Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

DSK 317 - změna převodu 2. rychlosti

Počet příspěvků › 23 | Poslední příspěvek › 8. 1. 2020
Milan Jirovský
Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, jestli je možná změna převodového poměru 2. rychlosti u DSK 317? Po dvacetiletém používání tery a T20 by dnešní dvojka chtěla zpřevodovat jako tehdejší jednička u dvourychlostní převodovky.Dnes je u dsk 317 dobře zvolená jednička, dvojka a trojka jsou hodně do rychla, tudíž mezi jedna a dva je velká díra. Jinak není z mého pohledu co vytknout. Děkuji za odpověď. S pozdravem Milan Jirovský

Dobrý den,

změna 2. pojezdové rychlosti u DSK-317 není možná. Jedna možnost je přestavba DSK-317 na DSK-317/S, ale při použití dvoutaktního motoru budou všechny pojezdové rychlosti výrazně vyšší. Jedinou možností pro zpomalení pojezdových rychlostí je výměna dvoutaktní pohonné jednotky za čtyřtaktní, kterou budete používat na dvoutaktní převodové skříni DSK-317.

Hezký den Lukáš Svoboda

bikiper
To bych potřeboval vysvětlit. DSK317 má výstupní otáčky 31, 103,4, 136,4 a R33,8. DSK317/S má výstupní otáčky 29, 97, 127,9 a R31,7.To jsou údaje opsané z návodů k obsluze a platí v obou případech pro vstupní RPM 4800. Výstupní otáčky obou typů převodovek dané vstupními jsou téměř totožné. Tak v obou případech použití 4T motoru dojde k výraznému poklesu výstupních otáček, potažmo k výraznému poklesu pojezdové rychlosti na kterýkoliv rychlostní stupeň, protože žádný 4Tmotor takových otáček nedosahuje!!! Pro mne jsou obě převodovky určené pro motor 2T, akorát je rozdíl v upínání!!!! Aby převodovka pro4T měla stejné výstupní parametry jako pro 2T, musela by mít výrazně upravené převody, aby snížení RPM na vstupu neovlivnilo RPM na výstupu.

Dobrý den,

rozdíl mezi DSK-317 a DSK-317/S je následující : v převodovkách jsou použity pastorky s jiným počtem zubů a jiné horní ozubené kolo, samozřejmostí je rozdíl v upínání.

Hezký den Lukáš Svoboda 

bikiper
Zřejmě jste to nepochopil. Chci vědět, jestli s převodovkou DSK-317/S a mtorem Honda GSV 190 docílím stejné pojezdové rychlosti, jako s převodovkou DSK-317 a motorem Jikov 1447. Jde mi o výstupní otáčky obou převodovek. Ta co je určena pro 4T má výstupní otáčky podle návodu k obsluze nižší, než převodovka pro 2T. Ale je tu problém! Výstupní otáčky se docílí při RPM motoru 4800 - tyto otáčky nedosahuje žádný motor 4T, ten má max. RPM 3600. Na upínání zapomeňte.
Oto Váhavý
Připojím se k dotazu výše, ale formuluji ho jinak. Mohli by jste zde uvést pro převodovky AKY, T20, DSK317, DSK317/s a DSK317.1/S hodnoty stálého převodu? Tj. kolika otáčkám vstupního hřídele se spojkovou miskou odpovídá (pro daný rychlostní stupeň) jedna otáčka hřídele výstupního. Při znalosti obvodu kola si tak budeme moci spočítat rychlosti maximální a rychlosti, kdy dojde k prokluzu spojky. Nebo určit, jaký rychlostní stupeň je nejblíže k rychlosti rotavátoru AKY. .... Hlavně, mě v návodu uvedené hodnoty připadají v několika případech nevěrohodné, asi jako kdyby první redaktor připravil text a formát a další redaktor zapomněl aktualizovat hodnoty na správné.

Dobrý den pánové.

Předně se omlouváme za tiskovou chybu v návodu u DSK-317/S (publikace ML-003-96). 4800 min-1 je chybný údaj, má být samozřejmě 3600min-1. Hodnoty výstupních otáček jsou ale v tabulce uvedeny správně. Oproti DSK-317 jsou jen nepatrně nižší, což je dáno rozdílným použitým primárním převodem pro 2T a 4T motory ale použitím stejných ozubených kol jednotlivých převodů a kol stálého šnekového převodu. Úplně přesně stejně naladit otáčky tedy bohužel nešlo. Na správnou funkci obou typů převodovek malotraktorů to ale vliv nemá. 

Hodnoty výstupních otáček pro jednotlivé převodovky (v min-1; výpočet je pro maximální nastavené otáčky motorů, bez zátěže):

AKY: 96

AKY/S: 116

T-20 a T-20A: 1.rs 92,31; 2.rs 141,82; R 37,98

T-20/S a T-20/SA: 1.rs 101,74; 2.rs 161,05 R 40,25

DSK-317: 1.rs 31,03; 2.rs 103,53; 3.rs (P) 136,19; R 33,85

DSK-317/S a DSK-317.1/S:  1.rs 29,12; 2.rs 97,16; 3.rs (P) 127,82; R 31,76

Z uvedeného vyplývá, že nejblíže otáčkám rotavátoru AKY jsou 1.rs u všech verzí T-20 a 2.rs u všech verzí DSK-317.

Pro doplnění uvádím ještě otáčky u DSK-317 v případě použití 4T motoru s 3600 min-1: 1.rs 23,27; 2.rs 77,65; 3.rs (P) 102,14; R 25,38 . Touto kombinací se získá více síly ale za cenu nižších rychlostí.

Prokluz spojky z hodnot otáček a průměru kol nespočítáte. Z praxe to je tak, že u nižších rychlostních stupňů díky vysokém kroutícímu momentu začnou prokluzovat kola díky ztrátě adheze a spojka stále výkon přenáší, u vyšších rychlostních stupňů pak záleží na aktuálním odběru kroutícího momentu na výstupu převodovky (rotavátor) resp. tažné síly na závěsu (ostatní půdní práce a tažení přívěsu).   

S pozdravem Martin BURIAN

 

bikiper
Před několika dny jsem si ve vaší podnikové prodejně přes telefon zakoupil DSK-317/S. Při vyjetí na záhon jsem byl nemile překvapen pomalostí otáčení rotavátoru. Když jsem používal DSK-317 + 1447DV, tak jsem měl co dělat abych soupravu udržel na uzdě, při posledním přejezdu, kdy se jen rovnal povch, jsem za ní téměř běžel. Nyní s DSK317/S se rotavátor jen převaluje a do dopředného pohybu ho musím tlačit. Co budu povídat -ŠOK!! Tomu také odpovídá odstavená práce - nezmělněných hrud více než je zdrávo, téměř žádná jemná frakce. Ani do uváleného povrchu neni možné bez dodatečného zjemnění hráběmi vysévat zeleninu secím strojkem ARS-070. Dále nelze pomocí dvou prstů na této převodovce aretovat RS 2 a P. K pohonu jsem použil motor Honda GSV 190, který mi byl dodán se sekačkou Samson. Tvar klečí a polohování pro sekačku je vyhovující. Ovšem při použití na převodovce DSK-317/S je to o hodně jinačí. Samotná převodovka je o hodně vyšší včetně větších kol, než DSK316 na malých kolech a tak se kleče musí sklopit do vodorovné roviny a tím pádem se samotné rukojeti octnou ve velmi nevhodé polze - téměř svisle - což pro uchopení je nevhodné. Ptám se, kde je ta vychvalovaná univerzálnost - jedna pohonná jednotka, více strojního příslušenství. Teď bych potřeboval vědět, jak a kdo mi ověří, že inkriminovaná převodovka má ty správné vnitřnosti, zda nedošlo k záměně. Potíž je v tom, že nejsem mobilní. Ovládání aretace považujte za reklamaci a pomalé otáčky za reklamaci předběžnou. Pak bych potřeboval vědět zda jste ochotni a schopni za rozumný peníz vyrobit nové kleče, kde by rukojeti byly v rovině klečí. V případě ochoty a schopnosti bych dodal malůvku jak si to představuji.

Dobrý den.

Otáčky DSK-317/S pro čtyřtakt mají na druhý rychlostní stupeň stejné otáčky, jako měly jednorychlostní převodovky AKY pro rotavátor a téměř totožné jako u verze DSK-317 pro dvoutaktní motory. Převodové poměry se neměnily od začátku výroby čtyřtaktních motorů a převodovek pro ně, tedy od roku 1992, a nezaznamenali jsme za tu dobu od zákazníků  jedinou stížnost na pomalé otáčky. Napadá mě snad jedině, zda nedošlo k chybě při odeslání převodovky a nedostal jste provedení pro dvoutaktní motor nebo převodovku určenou pro malotraktor VARI PROFI, která měla dvoutaktní převody, ale díky výrazně větším kolům jezdil malotraktor stejně rychle. Proto prosím o zaslání fotek Vaší převodovky DSK-317/S, výrobního štítku a upínacích nýtů. Případně si vyžádáme převodovku na přezkoušení.

Vodící kleče jsou vyráběny v tisícových sériích bez připomínek uživatelů. Jakékoliv individuální úpravy přímo ve výrobě by jste asi nezaplatil.

S pozdravem

Tomáš Belinger

bikiper
Prosím, jak vložit do tohoto fóra fotografii.
Jan Zezulka
Dobrý den pane Belinger (Dobrý den pane obchodní řediteli) Výše v příspěvku jste zmínil Větší kola u VARI IV PROFI a při zběžném prohlížení parametrů to vypadá, že "ta výrazně větší kola" jsou stejné 12" ráfky ale obutí je 6,50-12. Pokud je tomu tak, lze spojit přechod z 2T na 4T i se změnou obutí (T20 nebo DSK317 s TN-03) na tento větší rozměr pláště? Předem děkuji za odpověď. J.Z.
Dobrý den pane Zezulko. VARI PROFI mělo skutečně stejné litinové 12“ ráfky jako klasické VARI, montovaly se pneumatiky SAVA nebo MITAS rozměru 6,5-80/12 (odkaz na produkt MITASu http://www.mitas-tyres.com/cz/product/000002000061244101/) společně s příslušnou duší 6.5/80-12. V souvislosti s těmito většími pneumatikami se používal upravený závěs s označením BZN-005, měl sníženou polohu patky závěsu pro připojení pasivního nářadí, aby nářadí bylo ve stejné pracovní výšce jako u menších kol 5.00-12 u klasického VARI. Spojením 4T motoru s 2T převodovkou a většími koly bylo dosaženo výrazného navýšení tažné síly, větší kola zvýšila světlou výšku převodovky o cca 30mm a větší šířka pneumatik společně s odlišným desénem s lepším samočistícím efektem zlepšila přenos výkonu na půdu. S pozdravem Martin BURIAN
Jan Zezulka
Pane Bikiper. já osobně bych se neobtěžoval diskusí o reklamaci na tomto fóru ale obrátil bych se na prodejnu pomocí emailu "prodejna@vari.cz" a tam se dají většinou fotky přiložit do přílohy. S přáním brzkého vyřešení problému k úplné spokojenosti J.Z.

Dobrý den, k Vašemu příspěvku je možné nově vkládat obrázky s maximální velikosti 250 KB. Podporované formáty obrázku jsou PNG, JPG, GIF. S pozdravem Jana Špačková

bikiper
Pane Buriane, neni to náhodou se samočisticím efektem tak trochu pohádka. Samočisticí efekt je možný pouze v nelepivém prostředí, např. sníh, při otáčení kola - pneumatiky, dochází k určitým deformacím, které způsobí, že napěchovaný sníh ze vzorku vypadne. To se nestane v lepivém prostředí, jako je více navlhlá půda, čím větší obsah jílu, tím větší lepivost. Tohoto materiálu lpícího na pneumatice se zbavím popojetím o jednu otáčku kola, když bude nalepený sajrajt prostý vody, to je že bude vyschlý. A aby se tento sajrajt na pneumatiku nelepil, musela by být ošetřena nějakým nanoodpuzovačem, ale to by jsme se možná ani nerozjeli.
Pane "bikipere". Chytáte nás tak trochu za slovíčko. Odlišné tvarování desénu uvedených pneumatik skutečně zlepšuje čistotu mezer mezi šípy desénu. Tím, že je použit jiný úhel, jiná rozteč a hlavně jiný tvar křivky desénu (porovnejte prosím toto http://www.mitas-tyres.com/cz/product/000005001504410000/ a toto http://www.mitas-tyres.com/cz/product/000002000061244101/) dochází k tomu, že půda desén pneumatiky tolik neucpává, případně pokud na něm přeci jen ulpí, snadněji z něj vypadne. Při vývoji nesedíme jen u prkna nebo dnes před obrazovkou počítače, ale trávíme osobně dost hodin prací s našimi stroji na zkušebních polích a loukách. Takže si myslím, že to slovo "samočistící" jsem mohl použít oprávněně. S pozdravem Martin BURIAN.
Pavol Vrauko
Pro doplnění uvádím ještě otáčky u DSK-317 v případě použití 4T motoru s 3600 min-1: 1.rs 23,27; 2.rs 77,65; 3.rs (P) 102,14; R 25,38 . Touto kombinací se získá více síly ale za cenu nižších rychlostí. Dobri den môžte uviesť aj otačky pri použiti DSK-317.1/S s 2T motorom s 4800 min-1 .Ďakujem.
Ondřej Vrzal
Dobrý den, výstupní otáčky převodové skříně DSK-317/S nebo DSK-317.1/S v případě použití 2T motoru s 4800 ot./min. : 1.rs 38,83; 2.rs 129,49; 3.rs (P) 170,43; R 42,35 . Tato kombinace je "hodně do rychla" a dost se sníží tažná síla malotraktoru. Osobně tuhle kombinaci nedoporučuji. S pozdravem Ondřej Vrzal
Ondřej Vrzal
Ještě doplním že výstupní otáčky převodovek jsou uvedeny v ot./min.
Pavol Vrauko
Ďakujem za odpoveď doteraz som použival prevodovku T-20 kde som oral na spiatočku otačky boli R 37,98 a teraz u DSK-317.1/S s 2T motorom budu 1.rs 38,83 podla mňa je to zanedbatelný rozdiel ale ked sa mylim opravte ma a pri cuvaní na T-20 ked som oral boli otacky 1.rs 92,31 a teraz u DSK-317.1/S s 2T motorom budu R 42,35 čo je lepšia alternatíva ako u T-20 prevodovky kde ked som cuval ma stroj skoro prešiel (velka rýchlosť) uvažujem takto preto lebo ked sa mi pokazi 2T motor kupim už 4T motor a nemusim nič prerabať na prevodovke takže DSK-317.1/S nie je navrhnuta na 2T motor ako DSK-317 ale je to lepšia alternativa ako T-20 keď som sa v niečom pomylil prosím opravte ma Ďakujem za odpoveď.
Ondřej Vrzal
V případě který uvádíte to opravdu takový rozdíl nebude. Jiné to však bude u ostatních převodových stupňů a třeba oněch cca 170ot./min. u 3. rs (P) je použitelných jedině tak na závody, nikoliv pro tah vozíku a nebo rotavátorování. Dvoutaktní motor by takový převod dobře neutáhl a docházelo by minimálně k poškození spojky stroje. U převodové skříně DSK-317.1/S (Global) lze stejně jako DSK-317/S provést změnu převodů pro použití 2T motoru. Vznikla by pak vlastně DSK-317.1 a výstupní otáčky by byly shodné jako u DSK-317 poháněné dvoutaktním motorem. Převodové ústrojí u skříní DSK-317/S a DSK-317.1/S je totožné.
Pavol Vrauko
Ďakujem za odpoveď na rotavatorovanie budem použivať T-20 na ceste budem použivať DSK-317.1/S max na 2.rs a 3.rs(P) použivať nebudem ja to chcem hlavne na oranie a cestu a nech nemusim stale prehadzovať rotavator a kolesa .A ešte keď sa pokazi 2T motor tak kupim 4T a ta prestavba stojí u nas cca 200 euro do toho investovať nechcem lebo aj potom by som to musel prerabať naspeť zas 200 euro A inač Ďakujem za odpoveď takto by to šlo nie.
Ondřej Vrzal
Nevím jak to je u vás na SK ale tady pokud si nechám převodovku přestavět z 4T na 2T, dostanu po přestavbě k převodovce zpět i díly vymontované z převodovky, tedy pastorek a horní ozubené kolo pro 4T. Následné vrácení převodovky na 4T už tedy tak nákladné není, díly pro něj už mám. Samozřejmě tak jako tak, musíte na DSK-317.1/S vyměnit upínací nýtky za kolíky, aby bylo možné spolehlivě uchytit 2T pohonnou jednotku. Netuším jak se bude výrobce tvářit na takové spojení 2T PJ a 4T převodovky ze strany záruky.

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.

Den otevřených dveří Znojmo

Datum: 24. 4. 2024
Místo: Znojmo, Pražská 88

Více