Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARIRotavátoryRotavátoryTlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduŠtěpkovače, drtičeŠtěpkovače, drtičeZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaReklamní předmětyReklamní předmětyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Obecné dotazy

Technické osvědčení

Počet příspěvků › 29 | Poslední příspěvek › 8. 2. 2020
mira
Dobrý den,chci se zeptat koupil jsem starou varu s přívěsem rok obojího 1974 vari je typ mj-5 a převodová skříň je t-20 přívěs N druhé písmeno asi O 3,5,potřebuju nějaké technické osvědčení na jízdu po silnici třetích a čtvrtých tříd,pojištění udělám,a jestli nevadí dávat do starýho dvoutaktu olej husqarna a stejný poměr jako do pily 1:5,a další otázka dá se na to sehnat sněžný pluh na prohrnování sněhu,a nejlépe celý návod na údržbu hlavně jak používat uzávěrky na kolech,je to můj první stroj takového typu,dík za odpověď Míra

Dobrý den, protože vlastníte stroj starší jak 6 měsiců tak se nedá vystavit tech. osvědčení ale musíte v místě bydliště navštívit obor dopravy a tam Vám vystaví ZVLÁŠTNÍ POVOLENÍ NA POHYB PO MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍCH. Olej co dáváte do motorové pily tak můžete použít i do dvoutaktního motoru MJ-5, ale v poměru 1.40. Na Vaši převodovou skříň T-20 se dá za pomocí adaptéru ASRA/U použít shrnovací radlice na sníh ASR-850.

Návody najdete na našich stránkách www.vari.cz

S pozdravem Fr.Šimák

Kryštof Gabrielsson
Nevíte kolik to ZVLÁŠTNÍ POVOLENÍ stojí?

Dobrý den,

cenu a text zvláštního povolení pro pohyb po místních komunikacích III. a IV.  třídy si určuje Odbor dopravy v místě bydliště. Už jsem slyšel od zákazníků, že někde to měli zdarma a někde platili 100-Kč až 500-Kč.  František Šimák VARI.

Jaroslav  vítek
Dobrý den je správné že prodejce chce za vydání technického průkazu 490 kč kdiž jsem koupil u něho noví komplet Vari můžu si zažádat u Vas sám o vydaní ? a je u Vás také nějaký poplatek ? s pozdravem Vítek.

Dobrý den,

vystavení Technického průkazu zvláštního vozidla a jeho výpis je opravdu zpoplatněno částkou, kterou uvádíte. Jde o ceninu, která se eviduje přímo na Ministerstvu dopravy ČR.

Hezký den Lukáš Svoboda

Tomáš Javor
Obrázek k příspěvku od VARI (4. 8. 2017, 15:28)
Dobrý den mám technické osvědčení k VARI IV HONDA vyrobené a koupené v r. 2000 s vlekem ANV 350. Chtěl bych se zeptat zda to technické osvědčení které mám je adekvátní tomu novému, co dáváte nyní k novým VARI Global ??? Při sjednávání povinného ručení chtěla pojištovna číslo techn. osvědčení, což ale nemá toho času vydané. Jezdím po silnici III a IV. třídy s tímto osvědčením - otevírací knížečkou. (vzor tech. osvědčení který mám přikladám do přílohy příspěvku)

Dobrý den,

současné technické osvědčení zláštního vozidla má schvalovací číslo, číslo ZTP. Bez tohoto čísla je Vaš technický průkaz neplatný.

Hezký den Lukáš Svobda

Tomáš Javor
Dobrý den, to věřím, že současné osvědčení je jiné. Však v r. 2000 bylo dáno ke stroji toto, tak toho času vydané by přeci mělo platit. Jak tedy případně toto řešit. Požadat o vystavení nového vzoru technického osvědčení ? ? Děkuji.

Dobrý den,

napište mi prosím do e-mailu : svoboda.l@vari.cz přesnou specifikaci Vašeho zařízení, tedy typ motoru ( GCV160,190, GXV160 ), typ převodové skříně ( DSK-317/S či T-20/S ), návěs máte ANV-350. Nebo bylo by nejlepší zaslat mi reálné foto Vaší celé pojízdné sestavy. Pokusím se Vám nějak pomoci.

Hezký den Lukáš Svoboda

Zdeněk Hromádko
Obrázek k příspěvku od VARI (24. 3. 2018, 09:39)
dobrý den, momentálně "oprašuji" tento model, motor i převodovka z roku 1997.Kde je prosím štítek nebo kde najít údaje o vozíku? Zatím jsem nenašel kartičku technického osvědčení , abych měl údaje na POV a mohl i na silnici. Děkuji za rady. Popř. máte-li někdo stejný typ jak vypadalo v době prodeje ono osvědčení??, aych věděl co hledat, díky!
David Vašek
Dobrý den,pane Hromádko.Tento vozík vyráběl Přívěs Centrum BEZUCHA Libice n.C. .Já mám sklopný a typ vozíku je PCB 140/500S. Je na 500kg.Štítek je na pravé straně nahoře z pohledu sedadla.
Zdeněk Hromádko
Díky za reakci, myslíte někde u bílé odrazky? Tak to asi už není kde měl být. Nikde jsem nic nenašel. Byl lepený? Nenašel jsem ani otvory na ev. nýtky. Jde někde dohledat v.č. celé sestavy?
David Vašek
Obrázek k příspěvku od VARI (25. 3. 2018, 21:06)
Tady je foto co jsem našel na netu.Štítek je hliníkový.
Zdeněk Hromádko
Tak musel být lepený a- už tam bohužel není :-(, díky pane Vašek
Zdeněk Hromádko
Je u výrobce možné zjistit V.Č. vozíku? Abych si ho doplnil?

Dobrý den,

Technické osvědčení na vozík, je možné dodatečně vystavit do půl roku, od koupi nového vozíku. 

S pozdravem Milan Steklý

Zdeněk Hromádko
Tohle je samozřejmě mimo ( rok 1997) Bylo myšleno, zda existuje nějaká databáze prodaných sestav. Např. V.č. motoru, převodovky a vozíku. Zda mohu zjistit v.č. vozíku, které asi spadlo (bylo-li lepené). Děkuji.

Dobrý den,

žádná historická databáze prodaných sestav, která by obsahovala výrobní čísla návěsů, neexistuje. Máte nyní 2 možnosti, jak zlegalizovat Vaši sestavu pro provoz po místních momunikacích. První možností je zakoupení nového návěsu ANV-380 či ANV-400, ke kterému je možné získat Technické osvědčení zvláštního vozidla. Druhá možnost je návštěva Odboru dopravy v místě Vašeho bydliště a podání žádosti o vystavení Zvláštního povolení pro provoz po místních komunukacích. 

Hezký den Lukáš Svoboda

Alena Veselá
Dobrý den, v příspěvku výše radíte požádat místní odbor dopravy o zvláštní povolení na pohyb po místních komunikacích. Zkoušela jsem. Jejich odpověď však byla, že nic takového se nevydává z toho důvodu, že tento systém je určen pouze k provozu mimo komunikace. Takže jsem už z toho mimo a dost zoufalá, potřebuji párkrát přejet přes vesnici, abych mohla obstarat zásobení pastvin. Bohužel policii ČR zde máme téměř pořád, takže jsem chtěla mít vše v pořádku. Ovšem úřední šiml opět zasáhl. Slyšela jsem ještě, že existuje varianta: a to, že si koupím nový přívěsný vozík od VARI a s osvědčením od něj je možné provozovat i původní malotraktor VARI. Je to pravda nebo zase nějaká kachna? Děkuji

Dobrý den,

ano, máte přesně pravdu. Zakoupením nového návěsu ANV-400 nebo ANV-380 zlegalizujete svou starou sestavu pro provoz po místních komunikacích III. a IV. tříd. Při zakoupení návěsu si prosím rovnou objednejte Technické osvědčení zvláštního vozidla. 

Hezký den Lukáš Svoboda

Bronislav Malý
Paní Veselá, jak jsem to poznal já, úřad s rozšířenou působností "může vydat" ale nemá povinnost ono povolení vydat a může k nevydání mít 101 důvodů. Je ale také pravda, na některých úřadech prostě nevědí co s tím a tak si řeknou, že nebudou vydávat a opět s tím nikdo nic nenadělá. Je to jejich právo i když s přihlédnutím k zákonu o obcích to zase tak jednoznačné není, protože "by měli" . . . . Postup všech úřadů s rozšířenou působností by měl být tedy stejný, protože se řídí podle stejných zákonů. Uznávám, že tomu ale tak není, některé jsou diametrálně odlišné, co "u nás" nejde jde v jiném "okrese" úplně v pohodě. Jen dbejte, aby jste se se soupravou pohybovala opravdu jen v rámci povolení - homologace - po silnicích třetích a nižších tříd a místních komunikacích. Je totiž spousta obcí, které silnice III třídy nemají a byť v rámci obce na dvojce nemáte co dělat. Takže nákupem návěsu a požádáním si o "doklad" vyřešíte svoji potřebu dokladu pro provoz na pozemních komunikacích. Už jen sjednat "povinné ručení".
Ondřej
Dobrý den, přemýšlím o koupi sestavy VARI IV GLOBAL + ANV-400 (motor GSV 190) za účelem práce v lese, ke kterému se dá dostat pouze přejezdem (byť krátkým) přes komunikaci II. třídy. Dodávané TECHNICKÉHO OSVĚDČENÍ ZVLÁŠTNÍHO VOZIDLA se vztahuje pouze na III. a IV. třídu komunikace. Je nějaká možnost (povolení od vlastníka komunikace), jak sestavu provozovat na komunikaci II. třídy? Předem děkuji za odpověď.
Bronislav Malý
Ta možnost se jmenuje "zvláštní užití komunikace". Úřad může vymezit povolení přesnou trasou, časem a dobou platnosti a taky nemusí takové povolení vůbec vydat. Na povolení není zákonný nárok, je jen na úřadu, zda povolení vydá, či zamítne. Zamítavé stanovisko je třeba odůvodnit, ale to je "malina". A tím celá anabáze končí, protože se sice můžete odvolat, je to Vaše právo, ale argumenty jako je bezpečnost Vaše a ostatních účastníků silničního provozu těžko přebijete.
Martin Heinz
Dobrý den, zakoupil jsem sestavu Vaří Global s vozíkem ANV400 a prodejcei mi k ní vystavil technické osvědčení pouze na vozík nikoli na celou sestavu. Je správně?Děkuji Martin Heinz

Dobrý den,

ano, je to v pořádku. VARI,a.s. vystavuje Technické osvědčení zvláštního vozidla a Výpis tohoto osvědčení pouze na konkrétní návěs, ve Vašem případě na návěs ANV-400. Zakoupením samostatného návěsu nebo i celé sestavy s tímto návěsem legalizujete celou jízdní soupravu na jízdu po silnicích III. třídy, místních komunikacích IV. třídy a účelových komunikacích.

Hezký den Lukáš Svoboda 

Jaromír Malich
Doporučuji navštívit prodejce a vyžádat si osvědčení na celou sestavu. Vari může vystavit osvědčení na zakoupenou sestavu malotraktoru s vozíkem do půl roku od nákupu. Případně se obraťte přímo na závod v Libici nad Cidlinou.
David Zachoval
Mám také novou sestavu a techničák je vystaven na "přívěs traktorový", čímž je ale předpokládám myšlena celá sestava. Navíc osvědení nevystavuje prodejce (ten je jen zprostředkovatel/"výdejní místo"), ale přímo výrobce Vari kde snad předpokládám vědí jak a na co mají techničák vystavit, ne?
Bronislav Malý
"Při zakoupení nové sestavy malotraktoru s návěsem je technické osvědčení vydávané firmou VARI na základě schválení ministerstva dopravy ČR (č.4322) vystaveno vždy ke konkrétnímu vozíku. Také při zakoupení samostatného návěsu lze vystavit technické osvědčení, které umožňuje pohyb po komunikacích po připojení k jakémukoliv jednonápravovému traktoru TERRA nebo VARI tovární výroby." Toto je text z techto stránek, tak snad . . .

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.