Datum: 18. 6. 2023
Místo: Eisenach, Deutschland
Servisní poradna
Chci reklamovat stroj
- Připravte si potvrzený záruční list nebo servisní knížku či daňový doklad prokazující nákup reklamovaného výrobku. (platí ve standardní záruční době 2 let)
- Připravte si vyplněnou servisní knížku, s potvrzenou poslední garanční prohlídkou, prokazující platné prodloužení záruky. (platí v prodloužené záruční době 2 až 5 let od data zakoupení)
- Vždy je nutné vědět přesný typ výrobku (dle záručního listu, servisní knížky, daňového dokladu nebo výrobního štítku) a druh reklamované vady na stroji.
- Nyní prosím kontaktujte prodejce, u kterého jste si výrobek zakoupil. Jste jeho vážený zákazník, přednostně bude Vaše reklamace vyřešena.
- Také je možné (vždy po telefonické konzultaci) kontaktovat jiný, Vám bližší, autorizovaný servis VARI,a.s. (http://www.vari.cz/kontakty/prodejci/)
- Poslední možností je kontaktovat přímo reklamační oddělení výrobního závodu VARI,a.s. - Lukáš Svoboda - technický manažer Tel: +420 325 607 252, e-mail: svoboda.l@vari.cz
- Mějte prosím na paměti, že na vyřešení reklamačního případu má prodejce, z platného zákona v ČR, lhůtu až jednoho měsíce.
Chci opravit stroj
- Kontaktujte prosím nejbližší autorizovaný servis VARI,a.s.. Vždy je dobré si nejdříve telefonicky prověřit momentální kapacitu vybraného servisního místa. http://www.vari.cz/kontakty/prodejci/
- Dále Vám doporučujeme mít při předání stroje do servisu již vytvořený přesný seznam závad, které chcete na stroji odstranit.
- Při předání výrobku do servisu Vám bude sdělena předběžná cena opravy a termín vyhotovení servisní zakázky.
- Pokud nemáte ke stroji žádnou dokumentaci ani nenaleznete výrobní štítek, vyfoťte stroj např. mobilním telefonem, pro snadnější identifikaci výrobku.
- Pamatujte, že nepříjemným zdržením či závadám v sezoně můžete účinně předcházet preventivní údržbou a pravidelným servisem mimo sezónu, kdy je dostatek času na opravy či zajištění náhradních dílů
Chci najít nejbližší servis
- Pod tímto odkazem (http://www.vari.cz/kontakty/prodejci/) naleznete všechny autorizované prodejce i servisy VARI,a.s. Hledat servis můžete podle názvu obchodního partnera či dle požadovaného kraje v ČR.
Chci si koupit náhradní díly
- Pro rychlejší vyřešení objednávky náhradních dílů (ND) je dobré vědět objednací číslo požadovaného dílu. Toto specifické číslo naleznete v part listech Vašeho stroje. Hledat objednací číslo je možné na stránkách VARI,a.s. pod tímto odkazem: (http://www.vari.cz/rady-a-navody/navody-k-pouzivani/) Naleznete zde návody k používání, kde v zadní části dokumentu je většinou připojený rozpad ND. (platí hlavně u starších výrobků).
- U aktuálních výrobků doporučujeme hledat toto číslo přes webový katalog náhradních dílů (ND) pod tímto odkazem: (https://shop.vari.cz/)
- Po zjištění potřebného objednacího čísla proveďte objednávku ND přes nejbližšího prodejce VARI,a.s. nebo přímo přes e-shop: (https://shop.vari.cz/)
- V případě, že objednací číslo nezjistíte, tak nezoufejte a kontaktujte nejbližšího prodejce VARI,a.s. nebo přímo podnikovou prodejnu výrobního závodu, kde jsou připraveni technici Vám pomoci. (http://www.vari.cz/kontakty/podnikova-prodejna/)
Chci zprovoznit starý stroj:
- Zprovoznit starý, mnoho let zapomenutý výrobek, není mnohdy vůbec jednoduché, nyní se Vám pokusíme v několika bodech poradit, jak na to.
- Převodové skříně Terra – Vari
- Doporučujeme demontáž převodovky z tažné nápravy.
- Celkové odmaštění skříně a kontrolu těsnosti spojů včetně kontroly kotouče spojky.
- Dále proveďte výměnu převodového oleje a případnou výměnu bočních těsnících gufer šnekového kola.
- Specifikace a množství převodového oleje u DSK 317 - 1,75 litru, T 20 - 1,15 litru, T 19 i DSK 316 - 0,55 litru a AKY - 0,65 litru, použijte převodový olej PP 90H – 80W-90
- Tažná náprava
- Nejprve zkontrolujte poloosy, zda jejich vnitřní šestihrany nejsou již vymačkány.
- U kol se zaměřte na kvalitu pláště a výšku šípu
- Proveďte výměnu ventilků v duších kol či výměnu celý duší
- Nahustěte kola na požadovaný tlak
- Dále je možná demontáž a následná kontrola nábojů kol
- Vyčištění nábojů a doplnění mazacího tuku.
- Použijte plastické mazivo LV2-3, rozměr pneu a duše je 5.00 – 12´´, maximální tlak v pneu je 2.0 kPa.
- Pohonná jednotka – Terra-Vari
- Začínáte vypuštěním veškerého starého paliva z nádrže a z palivové cesty.
- Demontujte zapalovací svíčku a startér.
- Nyní sundáte palivovou nádrž z motoru a provedete vypláchnutí nádrže.
- Odpojte veškeré palivové hadičky a filtry paliva.
- Demontujte vzduchový filtr, vyčistěte vložku tohoto filtru.
- Vyměňte olej ve filtru..(max. výška olejové náplně ve filtru je 5 mm)
- Odpojte karburaci.
- Proveďte odkalení a vyčištění.
- Nyní do spalovacího prostoru stříkněte malé množství konzervačního oleje. Použijte na to otvor na svíčku, který je v hlavě válce motoru.
- Pokuste se několikrát rukou otočit oběžným kolem s rohatkou, aby se uvolnil píst ve válci.
- Proveďte vizuální kontrolu odstředivé spojky, hlavně sílu obložení. Dostatečná síla obložení je 2-3 mm.
- Při montáži motoru vždy použijte nové těsnění, zapalovací svíčku, palivové hadičky, palivový filtr a kolínko pryžové
- Před zkušebním startem si připravte čerstvou směs paliva. (u dvoutaktních motorů v poměru benzín-olej 1:40)
- Pro namíchání paliva použijte oleje pro dvoutaktní motory s označením 2T API TC.
- Zapalovací svíčka pro motor bez dekompresního ventilu má označení N 17C.
- Zapalovací svíčka pro motor s dekompresním ventilem má označení D 17YC.
Příprava dalšího příslušenství jak aktivního tak i pasivního
- Doporučujeme očištění a promazaní čepů a nastavovacích prvků.
- Vyzkoušení případné vůle a její vymezení.
- Pokud budete potřebovat náhradní díly či odborné rady kontaktujte svého nejbližšího prodejce VARI.