Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

Prevodovka DSK - 317

Počet příspěvků › 10 | Poslední příspěvek › 2. 4. 2017
Jozef Lesník
Dobry den. Chcel by som sa opytat ci moze ist prevodovy olej sae 80 (pp 80) do tejto prevodovky. Ked tak aky by bol najidealnejsi. Za skoru odpoved dakujem.
bikiper
Budu demonstrovat co napsali jiní. Doporučuji vám přečíst celé vlákno, zde: http://www.zahrada.cz/forum/mala-mechanizace/vari-prevodovka-249626/?stranka_oblast=39 .Velmi zajímavý a poučný je příspěvek od 55.147 z 25.1.2011.
Bronislav Malý
Kdyby jeden věděl s kým de fakto souhlasí, asi by to ani nedělal. Nic méně, viskozní třída převodového oleje 80W až tak nevadí nejdůležitější je výkonnostní třída převodového oleje. Ta musí být GL5. Jedině tak je zaručena plná aditivace oleje hypoidníma přísadama, které jsou důležité, pro dlouhověký bezproblémový provoz šnekového převodu. V tomto převodu vznikají velké tlaky, i proto se olejová náplň zahřívá a hypoidní přísady zajistí, aby nebyl olej zcela vytlačen a mazal plochy v záběru. Já bych si dovolil doporučit použití olejů viskozní třídy SAE 90W, takže třeba PP90H s tím, že výkonnostní třída GL5 je nejdůležitější. Není chybou ani olej 80W90 ale pouze GL5. Nejsem žádnej tribolog, jen věřím tomu, co mě již dávno jiní naučili.
bikiper
BM, odkaz na zahradu, jsem vsunul, jen proto, aby se nic „netuplovalo“ a abych nebyl sám, kterému se něco nelíbí. Jestliže je převodovka součástí traktoru, česky, tahače, ke kterému lze připojovat různá kultivační zařízení, mezi které patří také pluh, při jehož použití dostává převodovka, potažmo její část - šnekový převod, pořádný „záhul“, tak by k jejímu mazání mělo být předepsáno výrobcem, to „nejvhodnější“ mazivo. Doporučovat dvě maziva různých kategorií, z nichž jedno je možné používat při projížďce někde po asfaltu na „Varifestu“, je od výrobce krajně nezodpovědné, zvláště, když víme, co může způsobit u tohoto druhu převodu, nedostatečné mazání, nebo použití nevhodného maziva, které je o třídu níž. V lepším případě dojde ke zvýšenému opotřebení převodu, v horším, k jeho zadření a vylámání zubů, viz tady - Tera Vari Jikov host - xxx.xxx.251.254 (?) 28.10.2016 13:48, počet návštěv: 381 Přejít na: tento příspěvek (zjistit adresu) Dobrý den dnes jsem je s terou do kopce na 2 a zničeho nic chcipla a zabrzdili se kola a už nešla nastartovat když sem ji tlačil domů každé cca 2m de kola na neutrál opět kousli musel sem popojet dozadu a zase začít tlačit aby ee rozjela. Co by to mohlo být?
bikiper
Zapoměl jsem v předchozím vstupu, na střihlý Woodrufův klín a pohlý setrvačník. Z největší pravděpodobostí, prvotně způsobené použitím nevhodného maziva a tím pádem vzniku těchto potíží. Teď ještě, když by se zjistilo nevhodné, ale předepsané mazivo, kdo uhradí vzniklou škodu!!
Jaromír Malich
Zajímal by mě názor konstruktérů. U takové namáhané převodovky, jako je DSK-317, bych jiný olej než hypoidní asi nevolil, ale mohu se mýlit.

Dobrý den,

v 90. letech byl do převodových skříní VARI doporučován olej PP90H výkonnostní třídy API GL-5. Ten se však v minulosti pro jeho vysokou cenu z důvodu velkého množství aditiv přestal vyrábět, protože měl velmi malý odbyt. Proto se začaly doporučovat oleje 80W-90 výkonnostní třídy GL-4, které prošly dlouhým testováním a zkouškami ve spolupráci s výrobcem olejů KORAMO. Tyto testy prokázaly, že olej 80W-90 / GL-4 je pro převodové skříně při dodržování doporučených servisních intervalů naprosto dostačující. V současnosti jsou oleje třídy API GL-5 hypoidními přísadami opět v nabídce, dle našich zkušeností z podnikové prodejny však nejsou úplně vždy k sehnání. Nicméně převodové skříni olejem GL-5 neublížíte, ba naopak. Jak píše pan Bronislav Malý, opravdu je to to nejlepší na trhu, nicméně ne nezbytné. Ještě jednou však opakujeme, že třída GL-4 je naprosto dostačující. 

Pro pana bikipera: Doporučujeme odkazovat na aktuální články a informace, doba se vyvíjí i v zahradní technice a ne vždy platí to, co platilo před pěti lety. Navíc diskuze na uvedeném serveru není vždy odborná, názory uživatelů nemusí být vždy relevantní. Proto doporučujeme odkazovat na informace dané výrobcem toho kterého produktu.

Vaše VARI

Radek Lisztwan
Dobrý den, měl bych jenom dotaz, zda je společná olejová náplň v převodovce DSK317 jak pro část, kde je šnekové soukolí, tak pro převodovku s ozubenými koly? V návodu jsem našel pouze umístění vypouštěcího a napouštěcího šroubu, ale nevím, zda vypuštěním oleje přes vypouštěcí šroub vyprázdním celou převodovku nebo jen část, kde je šnekový převod? Děkuji za odpověď

Dobrý den,

v převodové skříni DSK-317 je společná olejová náplň pro horní i spodní polovinu, celkem jde o 1,75 litru převodového oleje. Hladina převodového oleje dosahuje k spodní hraně nalévacího otvoru.

Hezký den Lukáš Svoboda

 

Vladimír Soldan
Dobrý den, Začátkem března 2017 jsem zakoupil v dotaci převodovku 317. Když jsem ji sestavoval, viděl jsem na svonu spojky prasklinu, mám nyní najeto 2 hodiny a přijde mi stále stejná viz foto. Chci se zeptat, zdali to třeba není jen od odlitků, či to mám nechat vyměnit. Děkuji

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.

Den otevřených dveří Litoměřice

Datum: 24. 4. 2024
Místo: Žernosecká 2226, Litoměřice

Více