Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Diskuze k produktům

Raptor Hydro

Počet příspěvků › 26 | Poslední příspěvek › 5. 11. 2019
Bronislav Malý
Dobrý den, chtěl bych Vás požádat, zda by mě někdo nevysvětlil, jak fuguje automatická uzávěrka diferenciálu u převodovky TUFF TORQ K-46 DI. Mechanická blokace funkce diferenciálu ovládanou obsluhou je mi jasná, dokonce chápu i samosvorný diferenciál, jen ta "automatika" mě není jasná. Děkuji za vysvětlení. S pozdravem B.M.

Dobrý den pane Malý.

U převodovek Tuff Torq je použit nový typ diferenciálu, který je patentem americké firmy Hilliard. Jedná se o velice kompaktní řešení, které zabírá stejný prostor jako standardní diferenciál. Jedná se o jednu z aplikací speciálního typu obousměrné volnoběžky firmy Hilliard. Stroj, vybavený tímto novým typem diferenciálu, má při přímé jízdě poháněna obě kola. Při zatočení se odpojí vnější kolo, které se otáčí větší rychlostí, než vnitřní. Po narovnání směru se opět připojí i vnější kolo. Při velkém poloměru zatáčky dojde k odpojení a připojení vnějšího kola několikrát, takže ovládání zatočení stroje není fyzicky namáhavé a přitom obě kola disponují plným výkonem. Automatická uzávěrka diferenciálu zareaguje v okamžiku, kdy vnitřní kolo při zatáčení ztratí adhezi a tím se zvýší jeho rychlost. V okamžiku vyrovnání rychlostí vnitřního i vnějšího kola se diferenciál zablokuje a stroj pokračuje v jízdě s oběma poháněnými koly. Díky preciznímu vyladění a nízkým pojezdovým rychlostem u ručně vedených jednoosých strojů reaguje tento systém uzávěrky diferenciálu okamžitě, takže obsluha vlastně ani nezaznamená, že k prokluzu některého kola hnací nápravy došlo. Nový systém eliminuje i velký neduh mechanických uzávěrek diferenciálu, např. zubovými spojkami, kdy pro odblokování uzávěrky je nutné zastavit, protože jinak se strojem nelze vůbec zatočit - toto je zvláště znatelné u čtyřkolových traktorů s uzávěrkou diferenciálu pomocí nožního pedálu. Při pokračování zatáčení stroje s automatickou uzávěrkou diferenciálu Hilliard totiž dojde opět k odpojení vnějšího kola a stroj pokračuje v bezproblémové jízdě v původním poloměru zatáčky.

S pozdravem Martin Burian

Bronislav Malý
Děkuji za Váš čas a vysvětlení.
Jaroslav Vorlíček
Dobrý den, bude v nabídce RAPTOR Hydro v provedení s motorem s tlakovým mazáním, nebo pouze s mazáním rozstřikem? Děkuji.

RAPTOR Hydro bude osazován motorem B&S 950E. Je to totiž v současné době jediný motor na trhu v kategorii obsahu do 230 ccm, tedy kategorie malých vertikálních motorů do výkonu 8 HP. Motory této kategorie jsou vždy osazeny rozstřikovým mazáním. To se týká i motoru B&S 850 I/C. Tento motor totiž nemá tlakové mazání, jak mylně a rádi výrobci nebo prodejci strojů osazených tímto motorem, uvádějí. Byť má tento motor čerpadlo, neslouží toto k distribuci oleje pod tlakem na důležitá místa motoru (kliková hřídel, ojniční ložiska, stěna válce...), ale hlavně pro zajištění průtoku oleje filtrem. Pro mazání je použit opět rozstřik. Proto tyto motory nemají vyšší hodnotu úhlu náklonu, než motory bez filtru. Na druhou stranu přínosem je, že filtr napomáhá lepší kondici oleje při provozu motoru ve velkém zatížení, o tom není sporu. Přes tuto "výhodu" však motor B&S 850 I/C nebudeme do stroje RAPTOR Hydro osazovat. Důvodem je nedostatečný výkon a kroutící moment, nutný pro pohon adaptérů s šíří záběru 60 cm u mulčovače a 70 cm u bubnové sekačky. Montáž slabšího motoru totiž vždy zhoršuje výkon stroje jako celku v težkých podmínkách, zvyšuje spotřebu paliva, hlukovou a emisní zátěž. U automobilu také volíte výkonnější verze motorů, právě s ohledem na rezervu výkonu, použitelnou pro např. v kritické situaci nebo jen pro svižnou jízdu plně obsazeného auta na dovolenou. Martin Burian         

Bronislav Malý
Takový motor v této "kategorii" snad ani neexistuje. To, že má třeba B&S 850 I/C series olejový filtr ještě neznamená, že je motor tlakově mazán. Ten filtr jen prodražuje údržbu. U tlakově mazaného motoru musí být 100% možnost aby čerpadlo vždy a bezchybně sálo olej za chodu motoru a provozu stroje takže se hodí "vana" motoru, kde se stékající olej hromadí a je znovu čerpadlem nasán a vyslán mazacíma kanálkama k mazacím místům motoru. Vzhledem ke konstrukci těchto vertikálních motorů a při roztočení se kliky v motorové skříni kde se nachází i olej, si nedovedu představit, kde by to čerpadlo ten olej bralo a jak spolehlivě. Současně bych nad takovým mazáním, alespoň já, chtěl mít nějakou kontrolu, teda nad jeho funkčností a v případě poruchy aby třeba tlakové čidlo znemožnilo další provoz motoru a zastavilo jej, nebo vůbec nedovolilo motor spustit. Nedokážu ani odhadnout rozdíl cen motorů mazaného rozstřikem a tlakovým mazáním.
Jaromír Malich
Pane Malý, máte pravdu - nedávno jsem se pídil po tom, zda-li některý motor z kategorie pro sekačky a malé zahradní stroje má tlakové mazání. A opak je pravdou, ani například motor Kawasaki FJ180 toto řešení nemá, jak mylně tvrdí řada dovozců, kteří importují stroje s tímto motorem k nám do ČR. Takový motor, aby mohl být tlakově mazán, MUSÍ mít tzv.olejovou vanu nebo ještě lépe oddělený rezervoár, kam by stékal olej z pohybujících se částí uvnitř motoru. Ono při otáčkách kolem 3000 min-1 dochází k tomu, že olej je v klikové skříni ,,rozháněn" na pohyblivé součásti motoru přirozeným tlakem, který vzniká díky rotující setrvačné hmotě klikového mechanismu motoru. Je to naprosto dostatečný způsob mazání a to i při vyšších náklonech, neboť aby jste mazání vyřadil z chodu, musel by jste na takový svah, na němž by se nikdo z nás zřejmě neudržel na nohou :-)
Lubomír Havelka
Dobrý den , rád bych věděl kdy bude stroj možné koupit a jaká bude cena . Dále by mne zajímalo jestli je osazený motor vhodný i pro náročné nasazení protože jsem si všiml že firma Dakr ho z důvodu hliníkové konstrukce a absenci olejového filtru přestala do svých strojů osazovat a nadále používá pouze slabší 850 . Děkuji Havelka

Dobrý den, uvedení nového Raptora na trh plánujeme na podzim letošního roku. Cena bude uvedena v novém dotisku katalogu VARI. Životnost motoru B&S 950 máme otestovanou okolo 600 mth, a to se nám zdá pro určení stroje jako dostatečné. Dakr pro export B&S 950 i nadále používá, na důvody stažení z českého trhu se musíte zeptat jich. Přestože jsou mi známé, nepřísluší mi to nijak komentovat. Celkový výkon a především krouticí moment motoru B&S 950 velmi dobře ladí s nosičem Raptor, proto o instalaci např. Hondy GSV 190 či B&S 850 prozatím neuvažujeme. S pozdravem Tomáš Belinger

Bronislav Malý
Dobrý den pane Havelko, je velice odvážné napsat, že je motor hliníkové konstrukce. Je to zavádějící a dosti hrubé označení použitých materiálů. Copak motor B&S 850 I/C je motor třeba litinové konstrukce? To by taky třeba motory motorových pil či křovinořezů věhlasných světových značek mohli nést podobné "hliníkové" označení? Vidíte, není to tak jednoduché. Předně se jedná o slitiny a ty slitiny mohou být opatřeny niklo-křemíkovo-karbidovou povrchovou úpravou zvanou Nikasil, kterou stvořila taktéž věhlasná firma MEHLE a dala této úpravě povrchů vlastně jméno. Nebo jen vzpomeňme co těch nejobyčejnějších motorů B&S s ventilovým rozvodem SV a jakou dobu slouží či sloužilo v travních sekačkách a taky je lze označit za "motory z hliníku". Ona litinová vložka válce motoru 850 I/C mimochodem vlisovanou do "hliníkového" válce a jedno valivé ložisko na klice, druhý konec je řešen už stejně jako u ostatních, tedy kluzné uložení, nemusí znamenat podstatné zlepšení výdrže takového motoru. Je zde předpoklad, ale ne rovnítko či, nedej bože, jistota. Zde připomenu dnešní kvalitu výrob a použití valivých ložisek. O možnosti generálkovatelnosti motoru I/C se dá bavit jen v teoretických úvahách a že je to možné, ovšem finančně úplný nesmysl. Na to přijde každý, až doopravdy zjistí byť jen ceny dílů GO. O olejovém filtru jsem již psal výše a dodnes jsem názor nezměnil. Pro mne je to - za tu cenu u těchto motorů zbytečnost a tahání peněz z lidí, prodražování údržby. Stokrát lepší včas provádět výměny oleje. Ale to je jen můj názor, ostatně jako celé toto moje psaní. On Dakr nelže, že přešel zpátky k B&S 850 I/C protože firma B&S prostě motor 950 v provedení I/C nedělá a já jsem přesvědčen, že vědí proč. Můj odhad je ten, že by byl motor výrazně dražší a prodražoval by i výrobky s tímto motorem, tak by ten motor skoro nikdo nenakupoval do svých výrobků a ..... však víte. Ještě si teda dovolím jedno odbočení. Dnes jsou automobilové motory, kde se třeba vačkový hřídel rozvodů točí ve stejném nebo velice podobném "hliníkovém" uložení a nikdo to neřeší jako hadicap i když asi hlavně proto, že se to neví. Dnes se u auta řeší barva pohodlí sedadel a možnost konektivity, Technika nikomu neleze ani do... paty. Stroje s hydropojezdem pak asi budou k motorům šetrnější, motor může pracovat v "jednou" nastavených otáčkách což má vliv třeba na chlazení, a díky hydrostatické převodovce se stroj může pohybovat různě rychle a různým směrem a motor si pořád "jede" to svoje. V žádném případě jsem Vás pane Havelko nechtěl nijak školit, jen mám chvilku, tak jsem vám chtěl sdělit vlastní názor. Pracovníci Vari na jejichž odpověď jistě čekáte a bude mít jistě jinou váhu, než ty moje keci, vám to podají asi daleko přesněji a podrobněji a snad i obsáhleji. Přeji Vám i vám všem ostatním pěkné dny.
Lubomír Havelka
Děkuji , takto obsáhlou odpověď jsem opravdu nečekal. Vlastním opravdu starou Terru 2tak s lištovou sekackou a právě přemýšlím jaký nový stroj koupit. Zda využít ekodotace nebo si počkat na Raptora, Je pravda že jsem pokukoval i po Dakru. Raptor je super koncepcí vše v jednom ale zase utáhne méně než Global... je to těžké. V každém případě Vám mnohokrát děkuji.
Bronislav Malý
Asi to už bude ode mě dosti troufalé radit vám jaký stroj, ale pokud máte Terru i "do hlíny", tedy nejen na sečení, pak asi Global. Raptor je zamýšlen asi spíše jako komunální nosič adaptérů, tedy i sečení trávy jak na seno tak třeba mulčování a určitě k němu přibude i něco na obracení trávy při sušení na seno a třeba taky zametací kartáč. Prostě vše co lze označit slovem "komunál".
Miroslav Malý
Možností koupě je mnoho, ale pokud by jste přemýšlel, že zůstanete věrný vari systému, pak se nabízí využít akcí ekodotace a šrotovné, původní mašinu vyměnit za novou, která bude mít už motor XP-200 a inovovanou převodovku DSK-316.1 s vypínáním pohonu adaptérů. Ušetřené peníze můžete například využít pro koupi adaptéru Samson, s nímž získá Vaše sečení úplně nový rozměr - nebudete se muset trápit s broušením a seřizováním lišty. A novým motorem můžete pohánět i ,,spodek na orbu" DSK-317 nebo T-20, v podstatě jen kolíčky přehodíte za nýtky a můžete pracovat. Nebo případně, pokud už je velká převodovka letitá a její zdravotní stav horší, vzít ve šrotovném novou DSK-317 se slevou. Raptor je úžasný nový stroj s jednoduchou výměnou adaptérů a mnoha moderními prvky, je vidět, že ve vývoji si dali pánové opravdu záležet a výsledek jejich snažení je opravdu přesvědčivý včetně nádherně pojatého designu. Je jen a pouze na Vás, co zvolíte, možností je opravdu mnoho.
gusta daranská
Dobrý den, zajímalo by mě zda je již známá cena nosiče a bubnové sekačky RAPORT HYDRO. Popřípadě kdy bude. Děkuji.

Dobrý den, finální cenu zveřejníme při uvedení stroje na trh, koncem října. S pozdravem Tomáš Belinger

karol krajcovic
Obrázek k příspěvku od VARI (19. 9. 2016, 10:06)
dobrý deň..chcem sa spýtať...dajú sa nejako zvíšiť otáčky na motory kawasaki FJ 180V...aby šiel traktor napr rýchlejšie po ceste...dakujem

Dobrý den,

Naše firma neosazuje stroje motory Kawasaki. Kontaktujte přímo firmu Kawasaki.

S pozdravem Milan Steklý

Martin Sýkora
Dobrý deň Vám prajem. Uvažujete aj nad tým že by sa dal tento multifunkčný stroj dal využívať aj k orbe? rovnako ako VARI GLOBAL?

Dobrý den, Raptor Hydro je multifukční nosič primárně pro sečení, uklid a transport, který není určený pro polní práce jako je orba. Nemá proto vhodně dimenzovanou převodovku. S pozdravem Tomáš Belinger

Bronislav Malý
Vážený pane Sýkoro, žádný rozumný výrobce stroje, který používá pro pohon stroje tento druh hydrostatických převodovek si je nedovolí zatížit orbou či snad připojením vozíku s deklarovanou celkovou hmotností třeba 400kg. Tyto převodovky takovou zátěž dlouhodobě nevydrží rychle klesá jejich účinnost a životnost. Nebyl by jste spokojen.
Martin Sýkora
Dakujem za vysvetlenie.Nech sa Vam dary.
Pavel Šubrt
Dobrý den, lze v dohledné době očekávat nějaké další adaptéry?

Dobrý den, děkuji za dotaz, na podzim se můžete těšit na nový adaptér zametacího kartáče s příslušenstvím. S pozdravem Tomáš Belinger

Tomáš Srb
Dobrý den je nějaká možnost připojit za Raptor Hydro ornou radlici nebo kypřič? Hezký den Tomáš Srb

Dobrý den, myslím že odpověď na váš dotaz padla v předchozích příspěvcích. Orba použít nejde, rotavátor zatím také ne. S pozdravem TB

Tomáš Srb
Dobrý den Děkuji za odpověď. Omlouvám se, nečetl jsem předchozí příspěvky. Tomáš Srb

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.

Jarní dny techniky Klatovy

Datum: 4. 4. 2024
Místo: Klatovy, Dr. Sedláka 779/III

Více