Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

Zhasínající motor

Počet příspěvků › 21 | Poslední příspěvek › 2. 5. 2023
Jarda Douda
Dobrý den. Prosím o radu ohledně pohonné jednotky. Mám cca 25 let starou pohonnou jednotku. Dnes jsem ji používal při sekání zahrady po cca 5 minutách motor začínal ubírat otáčky, otáčky začaly kolísat až motor během zhruba minuty zhasnul motor úplně. Ale hned po minutě šel znovu nastartovat a fungoval znovu 15 minut pak se vše opakovalo. Děkuji za radu v čem by měl být problém.

Dobrý den,

dle Vašeho popisu závady předpokládám, že půjde o přidření pístu ve válci motoru v důsledku nedostatečného mazání. Demontujte výfuk kompletní a zkontrolujte prostor válce a pístu.

Hezký den Lukáš Svoboda

Bronislav Malý
Dovolím si předat dvůj pohled na věc aniž bych chtěl spochybnit předchozí radu, prověřte přívod paliva a jeho "vydatnost" Uvedené časy tomu nenapovídají, ale bez nich to připománá nedastatečné zásobování motoru palivem. Po chvilce odstávky palivo doteče a zase chvíli jede jak má. Pokud máte v palivovém vedení filtr paliva tím spíše bych se na tuto oblast zaměřil.

Dobrý den,

děkuji za Váš názor, jsem rád, že sledujete naše stránky.

Hezký den Lukáš Svoboda

Jarda Douda
Ajak postupovat v případě že bude motor pridreny?

Dobrý den,

seznam autorizovaných servisů VARI naleznete pod tímto odkazem : http://www.vari.cz/kontakty/prodejci/ . Nejprve, ale opravdu proveďte kontrolu přívodu paliva, průchodnost palivové cesty případně výměnu palivových filtrů.

Hezký den Lukáš Svoboda

Bronislav Malý
Podle dotazu usuzuji, že nebudete schopen si sám s případným přidřeným motorem poradit. Já to chápu, každý umí něco jiného.Pak ale doporučuji vybrat si servis a zadat GO motoru. Pro vás to bude asi nejlepší řešení a motor by měl zase dlouhá léta fungovat, jak jste by zvyklý. Já jen odhaduji, že píšete od začátku o dvoutaktním motoru Jikov. Neuvedl jste o jaký motor jde. Berte to prosím jako "můj názor". Jakákoli odlišnost a případná rada od lidí z Vari bude určitě lepší, než ta moje.
Jarda Douda
Děkuju
Luděk špicera
Dobrý den, dovolte mi se podělit o zkušenost s opravami starých motorů JIKOV. Před časem jsem narazil na inzerát, kde pán nabízel motor JIKOV k prodeji. Nabídka mne zaujala a motor jsem zakoupil. Původní majitel ho prodával, protože mu jeden ze servisních partnerů poradil, že tyto motory se nevyplatí opravovat a ať si koupí nový čtyřtaktní. Protože to byl ,,dobrý“ prodejce, prodal mu HONDU a jisto jistě na tom vydělal. Já jsem starý motor rozebral a udělal menší opravu za necelých 2000 kč a motor šlape jako hodinky. Pěkný den všem.
petrumr
Pánové, je akce na čtyřtakty, nebo vy jste ti co dávají do kotla petky od tych olejů co dáváte do benzínu! Nevím co máte proti hondě nebo motoru čtyřtaktu vari. Vemte motor a dostanete za 10tkč kompletní motor u dobrého prodejce vám nabídne i dva nýtky na uchycení.
Bronislav Malý
Nééé, to my ne. To dělají jen ti, co mění olej ve čtyřtaktech a ještě tu petku prý naplní tím vypuštěným olejem. Jinak teda v rámci tolerance a slušnosti, pokud má někdo technický problém s dvoutaktem, moc mu nepomůže nabídka čtyřtaktu. Jistě si umí sám rozhodnout, co je pro něj dobré a co ne, takže nejdřív se musí rozhodnout on sám, že chce čtyřtakt. Radit se potom dá třeba který typ a proč.
Luděk Špicera
Pánové, není třeba dotaz pana Doudy převracet a překrucovat. Je to prosté, pan Douda vlastní dvoutaktní motor cca 25 roků a pravděpodobně neřeší koupi nového motoru, protože dotaz je na závadu, ne na koupi. Moje reakce v tomto vlákně byla pouze na servisní střediska, která se snaží hlavně vydělávat a ne opravovat staré stroje.
Jarda Douda
Dobrý večer. O víkendu jsem si konečně udělal čas na řešení zhasínajícího motoru. Celá věc byla prostá a jednoduchá. V plastovém víčku nádrže je malý otvor na vyrovnávání tlaku v nádrži. Nádrž jsem měl skoro plnou, otvor ve víčku ucpaný. Po několika minutách chodu motoru se v nádrži po spotřebování části paliva utvořil podtlak ( nebyl nasát vzduch přes víčko do nádrže) a palivo prostě neteklo z nádrže a motor zhasl. Během cca minuty odstávky motoru vzduch dostal přes benzinové hadičky do nádrže, tlak se vyrovnal a benzín opět tekl z nádrže chvíli normálně. Takže stačilo ofouknout víčko nádrže a vše je OK. Jen pro info :)
Luděk Špicera
Jaká hloupost dokáže potrápit. Jikovu zdar ☺
Petr Peřina
Dodrý den, vlastním převodovou skříň DSK-316.1PSVN a chci jí rozšířit o zpátečku. Co je k tomu zapotřebí ? Můžete mi případně poslat soupis dílů a cenu ? S pozdravem Petr Peřina

Dobrý den,

v případě přestavby DSK-316.1PSVN na DSK-316.1PSZ je nutná výměna následujích položek: šnekový hřídel, pastorek kuželový, 2 x kolo kuželové, zadní přesouvací spojka, zadní domeček včetně ložisek 16008, řadící kulisa, objímka páky a jiné drobnosti včetně řadích táhel. Ceny ND dosají ceny nové převodovky, jedná se zcela jiné soukolí uvnitř převodové skříně. Přestavba skříně je tedy nerentabilní.

Hezký den Lukáš Svoboda

Stanislav Foltýn
Dobrý den Vlastním již několik let váš výrobek vari celou sestavu a letos po základní údržbě kultivátorem se před měsícem naskytla závada, že motor lze nastartovat ale jen na nejmenší plyn a asi po 3 minutách práce s kultivátorem zhasne a musím napumpovat a zase to na chvilku jde. Před dvěma lety jsem měnil karburátor i tu pumpovací jednotku s filtrem.. Radili mě že je ucpaný nějaký čistič ale nevím kde je . Vizuálně ho nevidím. Je to určitě v palivu jak jsem psal po napumpování jde ale jako kdyby to neteklo samospádem. Děkuji s pozdravem Foltýn

Dobrý den,

palivový filtr na Vašem motoru je schovaný uvnitř výpustě palivové nádrže. Problém, který popisujete při práci s rotavátorem je dán polohou motoru při rotavátorování. Jestli máte radličku zapíchnutou hluboko v zemi a tedy motor XP-200 je zakloněn směrem vzad, poté je jasné, že karburátor je výše, než hladina paliva v nádrži. Je tedy třeba provést přestavění zadní radličky, tak aby při práci byl motor, co nejvíce v rovině. 

Hezký den Lukáš Svoboda

Stanislav Foltýn
Foltýn Stanislav jedná se o typ xp 2000
Stanislav Foltýn
Foltýn Stanislav Jo a na tom gumovém cucátku na vzduch vypadla rta klingeritová podložka a tak musím tu pumpičku vyndat a pak zase znovu nasadit. jakvyřešil by to nový konponent ale dávat za za to 650 kč + dopravu je nereálné. Nahradil jsem do dklingeritovým těsněním ale pořád to vypadává. Dá se ten kroužek někde sehnat

Dobrý den,

tento kroužek samostatně nekoupíte, doporučuji Vám pořídit si 100004652 TELESO VZDUCHOVEHO FILTRU SESTAVA - upozorňuji, že doporučená prodejní cena včetně DPH je 109,- Kč ( Těleso vzduchového filtru sestava - Zongshen XP200 - Motor úplný pro PJXP200 - 1005400185 - 4427 PJXP200 - POHONNÉ JEDNOTKY - NÁHRADNÍ DÍLY | VARI - Internetový obchod zahradní techniky a náhradních dílů )

Hezký den Lukáš Svoboda

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.

Výstavní den a předvádění Mladá Boleslav

Datum: 27. 4. 2024
Místo: Mladá Boleslav, Regnerova 1420

Více