Obecné dotazy
Motory na Vari
Počet příspěvků › 4
| Poslední příspěvek › 6. 1. 2016
David Vašek
Dobrý den.Jde někde najít jaký typ motoru byl v nabídce v daný rok (1990- ...)
Děkuji
Dobrý den. V roce 1990 měla VARI,a.s. ve svém sortimentu pohonnou jednotku DMJ-315. S pozdravem František Šimák
David Vašek
Dobrý den pane Šimák
chtěl jsem někde najít jaké pohonné jednotky byly od roku 1990 do současnosti na strojích vari.
např .Hondy GXV 160 1993-1997
Děkuji
Jaromír Malich
Dovolím si jeden komentář. DMJ-315 se používala s motory JIKOV 1414 (s červenou plechovou nádrží) a 1433 (plastová nádrž, bezkontaktní zapalování PAL). Novější JM4-003 byla potom inovovanou verzí s lehčími rukojeťmi a byla osazená motory Jikov 1454,1454 DV nebo 1447 DV s bezkontaktním zapalování VAPE. Od roku 1993 se nabízel legendární 4taktní OHV motor Honda GXV 160 (tady označená PJ-5V nebo T podle provedení řidítek) - byla dostupná i verze GXV65 se zvýšeným výkonem v kombinaci s některými převodovkami VARI. Od poloviny devadesátých let zhruba do roku 2002 se nabízela i pohonná jednotka JMB55B3 V/T s motorem Briggs and Stratton v provedení Quantum 55 I/C (rozvod SV, litinová vložka válce).
Od roku 1999 do současnosti jsou v prodeji pohonné jednotky PJGCV s OHCmotory Honda GCV 160A N2E8 a GSV 190A N2 G7, do nedávna se nabízel i GCV 190A N2 G7, od roku 2012 došlo ke konstrukčním změnám - nové pohonné jednotky PJGCV pro systém VARI Global s antivibračním systémem, odlehčenou přírubou a rukojetí, která disponuje stranovým i výškovým nastavením madel přímo z místa obsluhy. Nedávno příchozím a velmi oblíbeným typem je pohonná jednotka PJXP-200 s motorem VARI XP-200.