Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARIRotavátoryRotavátoryTlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályŠtěpkovače, drtičeŠtěpkovače, drtičeZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaKompostéryKompostéryReklamní předmětyReklamní předmětyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobků
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Servisní poradna

Chci reklamovat stroj

  • Připravte si potvrzený záruční list nebo servisní knížku či daňový doklad prokazující nákup reklamovaného výrobku. (platí ve standardní záruční době 2 let)
  • Připravte si vyplněnou servisní knížku, s potvrzenou poslední garanční prohlídkou, prokazující platné prodloužení záruky. (platí v prodloužené záruční době 2 až 5 let od data zakoupení)
  • Vždy je nutné vědět přesný typ výrobku (dle záručního listu, servisní knížky, daňového dokladu nebo výrobního štítku) a druh reklamované vady na stroji.
  • Nyní prosím kontaktujte prodejce, u kterého jste si výrobek zakoupil. Jste jeho vážený zákazník, přednostně bude Vaše reklamace vyřešena.
  • Také je možné (vždy po telefonické konzultaci) kontaktovat jiný, Vám bližší, autorizovaný servis VARI,a.s. (http://www.vari.cz/kontakty/prodejci/)
  • Poslední možností je kontaktovat přímo reklamační oddělení výrobního závodu VARI,a.s. (http://www.vari.cz/servis/)
  • Mějte prosím na paměti, že na vyřešení reklamačního případu má prodejce, z platného zákona v ČR, lhůtu až jednoho měsíce.

Chci opravit stroj

  • Kontaktujte prosím nejbližší autorizovaný servis VARI,a.s.. Vždy je dobré si nejdříve telefonicky prověřit momentální kapacitu vybraného servisního místa. http://www.vari.cz/kontakty/prodejci/
  • Dále Vám doporučujeme mít při předání stroje do servisu již vytvořený přesný seznam závad, které chcete na stroji odstranit.
  • Při předání výrobku do servisu Vám bude sdělena předběžná cena opravy a termín vyhotovení servisní zakázky.
  • Pokud nemáte ke stroji žádnou dokumentaci ani nenaleznete výrobní štítek, vyfoťte stroj např. mobilním telefonem, pro snadnější identifikaci výrobku.
  • Pamatujte, že nepříjemným zdržením či závadám v sezoně můžete účinně předcházet preventivní údržbou a pravidelným servisem mimo sezónu, kdy je dostatek času na opravy či zajištění náhradních dílů

Chci najít nejbližší servis

  • Pod tímto odkazem (http://www.vari.cz/kontakty/prodejci/) naleznete všechny autorizované prodejce i servisy VARI,a.s. Hledat servis můžete podle názvu obchodního partnera či dle požadovaného kraje v ČR.

Chci si koupit náhradní díly

  • Pro rychlejší vyřešení objednávky náhradních dílů (ND) je dobré vědět objednací číslo požadovaného dílu. Toto specifické číslo naleznete v part listech Vašeho stroje. Hledat objednací číslo je možné na stránkách VARI,a.s. pod tímto odkazem: (http://www.vari.cz/rady-a-navody/navody-k-pouzivani/) Naleznete zde návody k používání, kde v zadní části dokumentu je většinou připojený rozpad ND. (platí hlavně u starších výrobků).
  • U aktuálních výrobků doporučujeme hledat toto číslo přes webový katalog náhradních dílů (ND) pod tímto odkazem: (http://katalognd.vari.cz/)
  • Po zjištění potřebného objednacího čísla proveďte objednávku ND přes nejbližšího prodejce VARI,a.s. nebo přímo přes objednávkový dobírkový formulář, který naleznete pod tímto odkazem: (http://www.vari.cz/servis/nahradni-dily/)
  • V případě, že objednací číslo nezjistíte, tak nezoufejte a kontaktujte nejbližšího prodejce VARI,a.s. nebo přímo podnikovou prodejnu výrobního závodu, kde jsou připraveni technici Vám pomoci. (http://www.vari.cz/kontakty/podnikova-prodejna/)

Chci zprovoznit starý stroj:

  • Zprovoznit starý, mnoho let zapomenutý výrobek, není mnohdy vůbec jednoduché, nyní se Vám pokusíme v několika bodech poradit, jak na to.
  • Převodové skříně Terra – Vari
    • Doporučujeme demontáž převodovky z tažné nápravy.
    • Celkové odmaštění skříně a kontrolu těsnosti spojů včetně kontroly kotouče spojky.
    • Dále proveďte výměnu převodového oleje a případnou výměnu bočních těsnících gufer šnekového kola.
    • Specifikace a množství převodového oleje u DSK 317 - 1,75 litru, T 20 - 1,15 litru, T 19 i DSK 316 - 0,55 litru a AKY - 0,65 litru, použijte převodový olej PP 90H – 80W-90
  • Tažná náprava
    • Nejprve zkontrolujte poloosy, zda jejich vnitřní šestihrany nejsou již vymačkány.
    • U kol se zaměřte na kvalitu pláště a výšku šípu
    • Proveďte výměnu ventilků v duších kol či výměnu celý duší
    • Nahustěte kola na požadovaný tlak
    • Dále je možná demontáž a následná kontrola nábojů kol
    • Vyčištění nábojů a doplnění mazacího tuku.
    • Použijte plastické mazivo LV2-3, rozměr pneu a duše je 5.00 – 12´´, maximální tlak v pneu je 2.0 kPa.
  • Pohonná jednotka – Terra-Vari
    • Začínáte vypuštěním veškerého starého paliva z nádrže a z palivové cesty.
    • Demontujte zapalovací svíčku a startér.
    • Nyní sundáte palivovou nádrž z motoru a provedete vypláchnutí nádrže.
    • Odpojte veškeré palivové hadičky a filtry paliva.
    • Demontujte vzduchový filtr, vyčistěte vložku tohoto filtru.
    • Vyměňte olej ve filtru..(max. výška olejové náplně ve filtru je 5 mm)
    • Odpojte karburaci.
    • Proveďte odkalení a vyčištění.
    • Nyní do spalovacího prostoru stříkněte malé množství konzervačního oleje. Použijte na to otvor na svíčku, který je v hlavě válce motoru.
    • Pokuste se několikrát rukou otočit oběžným kolem s rohatkou, aby se uvolnil píst ve válci.
    • Proveďte vizuální kontrolu odstředivé spojky, hlavně sílu obložení. Dostatečná síla obložení je 2-3 mm.
    • Při montáži motoru vždy použijte nové těsnění, zapalovací svíčku, palivové hadičky, palivový filtr a kolínko pryžové
    • Před zkušebním startem si připravte čerstvou směs paliva. (u dvoutaktních motorů v poměru benzín-olej 1:40)
  • Pro namíchání paliva použijte oleje pro dvoutaktní motory s označením 2T API TC.
  • Zapalovací svíčka pro motor bez dekompresního ventilu má označení N 17C.
  • Zapalovací svíčka pro motor s dekompresním ventilem má označení D 17YC.

Příprava dalšího příslušenství jak aktivního tak i pasivního

  • Doporučujeme očištění a promazaní čepů a nastavovacích prvků.
  • Vyzkoušení případné vůle a její vymezení.
  • Pokud budete potřebovat náhradní díly či odborné rady kontaktujte svého nejbližšího prodejce VARI.