Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaReklamní předmětyReklamní předmětyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Obraceč sena a píce OP-1.2

Výroba obraceče píce OP-1.2 byla již ukončena. Nyní můžete zakoupit obraceč píce OP-145.
Prodej ukončen

Popis produktu

Obraceč sena OP-1.2 však může být pomocníkem po celý rok. Na jaře ho lze využít při správném seřízení přítlaku hrabacích pružin k aktivnímu provzdušnění trávníku, na podzim zase pro shrabání listí. Na zimu pak lze tento stroj doplnit o lopatky na odklízení sněhu.

Více informací najdete v článku OBRACEČ PÍCE NEJEN NA SENO - technologie.

Videa

Technické parametry

Dostupnost Nedostupné
Plošný výkon stroje 3600 m2/hod
Šíře záběru 120 cm
Standartní příslušenství boční plachetka 
Délka x šířka x výška 1020 x 1550 x 800 mm
Hmotnost 66 kg
Objednací číslo 3621A 
EAN 8591039061046 

Dokumenty

OP-1, OP-1.2 (Návod k používání) OP-1, OP-1.2 (Návod k používání) 4,3 MB Stáhnout

Související produkty

Diskuze k produktu

Jirka valter
Dobrý den. Prosím vás půjde mi tento obraceč op 1.2 připojit k malotraktoru uni system MT07( zda je vývod kompatibilní na přívod obraceče). děkuji Valter
Dobrý den, obraceč píce OP-1.1 je určen pouze k převodové skříni VARI DSK-316 všech variant, nebo starší T 19. S pozdravem. Zdeněk Šetek
Jaroslav Jordán
Obraceč OP-1.2 jsem koupil 15.6.2015 a okamžitě s ním začal pracovat. Funguje perfektně až na "malou" drobnost. Po ujetí cca 100m se pod "kapotu" motoru Jikov napěchovalo seno a totéž do filtru vzduchu. Motor okamžitě ztratil výkon a musel jsem ho od sena vyčistit - práce na 2 hodiny. Opakovaný pokus dopadl přesně stejně a obraceč je pro mne naprosto nepoužitelný a je to ztracená investice. Na firemním videu nic takového neavizují, ani se o tom žádné materiály VARI nezmiňují. Nemohu být přece jediný, komu motor s OP nespolupracuje. Má někdo obdobnou zkušenost jako já? Jaroslav Jordán
Oto Váhavý
Pokud je píce více, tak to nehoňte na celou šířku záběru, ale po polovičních šířkách. Tj místo 1,2 m budete brát jen třeba 0,8 m a méně. Pokud nestíhá odhoz rychlosti pojezdu, pak se to namotává (na videu skryto střihem - zkrácením doby záběru). Nejlíp se to naučíte stejně až při nahrabování do řádků (pracovně je to obdoba uklízení sněhu). Pro Vaji napište typ převodovky a rok výroby, aby mohli posoudit poměry mezi pojezdem a otáčkami aktivního vývodu.

Vážení pánové, dovoluji se zapojit do Vaší diskuse.

Než začnu, tak se ohrazuji proti tomu, že video je vystříhané. Na jednom videu sám účinkuji a můžu prohlásit, že se nic nevystříhalo! A teď k práci s obracečem sena. Jestli při práci je hodně větrno, je potřeba stroj postavit pokud možno po větru. Je pravda, že při práci s dvoutaktním motorem je motor více náchylný na zacpání senem než při práci se čtyřtaktním motorem. Co se týče otáček, máte-li na převodové skříni DSK-316, která je určená pro dvoutaktní motor, nasazen dvoutakt Jikov, a máte-li převodovou skříň DSK-316/S, která je určená pod čtyřtaktní motory, nasazen motor čtyřtaktní HONDA, tak vše poběží, jak má.

František Šimák - VARI

Jaroslav Jordán
Pane Váhavý, díky za reakci. Můj problém ovšem není ve spolupráci převodovky s obracečem, ale spočívá v tom,že při práci s obracečem se zvířené seno nasaje ventilátorem chlazení pod kapotu motoru JIKOV a vyřadí tím z funkce regulátor otáček a dále se nasaje i do olejového filtru sání vzduchu a motor se zastaví. Na videu pracuje obraceč s motorem čtyřtaktním a tento problém se na videu neprojevuje. Pokud je to tedy problém dvoutaktu, pak by kupující měli být výrobcem obraceče výslovně upozorněni, aby ho nekupovali, protože v této kombinaci je obraceč nepoužitelný. Převodovka s tím vůbec nesouvisí. Do okamžiku zahlcení motoru senem obraceč i pojezd fungovaly tak jako na firemním videu - excelentně. Existuje-li ověřený způsob, jak zabránit nasátí sena do motoru JIKOV, pak sem s ním. Obraceč na své 4000 m2 louky skutečně potřebuji, proto jsem ho koupil. Bohužel jsem si opět letos musel vystačit s hráběmi. Přece nebudu kupovat čtyřtakt, když už mi dvoutakt poctivě slouží více než 15 let a všechny adaptéry mám k DSK-316 a k vozíku DSK-317. Z vyjádření pana Šimáka pak soudím, že ani čtyřtakt není vůči senu imunní. Zdravím, Jaroslav Jordán.
Zdeněk Kuchař
Dorý den máme obraceč několik let a praceje parádně je to pomocník,jestli mohu poradit stačí natáhnout síťku co je do oken proti mouchám na filtr a na větrák olepíte páskou aje po problému.Toto je jednoduché řešení které se používá i u velkých traktorů.Na 4takt jsme to zatim nepoužívali.Ještě jsem vylepšil obraceč tím že jsem udělal rámeček se sítí posadil ho do držáku co je opěrná noha a je po lítání, přeji mnoho úspěchů.
Jaroslav Jordán
Pane Kuchaři, díky za rady. Dokonce jsem si už koupil drátěnou síť proti hmyztu, ale doposud mi nikdo neporadil co a jak vlastně obalit - až vy. Poprosil bych vás ještě o podrobnější vysvětlení. Jak obalit filtr určitě vím, ale jak je to s větrákem? Netuším, odkud se k němu vlastně nasává vzduch a co bych měl tedy utěsnit a jak. Pod nádrží je volný prostor po celém obvodu motoru a ten by se těžko utěsňoval. Nebo se vzduch k větráku nasává přes otvory v růžici startovadla na vrchu nádrže a stačí obalit to startovadlo? Pokud ano, pak by to bylo opravdu jednoduché a bylo by vymalováno. Vyrobil bych si pak i ten rámeček na obraceč, ale nevím jak má vypadat. Pomohla by mi případná fotografie. Každopádně ještě jednou dík. Jaroslav Jordán, Olomouc.
Petr Svoboda
Dobrý den, Vím přesně o čem mluvíte, řešil jsem před lety úplně stejný problém. Větrák motoru nasává otvory okolo startéru drobné kousky sena, které se následně městnají pod chladícím plechem, zhoršují chlazení a následné přehřátí motoru má za následek snížený výkon a hrozí i zadřením. Motor se musí rozebrat a "hnízdo" (skutečně to tak vypadá) pod chladícím plechem odstranit. Otřesná práce. Řeším to tak, že sbírám od žen v rodině a nejrůznějších přítelkyň odložené punčocháče (XXL jsou lepší než ty od hubeňourek...) a po nastartování svého dvoutaktu je už za chodu motoru přetáhnu přes celou nádrž, sací otvor filtru, startér i část karburátoru. Při práci pak stačí čas od času sfouknout ze silonek v místě sacích otvorů chlazení drobnou drť, chmíří, semínka, která se tam za nějaký čas nahromadí, ale silonky je dovnitř nepustí. Pokud motor zastavím, před novým spuštěním ohrnu silonky jen v místě startéru a po nastartování znovu přetáhnu a pokračuju. Funguje to znamenitě a je to zadarmo. Toto svépomocné řešení ovšem nic nemění na tom, že tohle konstruktéři dvoutaktního motoru v agregaci s obracečem nedomysleli...
Petr Svoboda
Obrázek k příspěvku od VARI (24. 6. 2015, 15:45)
Nevzhledné, ale funkční - viz foto. Motor vzduch nasává otvory okolo růžice startéru, pod motor je chladící vzduch vyfukován
Jaroslav Jordán
V rámci diskuze k tématu Obraceč píce jsem nadhodil otázku, jak vyřešit ochranu motoru před nasáváním sena, zvířeného obracečem, do větráku chlazení motoru. Z diskuze je vidět, že problém skutečně existuje. Při práci s jinými adaptéry se tak mohutný přísun nečistot do motoru nevyskytuje. Uživatelé Kuchař a Svoboda zde popsali laické a přesto účinné filtry proti senu. Děkuji za jejich rady a postřehy. Výrobci obraceče a motoru by určitě dokázali totéž vyřešit na profesionální úrovni. Tato diskuze by je k tomu mohla vyprovokovat. Obraceč je podle mne zdařilý výrobek a věřím, že s použitím vašich "fíglů" s ním i já budu spokojen.
Oto Váhavý
Problém úprav motoru je v tom, že Vari jej musí prodat tak jak jej nakoupí. Navíc motorů je vícero a chtít po každém výrobci, aby už v základní verzi měl jemnější sítko pro minoritní použití, by asi motor mírně prodražilo. 4T má tu výhodu, že je vyšší a tím je lépe chráněn před přízemním prachem. Teď si uvědomuji, že soused na druhém konci vesnice má nad startérem štítek z tahokovu a ze stejného materiálu i náhradní kryt kolem výfuku.
Zdeněk Kuchař
Obrázek k příspěvku od VARI (26. 6. 2015, 18:13)
Dobrý den, přikládám fotky ochranné síťky, jak jste chtěl. Editováno VARI: Váš příspěvek byl upraven, neboť jste porušil pravidlo diskuse č.7. Pokud se to bude opakovat, budou odstraněny všechny Vaše příspěvky. VARI
Zdeněk Kuchař
Obrázek k příspěvku od VARI (26. 6. 2015, 18:14)
Další foto...
Zdeněk Kuchař
Obrázek k příspěvku od VARI (26. 6. 2015, 18:15)
Další foto...
Zdeněk Kuchař
Obrázek k příspěvku od VARI (26. 6. 2015, 18:15)
Další foto...
Zdeněk Kuchař
Obrázek k příspěvku od VARI (26. 6. 2015, 18:16)
Další foto...
Pavel Skopal
Dobrý den,četl jsem o problému s nasáváním sena do dvoutaktního motoru při práci s obracečem píce. Mám OP 1,2 již asi 5 let z druhé ruky a původní majitel nám poradil jednu úžasně jednoduchou věc:navléct na celý motor včetně sání ,,dámské silonky -kalhotové"můžou být i použité.Případné puštěné oko nevadí,nebo se dá jednoduše zauzlovat. Stojí to za vyzkoušení,já jsem s tím maximálně spokojen.S pozdravem Pavel Skopal
Jaroslav Jordán
Chválím nápad pana Petra Svobody s ochranou motoru přetažením punčocháčů. Odzkoušel jsem, skutečně perfektně funguje a manipulace s punčocháči je naprosto jednoduchá. Je přes ně možno ovládat i kohout paliva a sytič, pro startovací šňůru se při startu snadno odhrnou. Děkuji moc.
Jaroslav Jordán
Obrázek k příspěvku od VARI (16. 7. 2015, 21:33)
Dodatečně vkládám foto "hnízda" ze sena na větráku chlazení a hlavě motoru Jikov.

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni