RAPTOR Hydro je multifunkční nosič adaptérů, který lze díky široké škále příslušenství používat po celý rok. RAPTOR Hydro je navržen především tak, aby dobře padl do ruky a pohodlně se s ním pracovalo, ergonomie a dobré vyvážení stroje byly při vývoji prioritou. Vybaven je silným čtyřtaktním motorem B&S 950E, hydrostatickou převodovkou, automatickou uzávěrkou diferenciálu a rozběhovou spojkou a brzdou NORAM – VARI.
Popis produktu
RAPTOR Hydro umí veškerou práci při údržbě travnatých ploch a při přepravě materiálu s tím spojených. Vybavit ho lze bubnovou sekačkou či mulčovačem, obracečem sena, zametacím kartáčem, shrnovací radlicí na sníh, připojit k němu můžete sulku nebo sklopný návěs.
Přestavění stroje trvá jen 5 minut a je velmi snadné. (VIDEONÁVOD)
Vzhled stroje, jeho tuhost, vyvážení i životnost definuje tuhé lisované šasi, které jsme navrhovali nejmodernější 3D technologií SOLIDWORKS a vnesli tak do světa malých strojů prvky z automobilové konstrukce.
Výhodou hydrostatické převodovky je možnost plynulé změny rychlosti a směru pojezdu stroje – vpřed i vzad prakticky bez ohledu na otáčky motoru. Stroj se tak dobře přizpůsobí podmínkám a rychlosti chůze obsluhy. Diferenciál v převodovce zajišťuje snadné řízení a vedení stroje. Převodovka je navíc vybavena automatickou uzávěrkou diferenciálu, která v případě prokluzu jednoho kola sepne a přenese výkon na obě kola. Díky tomu se stroj zvládne pohybovat i ve velmi náročném terénu. O plynulý rozběh příslušenství a zároveň i jeho bezpečné okamžité zastavení se stará patentovaná rozběhová spojka s brzdou NORAM-VARI. Toto řešení má velký vliv na živostnost pohonu příslušenství i komfort jeho obsluhy. Raptor je vybaven přídavnou nádrží, která zvyšuje celkový objem paliva na 5,5 litru, což výrazně zvyšuje jeho akční rádius a dobu práce bez nutnosti doplňovat palivo.
Komfort obsluhy dále zvyšuje plynulé výškové i stranové nastavení řídítek, ergonomické ovládací páky s nízkým tlakem do dlaně a gripy se vzduchovými komorami, které eliminují mikrovibrace. Pro sezení při práci lze ke stroji připojit vozík se sedačkou nebo samostatnou odpruženou sulku. Lepší prostupnost terénem zajišťují velká 8“ foukaná kola s travním dezénem.
Velkou inovací je nová logika ovládání sečení a pojezdu, díky čemuž lze plně využít potenciálu hydrostatické převodovky a plynule měnit rychlost pojezdu bez nutnosti zastavení pohonu aktivního příslušenství.
Multifunkční nosič RAPTOR Hydro zvítězil v soutěži o nejlepší exponáty GRAND PRIX TECHAGRO 2016.
Příslušenství
VÝHODY
- čtyřtaktní motor B&S 950E SeriesTM
- hydrostatická převodovka TUFF TORQ K-46ED s automatickou uzávěrkou diferenciálu
- plynulá změna rychlosti vpřed i vzad bez nutnosti zastavení pracovního nástroje
- nezávislé zapínání pojezdu a pohonu
- pohodlné a rychlé připojování příslušenství
- spouštění adaptérů přes integrovanou spojku NORAM - VARI
- tuhé lisované díly šasi
- antivibrační uložení řídítek
- ergonomická řídítka a ovládácí prvky
- provozní a automatická brzda pojezdu
- integrovaná přídavná nádrž o objemu 4,5 l
- velká 8’’ foukaná kola s travním dezénem
- kevlarové řemeny Optibelt

HYDRO převodovky ve strojích VARI
- úzká spolupráce s technickým oddělením výrobce hydro převodovek Tuff Torq
- sestavení specifikace převodovky přímo pro VARI

Malotraktory - bezpečnost a předpisy
- žádost o vystavení technického průkazu na celou sestavu
- zlegalizování starého malotraktoru TERRA-VARI díky novému návěsu ANV-380 nebo ANV-400
- technický průkaz na sestavu nosiče RAPTOR hydro s vozíkem ANV-200
- povinné ručení tzv. zelená karta
Videa
Technické parametry
Dostupnost | Do 3 dnů od objednání |
---|---|
Typ motoru | B&S 950E SeriesTM |
Zdvihový objem | 223 cm3 |
Výkon motoru | 8 HP |
Krouticí moment | 12,9 N.m |
Brzda stroje | provozní, automatická, parkovací |
Typ převodové skříně | Hydrostatická TUFF TORQ K-46ED |
Pojezdová rychlost | VPŘED: 0 - 8,0 / VZAD: 0 - 1,5 km/h km/h |
Doporučená plocha | neomezeně m2 |
Nastavení řídítek | výškově i stranově |
Hmotnost | 71 kg |
Objednací číslo | 4470 |
EAN | 8591039060940 |
Dobrý den pane Malý.
U převodovek Tuff Torq je použit nový typ diferenciálu, který je patentem americké firmy Hilliard. Jedná se o velice kompaktní řešení, které zabírá stejný prostor jako standardní diferenciál. Jedná se o jednu z aplikací speciálního typu obousměrné volnoběžky firmy Hilliard. Stroj, vybavený tímto novým typem diferenciálu, má při přímé jízdě poháněna obě kola. Při zatočení se odpojí vnější kolo, které se otáčí větší rychlostí, než vnitřní. Po narovnání směru se opět připojí i vnější kolo. Při velkém poloměru zatáčky dojde k odpojení a připojení vnějšího kola několikrát, takže ovládání zatočení stroje není fyzicky namáhavé a přitom obě kola disponují plným výkonem. Automatická uzávěrka diferenciálu zareaguje v okamžiku, kdy vnitřní kolo při zatáčení ztratí adhezi a tím se zvýší jeho rychlost. V okamžiku vyrovnání rychlostí vnitřního i vnějšího kola se diferenciál zablokuje a stroj pokračuje v jízdě s oběma poháněnými koly. Díky preciznímu vyladění a nízkým pojezdovým rychlostem u ručně vedených jednoosých strojů reaguje tento systém uzávěrky diferenciálu okamžitě, takže obsluha vlastně ani nezaznamená, že k prokluzu některého kola hnací nápravy došlo. Nový systém eliminuje i velký neduh mechanických uzávěrek diferenciálu, např. zubovými spojkami, kdy pro odblokování uzávěrky je nutné zastavit, protože jinak se strojem nelze vůbec zatočit - toto je zvláště znatelné u čtyřkolových traktorů s uzávěrkou diferenciálu pomocí nožního pedálu. Při pokračování zatáčení stroje s automatickou uzávěrkou diferenciálu Hilliard totiž dojde opět k odpojení vnějšího kola a stroj pokračuje v bezproblémové jízdě v původním poloměru zatáčky.
S pozdravem Martin Burian
RAPTOR Hydro bude osazován motorem B&S 950E. Je to totiž v současné době jediný motor na trhu v kategorii obsahu do 230 ccm, tedy kategorie malých vertikálních motorů do výkonu 8 HP. Motory této kategorie jsou vždy osazeny rozstřikovým mazáním. To se týká i motoru B&S 850 I/C. Tento motor totiž nemá tlakové mazání, jak mylně a rádi výrobci nebo prodejci strojů osazených tímto motorem, uvádějí. Byť má tento motor čerpadlo, neslouží toto k distribuci oleje pod tlakem na důležitá místa motoru (kliková hřídel, ojniční ložiska, stěna válce...), ale hlavně pro zajištění průtoku oleje filtrem. Pro mazání je použit opět rozstřik. Proto tyto motory nemají vyšší hodnotu úhlu náklonu, než motory bez filtru. Na druhou stranu přínosem je, že filtr napomáhá lepší kondici oleje při provozu motoru ve velkém zatížení, o tom není sporu. Přes tuto "výhodu" však motor B&S 850 I/C nebudeme do stroje RAPTOR Hydro osazovat. Důvodem je nedostatečný výkon a kroutící moment, nutný pro pohon adaptérů s šíří záběru 60 cm u mulčovače a 70 cm u bubnové sekačky. Montáž slabšího motoru totiž vždy zhoršuje výkon stroje jako celku v težkých podmínkách, zvyšuje spotřebu paliva, hlukovou a emisní zátěž. U automobilu také volíte výkonnější verze motorů, právě s ohledem na rezervu výkonu, použitelnou pro např. v kritické situaci nebo jen pro svižnou jízdu plně obsazeného auta na dovolenou. Martin Burian
Dobrý den, uvedení nového Raptora na trh plánujeme na podzim letošního roku. Cena bude uvedena v novém dotisku katalogu VARI. Životnost motoru B&S 950 máme otestovanou okolo 600 mth, a to se nám zdá pro určení stroje jako dostatečné. Dakr pro export B&S 950 i nadále používá, na důvody stažení z českého trhu se musíte zeptat jich. Přestože jsou mi známé, nepřísluší mi to nijak komentovat. Celkový výkon a především krouticí moment motoru B&S 950 velmi dobře ladí s nosičem Raptor, proto o instalaci např. Hondy GSV 190 či B&S 850 prozatím neuvažujeme. S pozdravem Tomáš Belinger
Dobrý den, finální cenu zveřejníme při uvedení stroje na trh, koncem října. S pozdravem Tomáš Belinger
Dobrý den,
Naše firma neosazuje stroje motory Kawasaki. Kontaktujte přímo firmu Kawasaki.
S pozdravem Milan Steklý
Dobrý den, Raptor Hydro je multifukční nosič primárně pro sečení, uklid a transport, který není určený pro polní práce jako je orba. Nemá proto vhodně dimenzovanou převodovku. S pozdravem Tomáš Belinger
Dobrý den, děkuji za dotaz, na podzim se můžete těšit na nový adaptér zametacího kartáče s příslušenstvím. S pozdravem Tomáš Belinger
Dobrý den, myslím že odpověď na váš dotaz padla v předchozích příspěvcích. Orba použít nejde, rotavátor zatím také ne. S pozdravem TB