Inak kolko rozdiel viem aky, teda poste zubov ale co ten snek ?
Jaromír Malich
U rotavátoru AKY je potřeba vyměnit jak ozubené kolo, tak šnek. Vzhledem k tomu, že šnekové kolo pro 2T motor má 50 zubů a a pro 4T pouze zubů 33, šnek má tedy zajisté jiné stoupání šroubovice. Proto je třeba vyměnit v případě přestavby i šnekovou hřídel.
Marek Mlatec
Aha jasne.Inak priamo u vas stojo kolko to koleso a snek,Dik
Jaromír Malich
Zkuste kontaktovat přímo Vari - e-mailový kontakt na prodejnu je prodejna@vari.cz.
Marek Mlatec
Dik.Pisem neskor , inak napisal som, ostava cakat len na odpoved.

Dobrý den,

Pro zodpovězení Vašich dotazů, kontaktujte přímo naší podnikovou, na tel: 325 607 336.

 

S pozdravem Milan Steklý

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.

Výstavní den a předvádění Mladá Boleslav

Datum: 27. 4. 2024
Místo: Mladá Boleslav, Regnerova 1420

Více