Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

Dynamika regulátoru otáček

Počet příspěvků › 6 | Poslední příspěvek › 16. 4. 2015
Jan Zezulka
U nového motoru XP200 se mi při dojíždění 3/3 nádrže projevuje zásah omezovače maximálních otáček příliš razantně. Dá se tarokování motoru předejít nějakým nastavením, abych nemusel dokončovat práci při stažení plynu na cca 3500 ot/min a mohl pracovat/pojíždět plynule s maximálními otáčkami 3800 ot/min? Dík J.Z.

Dobrý den,

doporučoval bych Vám návštěvu autorizované servisu VARI v místě Vašeho bydliště. Vámi uváděné maximální provozní otáčky 3 800 ot/min. jsou až moc vysoké.

Hezký den Lukáš Svoboda

Oto Váhavý
Jaké mají být maximální otáčky XP200, když v návodu je uvedena hodnota 3 800 ot/min ? Při jakých otáčkách lze předpokládat, že dojde k přetočení motoru a potkají se ventily s válcem? Tedy jaká je míra bezpečnosti mezi maximálními otáčkami omezenými regulátorem a maximálními konstrukčními otáčkami = odolností rozvodu OHV proti přetočení.
Jan Zezulka
Asi jste nepochopil můj dotaz. Ptal jsem se, jestli se dá nastavit někde něco, aby regulátor otáček nezasahoval razantně podle stavu paliva v nádrži. Předpokládám, že maximální provozní otáčky jsou z výroby správně a citoval jsem návod. Druhá hodnota je odhad, protože plyn musím stáhnout o 1/3 chodu k místu, kde má spojka spínací otáčky. Pokud by tedy citace návodu měla být hodnocena jako důvod návštěvy servisu, pak zvažuji, jestli nepodat podmět ČOI pro klamání spotřebitele. Ono totiž nižším otáčkám odpovídá i nižší výkon a tudíž by pak údaj o výkonu vztažený k otáčkám nad provozně přípustnou úrovní byl klamavý. A požadavek, abych po provozu v délce, kterou umožní spotřeba 4 nádrží benzínu, by příliš nehovořila o kvalitě výrobku a předprodejního servisu. Další klamání je, že na fotografiích PJXP200 je součástí i PowerMeter a nikde není uvedeno, že se jedná o volitelné příslušenství. Tedy z čistě právního hlediska k dnešnímu datu by měl být dodán k výrobku v základní ceně.

Dobrý den pane Zezulko.

V návodech k používání jsou uvedeny tyto hodnoty otáček motoru: v překladu originálního návodu k používání motoru ZONGSHEN XP200 (1P70F/P-H) je uveden maximální výkon 3,6kW/3800 min-1 v tabulce technických hodnot na straně 8; v originálním návodu k používání pro PJXP200 maximální nastavené otáčky motoru 3600+-100 v tabulce na straně 7.

Hodnota maximálního výkonu při 3800 min-1 je dána technickými podklady, které nám poskytl dodavatel motoru. Při konečné montáži pohonné jednotky ve VARI se kontrolují maximální nastavené otáčky 3600 +-100 min-1 nastavené výrobcem motoru. Na tyto maximální otáčky jsou totiž zkonstruovány všechny naše převodovky a adaptéry pro čtyřtaktní motory.

Pro použití na naší technice je hodnota kroutícího momentu a jeho průběh důležitější, než hodnota maximálního výkonu. Maximum kroutícího momentu je, jak je obvyklé u čtyřtaktních motorů, položeno do oblasti okolo 3000min-1 a směrem k maximálním nastaveným otáčkám většinou křivka klesá jen mírně.

Poškubování motoru, když je nádrž téměř prázdná může být způsobeno náklonem motoru směrem dozadu, kdy je výpustný otvor nádrže níž než plováková komora karburátoru. Ve spojitosti s maximálními nastavenými otáčkami motoru pak může docházet k nedostatku paliva v karburátoru, jev logicky zmizí po snížení otáček, kdy přitékající palivo stačí karburátor zásobovat. V tomto případě se jedná o vlastnost motoru a při pohybu stroje s motorem v nakloněné poloze směrem dozadu je nutné tedy doplnit palivo na plný stav a nesnižovat otáčky motoru kdy dochází k prokluzu spojky a k jejímu zvýšenému opotřebovávání.

Návrh na kontrolu motoru v servisu byl samozřejmě myšlen v dobré víře podpory bezproblémového užívání našeho výrobku. Na motor máte záruku, takže kontrola či seřízení by bylo v rámci záruky bezplatně.

POWER METER není standardní výbavou motoru, na fotografiích je znázorněno pouze možné místo jeho umístění. Na stránkách pohonné jednotky PJXP200 je zařazen v sekci  Související produkty. Výbava a vzhled skutečného výrobku nemusí přesně odpovídat zobrazení v katalogu či na webových stránkách (s výjimkou e-shopů), u fotografií aut např. také nevzniká automaticky nárok na zobrazenou plnou výbavu vozidla.

 S pozdravem Martin Burian

Jan Zezulka
Děkuji za obsáhlé vysvětlení. Včasné dolévání nádrže je přijatelné řešení daného problému. Shodné nastavení s motory Honda je pochopitelné a docela rozumné. Je to i odpovědí nepřímo na otázku, jak se stavět k anonymním internetovým nabídkám na tuningové úpravy za účelem zvýšení maximální meze otáček. S díky J.Z.

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.

Den otevřených dveří Úpice

Datum: 20. 4. 2024
Místo: Úpice, Dr. Teuchmanna 241

Více