Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARIRotavátoryRotavátoryTlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduŠtěpkovače, drtičeŠtěpkovače, drtičeZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaReklamní předmětyReklamní předmětyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Obecné dotazy

Odstředivá spojka Honda GSV 190

Počet příspěvků › 4 | Poslední příspěvek › 29. 5. 2015
Václav Kraus
Dobrý den, vlastním motor Honda GSV 190, který je nasazen na převodovce MTP 317. Celou dobu nebyl problém, až do teď. Na odstředivé spojce se uvolnily "kameny" a vylítaly (pouze obložení), existuje nějaká varianta jak je buď "nalepit" zpět či koupit nové a "nalepit" na segmenty spojky. Nebo musím koupit novou spojku? A ještě jeden dotaz, jsou vůbec tyto spojky kvalitní, protože motor šel jen 3x do orby (cca 100m2 zahrádka) + svoz sena (celkem cca 7 motohodin). Celkově má motor najeto tak do 20 motohodin. Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

obložení odstředivé spojky je navařené a není možné ho zakoupit samostatně. Doporučuji výměnu vadného závaží spojky, případně výměnu celé spojky. Životnost odstředivé spojky je závislá na způsobu používání pohonné jednotky. ( použití stroje vždy na max. otáčky motoru, pouze tehdy je spojka plně funkční )

Hezký den Lukáš Svoboda

bikiper
Pane Svobodo, vy si z nás děláte šoufky. To co jste napsal do závorky nelze nikdy v provozu dodržet, zvláště, když je tento „vemi silný čtyřtaktní motor“ používán v takové zátěži, jako je rotavátorování. Děláte z nás hlupáky!, tento velmi silný 4T motor je maximálně vhodný pro pohon sekačky. Ve větší zátěži klesají otáčky tohoto motoru tím více, čím větší je zátěž, až se otáčky dostanou do oblsti největšího kroutícího momentu a tyto otáčky korespondují se spínacími otáčkami spojky. Takže zde třeba při oračce dochází k prokluzování spojky, tím k jejímu nadměrnému zahřívání a následnému uvolnění třecího obložení a tím pádem dé factó dojde k její destrukci . Přiznejte, že tento motor je k použití pro kultivaci rotavátorem a k orbě „slabý“ a že k této činnosti je třeba podstatně silnějšího 4T motoru, u kterého by v zátěži tak pronikavě neklesaly otáčky.

Dobrý den pane "bikipere". Panu Krausovi na jeho doplňující dotaz ohledně spojky ze dne 30.5.2015 odpovídám zde. Dost problémů se stroji mají uživatelé totiž díky tomu, že se nejedná o naše výrobky, ale o výrobky konkurence, která parazituje na jménu VARI a vyrábí nepovedené kopie (tak jako právě tomu je v případě pana Krause a neoriginální pohonné jednotky a převodovky MTP-317). A před tím, než začnete hanět naše výrobky, by bylo dobré mít s nimi nějakou osobní zkušenost a umět je správně ovládat. Jinak byste věděl, že spojka při orbě (jak se správně nazývá příprava půdy odřezáváním pruhu půdy a jeho překlopení pro rozmělnění a provzdušnění půdy) prokluzem rozhodně netrpí, protože se používá 1.r.s. s velkou tažnou silou a spíše proklouznou kola než spojka. Při rotavátorování je potřeba používat trochy toho zdravého selského rozumu a např. neopracovanou půdu nekypřit rovnou na nejrychlejší 3r.s., ale půdu zpracovávat postupně od hrubého zpracování na 1r.s. až po jemné  nakypření na 3r.s.. Naše přivařené obložení z kovokeramického třecího materiálu se nemůže teplotou uvolnit ani spálit (zesklovatět), jako tomu může být u neoriginálních spojek s lepeným organickým obložením. Maximální výkon používaných motorů je právě díky správnému zpřevodování převodovek pro naše aplikace více než dostatečný. Navíc motor HONDA GSV 190 (který pan Kraus uváděl ve svém dotazu) je jedním z nejsilnějších motorů pro ručně vedené travní sekačky, který je určen pro profesionální sekačky s předpokladem velkého zatížení a dlouhé životnosti a odolnosti. Takže ideální volba i pro stroje VARI. S pozdravem Martin BURIAN 

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.