Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Diskuze k produktům

Malotraktor VARI IV PROFI + Návěs vyklápěcí ANV-35

Počet příspěvků › 12 | Poslední příspěvek › 15. 7. 2019
Ondřej Bučko
Dobrý deň! Chcem Vás poprosiť o informáciu, či je možné nahradiť pneumatiky MITAS 5x12 pneumatikami 6.50x12 na tých istých diskoch? Máte urobené testy adhézie kolies MITAS 5x12 s orebnými návlekmi v porovnaní s pneumatikami 6.50x12 bez návlekov na rovnakom teréne? Ak nie čo si myslíte podľa vašich skúseností??? Ďakujem!

Dobrý den pane Bučko. Pneumatiky 5.00-12 nelze jednoduše nahradit pneumatikami 6.50-12. I když využívají stejný disk, pneumatiky se liší svými vnějšími průměry. Malotraktor VARI IV PROFI s pneumatikami 6.50-12 měl totiž upravený závěs pro dodržení výšky uchycení nastavovacího tělesa nebo přímopřipojitelného pasivního nářadí. Dále měl převodovku s "dvoutakními" převody, aby bylo dosaženo podobných pojezdových rychlostí jako u standardní čtyřtaktní převodovky s koly 5.00-12. Také se díky dvoutakní převodovce a silnějšímu motoru HONDA GXV160 (resp. později HONDA GSV190) se zvýšila tažná síla. Co se týká porovnání kol 5.00-12 s orebnými návleky a pneu 6.50-12, pneumatiky 6.50-12 se dávaly na malotraktor VARI IV PROFI právě pro jejich lepší adhezní vlastnosti bez nutnosti ve většině případů použití používat orebné návleky. V opravdu težkých podmínkách např. orbě v jílovitých půdách šlo i na malotraktor VARI IV PROFI namontovat orebné návleky pro pneumatiku 6.50-12 (resp. MITAS 6.5/75-14). S pozdravem Martin BURIAN  

Ondřej Bučko
Dobrý deň! Z akého dôvodu ste ustúpili od použitia širších pneu použitých pri Malotraktore VARI IV PROFI v ďalšom vývoji. Prečo sa VARI v alternatíve GLOBAL vrátilo k rozmeru 5,00 x 12?
Dobrý den pane Bučko. Malotraktor VARI IV PROFI se již přestal vyrábět. Nyní VARI, a.s. vyrábí pouze malotraktor VARI IV GLOBAL s novou tažnou nápravou TN-GLOBAL, osazenou pneumatikami VARI FARM TRACK rozměru 5.00-12 se speciálně tvarovaným šípovým desénem. Nové rozložení desénu po obvodu pneumatiky zaručuje lepší adhezní vlastnosti pneumatiky, než u vývojem dnes již překonaného desénu např. s označením TS-02. Současně se změnou rozložení byl upraven tvar šípu desénu pro lepší samočistící vlastnosti desénu. Šířka pneumatiky VARI FARM TRACK 5.00-12 se díky použití širšího ráfku blíží šířce pneumatiky 6.50-12. V tomto ohledu jsme tedy i malotraktoru VARI IV GLOBAL neslevili od výborných záběrových vlastností malotraktoru VARI IV PROFI s širokými pneumatikami 6.50-12. S pozdravem Martin BURIAN      
Ondřej Bučko
Dobrý deň! Vážený pán BURIAN! Ak som dobre pochopil vaše vysvetlenie znamená to, že navýšenie prevodovky DSK 317/S pri polomere pneu 6.50/80 - 12 (http://www.mitas-tyres.com/international/find-tire/?tire[width]=6.5&tire[ratio]=80&tire[rim]=12#tire-form) o 12 mm v porovnaní s pneu 5.00 - 12 (http://www.mitas-tyres.com/cz/find-tire/?tire[width]=5&tire[ratio]=0&tire[rim]=12#tire-form) obmedzí alebo ohrozí jej pracovné parametre na závese pre nastavovacie teleso alebo pasívne príslušenstvo? Druhé vysvetlenie: môže navýšenie pojazdovej rýchlosti stroja o 10,5 cm na obrátke kolesa spomaliť krútiaci moment motora HONDA GCV 190? Pýtam sa preto lebo len orebné návleky na pneu 5.00 - 12 navýšia stroj o min.30 mm na tvrdom podklade nehovoriac o tom že pri použití aj slabšieho motora HONDA GCV 160 s krútiacim momentom o cca 2 Nm slabším stroj pri orbe s kolesami 5.00 - 12 a návlekmi vykazoval štandardné parametre! V čom je teda základný problém ak prezujem 5.00 - 12 pneu TS-02 na prevodovke DSK 317/S za pneu 6.50/80 - 12? Ďakujem!
Vážený pane Bučko. Ve skutečnosti je rozdíl větší než 12mm. Pneumatiky 5.00-12 jsou menší, než je uvedeno na webu výrobce (změřeno cca 560 mm na nové pneumatice), takže rozdíl mezi pneumatikami je větší. To nevadí při použití třeba přívěsu, ale hlavně u polních prací, prováděných s pomocí nastavovacího tělesa NT-3, kdy je každý rozdíl velice znát. Např. při nastavování pluhu nejde dobře nastavit hloubka záběru a pluh se zakusuje hodně hluboko a orba je ztížena, ne-li nemožná. Proto traktor s koly 6.50/80-12 měl upravený snížený závěs, aby byl ve stejné výšce nad zemí. V případě orebných návleků těch 30mm výšky záběrových patek se vůbec nepočítá, protože kolo se zaboří do půdy. Orebné návleky by se totiž měly používat jen v měkké půdě, kde standardní vzorek pneumatiky nepřinese tažnou sílu a prokluzuje. K výkonům stroje s jednotlivými motory: tažná síla na 1.r.s. je u všech motorizací a typů převodovek rovnocenná, protože při zatížení od nářadí spíš proklouznou kola, než aby motor ztratil otáčky a výkon. Rozdíl v síle motoru je poznat hlavně na 2.r.s. a P (3.r.s) při rotavátorování nebo tažení přívěsu. Na závěr doporučení: větší kola nedoporučujeme namontovat, pokud nezměníte závěs a rychlostní stupně v převodovce. Kroutící moment není takový problém, spíš vadí vyšší pojezdové rychlosti a nesprávná výška závěsu, které neodpovídají správným parametrům pro polní práce s malotraktory VARI. S pozdravem Martin Burian.
Roman Antl
Dobry den.Prosim Vas daji se koupit na pneu mitas 6.5 řetězy?

Dobrý den,

ano, v nabídce máme několik druhů sněhových řetězů. Pro přesnou specifikaci prosím kontaktujte naši podnikovou prodejnu VARI. ( tel: 325 607 336  e-mail: prodejna@vari.cz ).

Hezký den Lukáš Svoboda

Roman Antl
Dobry den.Super.Dekuji za info.Jeste bych mel par otázek.Co se stane když na profi převodovku nasadim ty klasické kola 5x12?(držák nářadí pochopitelně nesnižený,ale jde mi spíš o jízdní vlastnosti a přijdu tim sílu stroje? Dále otazka jak je to s orbou?Mam jen široký rozchod kol,je to hodne na závadu? Další otazka je k převodovce dsk316 psz.Sehnal jsem svahová kola,ale k namontování na pryžové kola je treba vnitrni kroužek je možné to jestě dokoupit?A jak velky vliv maji svahová kola pri běžném sečení na stabilitu a tim kvalitu sečení? Když mi to bude lip sedět u zeme?A posledni dotaz mam k samsonu 56 motor gxv 160 neplech a někdy se mi zda slaby,pomůže na hodne podrostlou trávu motor 190gsv?Diky za ztpělivost a pěkny den Antl Roman

Dobrý den,

pokusím se reagovat na Vaše dotazy. Nejprve tedy k dotazu připojení kol 5x12 na profi převodovku.  1) Profi převodovka má vnitřosti, jako dvoutaktní DSK-317, po nasazení čtyřtaktního motoru stroj pojede pomaleji, ale sílu mít bude. 2) Rozchod kol na orbu doporučujeme 610, tedy nejširší možný rozchod. 3) Vnitřní kroužek svahových kol - deska má obj.č. 125004 a máme stále skladem. 4) Přídavná svahová kola jsou určena pro lepší stabilitu celého stroje v horských podmínkách. 5) Ano, nový motor GSV 190 bude mít zcela jistě vyšší výkon, v porovnání GXV 160 a GCV 190 je rozdíl 30 ccm a mnohem vyšší kroutící moment. 

Hezký den Lukáš Svoboda 

Roman Antl
Super pane.Dêkuji moc.
Ondřej Bučko
Vážený pán Burian, aké je správne nastavenie orebnej súpravy so zapojeným pluhom na vodorovnej podlahe? Záves BZN- 02 má byť vo vodorovnej pozícii a os prevodovky kolmo na zem? Jedná sa mi o predklon resp. záklon pracujúcej súpravy. Ďakujem

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.

Předváděcí akce zahradní a komunální techniky Kolín

Datum: 26. 4. 2024
Místo: Kolín, Klejnarská 863

Více