Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARIRotavátoryRotavátoryTlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduŠtěpkovače, drtičeŠtěpkovače, drtičeZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaReklamní předmětyReklamní předmětyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Obsluha strojů

Orebá kola

Počet příspěvků › 8 | Poslední příspěvek › 10. 10. 2016
Malý
Dobrý den Vám všem, neobjeví se náhodou jako příslušenství pro orbu a pro Vari Global orebná kola? Třeba i s možností předělání závaží, ale to si myslím není tak nutné při dobré konstrukci orebných kol. V případě technického řešení Global by nemusel být problém se záměnou TN Global za orná kola "Global" a ve výsledku by to mohlo být pro práci se strojem daleko příjemnější a lepší používání než se "prtačit" s návlekama na pneu tažné nápravy Global. Je to jenom takový můj nápad, no.

Dobrý den pane Malý.

Orebná kola jsme pro GLOBAL samozřejmě vyvinuli. Vzhledem k velice dobrým výsledkům při testech záběru pneumatik VARI FARM TRACK jsme je však neuvedli na trh. Orebná kola využívají nábojů kol a rozpěrek z tažné nápravy TN-GLOBAL, takže je lze snadno zaměnit za normální ráfková kola. I vnější a vnitřní závaží lze do těchto kol namontovat, ale vzhledem k dobrému záběru orebných kol je to naprosto zbytečné.

S pozdravem Martin BURIAN

miloslav schmidt
mám vari quatrro,mohu za něj připojit terru s rotavátorem ?Děkuji za odpověd.Schmidt

Dobrý den,

připojení rotavátoru za VARI Quattro je teoreticky možné. Připojení se provádí za malotraktor do zadního nosiče nářadí. Podmínkou je, že vlastníte další motor a převodovou skříň, na které budou připevněné nože rotavátoru.

Hezký den Lukáš Svoboda

Luděk Špicera
Dobrý den pane Burian, píšete, že při testech nebylo nutné používat orebná kola. Zkoušeli jste orat pole, čerstvě pohnojené chlévskou mrtvou? Bez návleků nebo železných kol je to nemožné i po rovině.
Jaromír Malich
Pane Špicero, dobrý den. Dovolte mi jednu otázku - máte správně seřízený stroj? Chlévskou mrvu jsem s VARI zaorával mnoho let za sebou na vlastním políčku a práce byla naprosto pohodová. A to jsem pracoval ještě se starším ,,neglobálovým" Vari systémem. Základem úspěchu je chlévský hnůj pořádně rozřepat na zpracovávanou plochu, následně je velice důležité mít opravdu perfektně seřízený pluh pomocí nastavovacího tělesa - tzn. špička a splaz orební desky musí být v rovině, desky musí být dokonale zbaveny nástřiku a nesmí vykazovat korozi. Pokud máte namontovány před plužnými tělesy krojidla, doporučuji je pro tuto práci demontovat. Pokud používáte některý ze starších Vari, které mělypřevodovky DSK-317 s krátkým výstupním šestihranem šnekového kola a tažnou nápravu TN-01 s nastavitelným rozchodem 480 nebo 610 mm, použijte širší rozchod, užší se přednostně používá pro hrobkování a vyorávání brambor. Pro orbu je nezbytné použít všechna závaží, tzn. velké 33 kg vpředu na závěsu, nad ním 2x5 kg pro správné vyvážení a kola osadit kompletní sadou. Orba je pak tak jednoduchá, že je třeba pouze lehce vést stroj jednou rukou.
Luděk Špicera
Vážený pane Malich, samozřejmě že všechny podmínky pro správnou orbu jsem dodržel, ale bez návleků se dobře uhnilý hnůj zaorávat prostě nedá. Pokud zaoráváte pár králičích bobků hojně proložených senem z podestýlky nebo suchý slepičí trus, tak není problém, pohnojíte-li řádně uhnilým hnojem od koní a hovězího dobytka, tak je to jak jezdit po mýdle. Jinak sestavu DSK 317 mám z roku 1989 plně osazenou závažím, navíc 2x5 kg a poloosy jsou na rozchod 610 vyrobené z jednoho kusu kulatiny o průměru 60mm, takže zatížený je stroj dle mého názoru dost.
Drahomír Míša
Máte pravdu pane Špicera. Chce to pořádná kola. https://www.youtube.com/watch?v=F4kFJd5vMPc Nebo naviják.

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.