Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARIRotavátoryRotavátoryTlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályŠtěpkovače, drtičeŠtěpkovače, drtičeZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaReklamní předmětyReklamní předmětyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobků
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Stabilizace paliva - snadné starty i do budoucna

Stabilizace paliva - snadné starty i do budoucna 23. 3. 2014

Bezproblémové startování po zimní sezóně se začíná v posledních letech stávat noční můrou zahrádkářů, a to zejména u novějších zahradních strojů. Že tyto potíže u starých motorů nepamatujete?

Ano, máte pravdu. Bohužel se leccos změnilo a dnešní moderní motory a hlavně postupující legislativa a ekologie dělá vrásky výrobcům a klade vyšší nároky na majitele a provozovatele těchto motorů, resp. na jejich údržbu. Velký vliv má také zvyšující se podíl biosložky, která činí značné problémy při pohodlném používání malých motorů v zahradní technice.

Dalším podstatným faktorem je také neustálé snižování emisních norem a spotřeby, což nutí výrobce k mnohem jemnějšímu nastavení karburátoru a přesnějším dávkování paliva než v minulosti. Tyto dvě veličiny jdou trochu proti sobě. Biosložka je lepivá a mazlavá a jemnější nastavení karburátoru s ní nejde příliš dohromady. Proto je na uživatele těchto maloobjemových motorů kladen vyšší nárok na ošetření paliva, údržbu a přípravu stroje a palivového systému. Právě kvůli biosložce je palivo náchylnější na zvětrávání a proto nesprávné uskladnění či nechání paliva přes zimu v karburátoru a nádrži může nadělat značnou paseku. Velmi často spolu s nízkou kvalitou paliva v ČR tak dojde k zalepení karburátoru a k vytvoření jakéhosi lepivého „šlemu“, který znemožní karburátoru pracovat. Často ani čištění v ultrazvuku nepomůže a je nutná výměna celého karburátoru, což je u většiny značek velmi drahá položka.

Jak se tedy techto problému vyvarovat?

Máme pro Vás několik doporučení, jak postupovat u všech malých spalovacích motorů:

  • používat vždy čerstvé kvalitní palivo s vysokým oktanovým číslem 98-100 od renomovaných prodejců pohonných hmot (Benzina, Agip, OMV, Shell...)
  • nedělat si zásoby v kanystru
  • používat stabilizátory paliva
  • při dlouhodobém uskladnění (více jak 2 měsíce) nechat nádrž i karburátor úplně prázdnou bez paliva, prostě vyjet do sucha
  • v případě použití stabilizátoru naopak naplnit nádrž po okraj a nechat stabilizované palivo i v karburátoru

Tato doporučení se týkají většiny malých motorů. Od roku výroby 2006 je toto doporučení více než důrazné. Stabilizátor dokáže ošetřit palivo až na 6 měsíců.

Více o stabilizaci paliva a přípravcích najdete na stránkách hondastroje.cz.

Máme také jedno doporučení i pro majitele dvoutaktních motorů:

Opět je nutné používat čerstvě namíchané palivo, protože dnešní ekologičtější oleje pro mazání dvoutaktů bezolovnaté benzíny postupně rozpouští a tím se snižují jejich mazné vlastnosti. Proto si vždy míchejte palivo podle potřeby a nedělejte si zbytečné zásoby. Stabilizátorem benzínu také neuškodíte.