Technické a servisní dotazy
Náklon motoru Honda GSV190 - teče benzín
Počet příspěvků › 5
| Poslední příspěvek › 2. 7. 2017
bikiper
V návodu na str.5 je uvedena velikost náklonu. Platí tento údaj 360° kolem svislé osy? Při náklonu dopředu, který jsem neměřil a myslím si, že odhadem je menší než 30°, vytéká palivo pravděpodobně přes vzduchový filtr.
Oto Váhavý
Pane Bikiper
přečtěte si znovu návod a používejte selský rozum. Čím plnější nádrž, tím více je potřeba přihlédnout k poznámce č. 10.
Pokud potřebujete parkovat takto nakloněný stroj, tak zavřete přívod paliva s dostatečným předstihem a nechte spotřebovat část benzínu v plovákové komoře karburátoru krátkým během na volnoběh. Při manipulaci s PJ pro montáž nářadí, čištění rotavátoru atd. Vám pak navlhnutí vzduchového filtru benzínem prakticky nehrozí.
Více-méně spokojený zákazník O.V.
bikiper
Pane Váhavý, prošel jsem návod několikrát. Žádnou poznámku č.10 jsem nenašel, kde jste ji našel vy. Prosím upřesněte zdroj. Stroj v nějaké krkolomé poloze neparkuji. Nějaké šachování s ventilem přívodu paliva a s volnoběhem nevědčí o kvalitách výrobku. „Selský rozum“ říká - vytékající benzín = velké nebezpečí. Jinak jsem se ptal jestli povolený náklon platí v rozsahu 360° kolem svislé osy stroje a jestli v povoleném náklonu vytéká benzín, tak je něco špatně.
Vlastimil Malý
Dobrý den,
jelikož jsem majitelem sestavy Vari pouze týden,tak mne taky zarazilo vytékání benzínu.Při naorávání brambor jsem se potřeboval se strojem otočit na malém prostoru.Vzhledem k různým překážkám(plot,záhonky)jsem stroj naklonil směrem od sebe opřen o vodící kolečko a v tom okamžiku začal vytékat benzín.Pravdou je že jsem měl plnou nádrž benzínu takže nevím zda jsem nepřekročil deklarovaný objem nádrže.Příště odměřím přesné množství benzínu a vyzkouším zda při stejné manipulaci teče nebo neteče.
Jinak jsem se strojem zatím spokojený(naorávání brambor,rotávátor).Jsem zvědavý na orbu.Je to velký pomocník.
Malý V.
Jan Safr
Dobrý den,
pokud pracujete na malém pozemku s motory Honda, tak např. při orbě a vepředu na oji se všemi závažími (např. 20 kg + 33) zařadíte zpátečku a páčkou plynu dáte motor do příslušných otáček k pojezdu, stane se, že záběrem motoru vám řídítka jdou do zdvihu a stroj se nakloní na přední závaží (tzv. přepadne dopředu). Než se vám jej podaří zastavit a s velkým úsilím vyrovnat do pojezdové polohy, tak vám zepředu motoru z karburátoru vyteče benzín (více než kapání). Kolik procent náklonu to je nevím, protože na měření dopředného náklonu stroje nemáte čas, musíte honem a rychle stroj vrátit zpět. S plnou nádrží to nemá souvislost.
Dělají to motory Honda (měl jsem 160ku a mám Gsv190), u motoru B&S 650e na sekačce to vůbec nepozoruji.
Takže, na vytečení - či únik benzínu u motoru Honda doporučuji dávat velkého bacha, zvláště stroj před začátkem prací pečlivě vyvážit závažím a opatrně manipulovat s páčkou plynu (má červenou bambuli) .
Jinak přeji hodně zábavy s Vari Global, já mu říkám malý tančík, projede všude a utáhne všechno.