Malotraktor VARI IV PROFI
Popis produktu
Stavebnicový profesionální malotraktor VARI IV PROFI je spolehlivý pomocník hlavně při obdělávání půdy. Je osazen úsporným a tichým čtyřtaktním motorem HONDA GCV 190. Hlavní předností tohoto motoru je lehký start a vyšší výkon než u motoru HONDA GCV 160. Malotraktor VARI IV PROFI se hlavně vyznačuje vetšími koly a tim pádem i lepší prostupností terénem. Převod pohonu mezi motorem a převodovou skříní zajišťuje odstředivá spojka, která se automaticky sepne vždy při přidání plynu na vodících rukojetích. Rukojeti jsou stavitelné výškově i stranově a najdeme na nich bezpečnostní vypínač zapalování. Ten v případě nehody či pádu obsluhy automaticky zastaví stroj. Stroj má tři rychlosti vpřed, neutrál a jednu rychlost vzad. Rychlosti vpřed jsou 2,8 - 9,5 - 12,5 km/h a vzad 3,1 km/h. Řazení rychlostí se provádí vždy za klidu stroje. Rozteč kol je nastavitelná na 480 nebo 610 mm. Kola jsou vybavena uzávěrkami nahrazující činnost diferenciálu se třemi polohamy. Součástí této sestavy je závěs Z-01 pro připojení pasivního příslušenství či návěsu a opěrná noha ON-01 pro snadné uskladnění stroje. V ceně malotraktoru je i sklápěcí vozík ANV-350 s nosností 350Kg. Pro provoz na komunikacích III. a IV. třídy lze sestavu opatřit technickým průkazem. Malotraktor VARI IV PROFI je profesionálním pocníkem hlavně pro farmáře i zahrádkáře.
Technické parametry
Dostupnost | Na dotaz |
---|---|
Typ motoru | HONDA GCV 190 |
Zdvihový objem | 187 cm3 |
Výkon motoru při zatížení | 4,8/3600/6,5 (3,8/3600/5,1)* kW/rpm |
Objem olejové náplně v motoru | 0,55 l |
Jakost oleje v motoru | SEA30,15W-40 |
Objem palivové nádrže | 1,1 (0,91)* l |
Typ převodové skříně | DSK-317 |
Počet rychlostí | 3+1R |
Kroutící moment | 13,5/2500 (11,3/2500)* N.m/rpm |
Objem olejové náplně v převodovce | 1,75 l |
Jakost oleje v převodovce | SAE90,80W-90 API / SAE |
Palivo bezolovnaté | 91-95 okt.č. |
Typ spojky | odstředivá |
Řídítka nastavitelná výškově | ano |
Řídítka nastavitelná stranově | ano |
Standartní příslušenství | závěs Z-01,opěrná noha ON-01 |
Nastavené otáčky motoru | max 3600(+/-100) rpm |
Rozchod kol | 610 mm |
Rozměr kol | 6.50 x 12 |
Délka x šířka x výška | 1490 x 660 x 1600 mm |
Hmotnost | 205 kg |
* | technické údaje měřené metodikou SAE J1349 |
Dobrý den pane Bučko. Pneumatiky 5.00-12 nelze jednoduše nahradit pneumatikami 6.50-12. I když využívají stejný disk, pneumatiky se liší svými vnějšími průměry. Malotraktor VARI IV PROFI s pneumatikami 6.50-12 měl totiž upravený závěs pro dodržení výšky uchycení nastavovacího tělesa nebo přímopřipojitelného pasivního nářadí. Dále měl převodovku s "dvoutakními" převody, aby bylo dosaženo podobných pojezdových rychlostí jako u standardní čtyřtaktní převodovky s koly 5.00-12. Také se díky dvoutakní převodovce a silnějšímu motoru HONDA GXV160 (resp. později HONDA GSV190) se zvýšila tažná síla. Co se týká porovnání kol 5.00-12 s orebnými návleky a pneu 6.50-12, pneumatiky 6.50-12 se dávaly na malotraktor VARI IV PROFI právě pro jejich lepší adhezní vlastnosti bez nutnosti ve většině případů použití používat orebné návleky. V opravdu težkých podmínkách např. orbě v jílovitých půdách šlo i na malotraktor VARI IV PROFI namontovat orebné návleky pro pneumatiku 6.50-12 (resp. MITAS 6.5/75-14). S pozdravem Martin BURIAN
Dobrý den,
ano, v nabídce máme několik druhů sněhových řetězů. Pro přesnou specifikaci prosím kontaktujte naši podnikovou prodejnu VARI. ( tel: 325 607 336 e-mail: prodejna@vari.cz ).
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
pokusím se reagovat na Vaše dotazy. Nejprve tedy k dotazu připojení kol 5x12 na profi převodovku. 1) Profi převodovka má vnitřosti, jako dvoutaktní DSK-317, po nasazení čtyřtaktního motoru stroj pojede pomaleji, ale sílu mít bude. 2) Rozchod kol na orbu doporučujeme 610, tedy nejširší možný rozchod. 3) Vnitřní kroužek svahových kol - deska má obj.č. 125004 a máme stále skladem. 4) Přídavná svahová kola jsou určena pro lepší stabilitu celého stroje v horských podmínkách. 5) Ano, nový motor GSV 190 bude mít zcela jistě vyšší výkon, v porovnání GXV 160 a GCV 190 je rozdíl 30 ccm a mnohem vyšší kroutící moment.
Hezký den Lukáš Svoboda