Celý život vkládal do vývoje svého konstruktérského ducha a energii, jež přinesly lidstvu nejedno překvapení a úžas nad dokonalostí konstrukce motorových vozidel. HONDA se rozhodl v roce 1953 oslovit zákazníka produkty z oblasti technického a účelového zboží, a proto dnes HONDA nabízí celou škálu technických výrobků, jejichž srdcem a pohonnou jednotkou je motor HONDA. HONDA předčí svou konkurenci vysokou spolehlivostí, výkonem, kvalitou, nízkou spotřebou paliva a dnes již velice důležitým šetrným přístupem k životnímu prostředí. Dnes je HONDA největším výrobcem spalovacích motorů na světě. Již v roce 2006 byla překročena meta více než 20 000 000 motorů HONDA vyrobených v jednom roce! Právě díky těmto vlastnostem a dlouholeté zkušenosti s výrobou automobilů a motocyklů jsme se rozhodli spojit kvality motoru HONDA a spolehlivost a tradici značky VARI. Po náročných testech jsme začali od roku 1993 do všech svých výrobků a strojů montovat motory HONDA, které dávají strojům obrovskou devizu náskoku kvality a výkonu. Mnozí z vás namítnete, co vlastně může být na motoru ze zahradní techniky tak převratného? Jako jediný motor na světě v dané třídě je opatřen rozvodem OHC, který díky svým nesporným výhodám využívají nejúspěšnější výrobci automobilů. Stejně tak HONDA jako jediná vyřešila čistý mini-čtyřtaktní motor pro křovinořezy a nesené stroje.
Zákazníci VARI najdou v našich strojích moderní OHC motory Honda řady GCV 160, GCV 190, semi-profesionální GSV 190, profesionální OHV motor GXV 390 a v neposlední řadě revoluční mini-čtyřtaktní OHC motor GX 35.
Kvalitu motorů HONDA lze jednoduše vyjádřit několika body:
- snadný start
- nízká spotřeba paliva
- nízké ekologické zatížení
- nejvyšší krouticí moment ve své třídě
- vysoká životnost
- snadná obsluha
- nízká hlučnost
- motory GCV a GSV splňují emisní normu EURO 2
- inovativní technická řešení
- špičkový servis a dodávky náhradních dílů
- plná pětiletá záruka
Rok 2019 přinesl malou revoluci v motorech HONDA pro malou techniku, vešla totiž v platnost nová emisní norma EURO 5. Proto HONDA vyvinula řadu motorů GCV nové generace, která byla postupně zabudovávána do strojů VARI. Prvním z nich byla travní sekačka VARI MP1 554 H, která je osazena motorem HONDA GCV170:
- motory GCV170 splňují novou normu EURO 5
- inovativní design nového krytu
- technologie OHV s účinnějším spalováním a lepší schopností poradit si s nižší kvalitou paliva
- největší výkon a krouticí moment ve třídě
- snadné a spolehlivé startování se systémem Auto Choke Comfort System (ACS)
- vysoce kvalitní materiály a speciálně vyvinuté komponenty zajišťují spolehlivé používání a dlouhou životnost
- tichý, nízké vibrace
- nízká spotřeba paliva a oleje
- snadný servis a údržba
- 166 cm3
- 11,1 Nm
- palivová nádrž 0,91 l
- olejová nádrž 0,4 l
- vyšší výkon a točivý moment než GCV 160
Na přelomu let 2020/21 byly pak všechny stroje VARI, na kterých byly motory řad GCV a GSV, osazeny motory řady GCV nové generace.
Více o motorech HONDA naleznete na www.hondastroje.cz nebo na http://www.honda-engines-eu.com/