Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

Povolování kličky

Počet příspěvků › 21 | Poslední příspěvek › 28. 5. 2017
Petr Pacák
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat na důvod povolování kličky mezi převodovkou 317/S a motorem honda dxv160. Tím se povolují i spony. Snad se nejedná o závažnou závadu? Předem moc děkuji za odpověď.

Dobrý den,

doporučuji nejprve zakoupení nové zajišťovací kličky DSK-317, případně dotažení větší silou.

Hezký den Lukáš Svoboda

 

Jan Jedlicka
Dobry den, mam uplne stejny problem, na novem VARI Global + XP200. Prijde mi zvlastni kupovat novou klicku po cca 5-ti motohodinach. Jakou silou mam tedy klicku dotahnout? Poklepanim kladivkem? Klicka je volna po cca 5-ti minutach provozu. Muzu neco poskodit, kdyz nebude klicka radne dotazena? Dekuji, s pozdravem, Jan Jedlicka
Petr Svoboda
Dobrý den, podle mých zkušeností problém uvolňující kličky nikdy není v kličce samé, ale v závitu v litině převodovky. Mám DSK 317 víc jak 20 let, závit už je opravdu vyběhaný. Nedotahujte ho ale silou nebo nějakým mlácením kladivem. To tomu závitu v litině spíš ještě víc uškodí. Osvědčilo se mi omotat kličku teflonovou páskou. Pak i u mé stařičké převodovky se závitem, který má nejlepší leta za sebou, drží dobře a nepovoluje se. Nevýhoda je, že je třeba omotávku teflonovou páskou obnovovat... S pozdravem Petr Svoboda
bikiper
Pane Svobodo, systém DODOS, by už měl být součástí historie. Nebo se mýlím?
Jaromír Malich
Pane Svobodo, napadá mě, jestli tam už závit nemůže být opravdu třeba vyběhaný - obal vrchního dílu převodovky byl původně z hliníkové slitiny. I u Vaší převodovky, protože k náběhu výroby vrchního dílu skříně z litiny došlo až kolem roku 2010, když na převodovce přibyl odvdušňovací ventil. Možná by stačilo opravdu pořídit novou kličku a ještě pro jistotu přejet závit závitníkem, v hliníku závit strhnete ani nevíte jak rychle.
Jan Jedlicka
Dobrý den, u starší převodovky, jako má zřejmě pan Svodova tomu rozumím, že může být závit ve skříni opotřebený, ale v mém případě se jedná o převodovku zakoupenou v září 2016, najeto cca 6 motohodin, po řádném dotažení kličky je po ujetí cca 500 m po silnici klička opět uvolněná. To stejné to ale dělá kamarádovi na DSK317 r.v. 2010. Děkuji, s pozdravem, Jan Jedlička
Jiří Pala
Mne by to zajímalo také, protože obě moje převodovky trpí stejným neduhem.
Kigen Kigen
Chlapi tento problem s klickou ma kazdy. Je to proste slabost tohoto zarizeni. Ja to vyresil tak, ze jsem si nechal udelat kontramatku, kterou nasroubuji na klicku, ta to potom utahne, ze se to jiz nepovoluje. Nechapu proc to vyrobce davno nevyresil. Pokud to budete stale dotahovat, casem zacnete pouzivat kladivko a ten kuzel na konci klicky se stejne vymacka a strati svoji funkci. Pokud na to budete kaslat a budete to nechavat povolene, muze dojit k tomu, ze bude dostavat na frak spojka, a nebo se vam zacnou povolovat srouby, kterema je chycena hlinikova priruba k motoru. Nevim jak to maji osetreno v dnesni dobe, ale v 90. letech to byl velky problem s povolovanim techto sroubu priruby.
Jiří Pala
Stále čekám, kdy se k problému vyjádří přímo výrobce. Neni přece možné, aby o problému nevěděl. Navíc se prý systému home made, již dávno odzvonilo. Také by bylo vhodnější, aby ramena kličky svíraly, pravý úhel.

Dobrý den pánové, neevidujeme v reklamačních a technický hlášeních tento problem. Pokud ano většinou se jedná o použití neoriginálních dílů at již je to čep řidítek, klička nebo celá neoriginální PJ. Samozřejmě může být příčinou i špatně obrobený čep řidítek. Doporučuji kontrolu v servisním středisku a odzkoušení. S pozdravem Tomáš Belinger

Jiří Pala
Obrázek k příspěvku od VARI (10. 5. 2017, 19:58)
Pane řediteli, v mém případě nejde o neoriginální zařízení, přestože jsem první VariIV, koupil u jiného prodejce. Sám víte kde nakupuji. Vlastním DSK317, DSK317.S a DSK316.1PSZ. U všech je omačkaná povolující se klička. Nejmenší stopy omačkání a povolování jsou u 316tky, protože tam působí mnohem menší boční síly při řízení, než u 317tky - rotavátor, nebo vlečka s nákladem. Největší u 317tky. kde originální klička skončila již v železárnách a byla nahražena upraveným šroubem a kontrmatkou. Povolování a omačkávání kličky, je s největší pravděpodobností způsobeno konstrukční chybou. Měřením jsm zjistil, že otvory v převodovkách, mají shodně Ø25mm, ale čep řídítek má jak u Jikovu, tak u Hondy, Øpouze 24mm. Nemusí se to ani měřit, stačí vzít za řídítka u nasazené PJ, bez zapnutých spon a zahýbat do strany a jeden je překvapen, jak se to giglá. Nepovolování kličky, lze zajistit, jedině tak, že PJ, bude na svém místě bez možnosti jakéhokoliv pohybu. Nevím, jaké provedení a rozměry má licenční kus u mého známého, musel bych tam na kole, ale je zima, fouká protivný vítr a sem tam prší. Jediné řešení , je v novém čepu řídítek a to tak, že Ø čepu bude v tělese převodovky uloženo suvně a aby se dobře strefovalo, tak je nutné navíc prodloužit stávající délku středicí kužel, nebo homoli. A samozřejmě, že osa závitu pro kličku, se bude nalézat přesně proti zápichu na čepu. Na přloženém fotu je klčka z DSK317.S. S pozdrave Jiří Pala bikiper
Bronislav Malý
Popravdě si nedovedu představit suvné uložení čepu - díra např. H7 - f10. Nedovedu si to představit jak výrobně a v daných materiálech, tak při faktickém nasazování nebo snímání motorové jednotky. Když se ta klička povoluje - o kolik vlastně? Povoluje se vibracemi? Těma se vytočí o závit, dva, nebo kolik? Může klička vibracemi díky svému tvaru rotovat? Jestli ne, kde se vezme provozem vůle, když je klička při nasazení motorové jednotky dotažena?
Jiří Pala
BM, vy si zřejmě nedovete představit spoustu věcí a pochopit, jak se může povolit klička, ne vyšroubovat, už vůbec ne. Měl jste možnost se tu vymáčknout celé dva měsíce. Určitě jste nečetl příspěvek pana KigenKigena. Navádět stroj kam se má pohybovat, řídítky připevněnými na blok motoru a ten je k převodovce připevněn dvěma pérovými sponami a čepem, který je zastrčen do díry o 1mm větší, považuji za velmi nerozumné. Máte velkou možnost navrhnout řešení.
Bronislav Malý
Díra o 1mm větší je na průměru. Když se tam strká čep je rázem k dispozici vůle 0.5mm. Je to hodně? Nedovedu si představit nasazování a sundávání pohonných jednotek s menší tolerancí díry. Moje představivost je omezená, možná na nulu, proto si nedovedu ani představit, kdo že to mluví o "jediném" řešení, jak hnusně od středy je aby se nedalo sednout na kolo, asi to bude spíše sylným proti-větrem než protivným větrem a zima? Jasně, je mizerných +20°C. Už jste mohl být zpět od známého. Nedovedu si dále představit, jak někdo, kdo je hrubě nespokojen s výrobky Vari, odmítne odkup za pořizovací ceny aby si mohl zakoupit jiný podle všeho bezchybný stroj. Bohu žel, Vari stroje těchto vlastností neumí a co jiného se jinde vyskytuje vás asi překvapí. Jen pochybuju, že kdokoli jiný bude s vámi trpělivěji diskutovat, zda vůbec a utrácet svůj drahocenný čas a dávat nabídky řešení tak, jako to dělají zástupci Vari. Jste prudič v kvalitách IVP - Inspekce veřejného pořádku (šedý mor).
Jiří Pala
Blogere BM, na to kolo sednu, až budu mít čas a vy mi nebudete diktovat, kdy to mám udělat. Teď se musí honit aktuálnější záležitosti. Prakticky bych tam ani nemusel, protože jste velmi aktivní v zjišťování adres a dalším šmírování, tak zkuste jednou zabrousit, někam do zahraničí, Zjistíte, že v zemi původu se tato sestava již dávno nevyrábí a u jejich kámošů v zemi galského kohouta taky ne, ale tam pochopili, že řídítka musejí být s převodovkou skuplovány na pevno. Ostatně co tam ještě jezdí jsou muzeální kousky, které renovují a udržují, jen jejich nadšenci. To, že takové věci musejí být skuplovány napevno, věděli již naši předkové, protože když to neni napevno, tak se to „vygiglá“ a v jistém čase ovlivněným používáním, se to rozpadne. Vy se mnou diskutovat nemusíte a já o to ani nestojím. Že vy nedovedete pochopit, proč jsem ještě nepřistoupil na nabídku obchodního ředitele firmy, je záležitost vašeho myšlení. Nakonec je to mezi mnou a panem ředitelem, vás se to netýká, tak do toho laskavě nešťourejte, protože vám do toho nic není. Lepší ten co poukazuje na nedostaky, podle vás prudič, než ten co šmíruje.
Jiří Pala
Ještě jsem zapomněl na pár maličkostí. To co píše KigenKigen, je zřejmě v pořádku, když jste to přešel bez povšimnutí a že vám ani nevadí to jméno KigenKigen. Bikiper vám vadil, zřejmě jste alergický na včely a se vším co s nimi souvisí. Každá alergie by se měla léčit.
Bronislav Malý
Čerpám jen a výlučně z volně přístupných informací internetu. A je otázkou, kdo je alergičtější na včely. Kam se poděla videa s Vaší maličkostí? Že by se dalo posoudit. Ke Kigen Kigenu nemám výhrad, protože popisuje důsledky, na rozdíl od Vás a ví o čem píše. To Vy si neumíte poradit vůbec s ničím. Lze to jeho psaní snad jen doplnit tím, že se může i poškodit uložení horního ložiska a ložisko samotné, když se nebude používat či dotahovat klička. A někteří si s použitím oné kličky opravdu hlavu nelámou. Ani na DSK 316 a to převodovka třeba v kombinaci s lištovou sekačkou dlouho nevydrží. Nevadí mi ani jeho "jméno". On je na rozdíl od Vás ve vystupování normální. Tak šup šup na kolo!!! Je to jistě bezvadný a bezchybný kus. Už jste mohl být zpět!! Ať víme, jak to je a má být. Dneska by to šlo, ne? Prudiči mě až tak nevadí, ale Vaši povahu inspektora IVP stran jednání, tak proti té se ozvu vždy i kdybych si měl vzít dovolenou.
Bronislav Malý
Přátelé, měl bych jedno doporučení ke zjištění jak to s kličkou vůči čepu máte. Třeba to někomu pomůže a bude to jeho "případ". Nasaďte motor na převodovku, třeba DSK 317, čep do díry, připněte spony. Dotahujte kličku až začne klást odpor. Potom v místě horního dělení řídítek je buď pozvedávejte nebo na ně zatlačte dolů a druhou rukou na kličce zjistěte, zda se při té "manipulaci" řídítky s celým motorem náhodou klička neuvolní - nejde najednou lehčeji. Pokud ano, přitahujte a tlačte nebo pozvedávejte!!!! Pak vyzkoušejte, zda i takto ustavené se to provozem povolí.
Kigen Kigen
Chlapi s vama je sranda, ale i ja se nekdy u prkotiny dokazu zapalit. Ale opravdu ta klicka se casem musi zakonite vymackat temi otresy. Vsichni ctyri moji znami, meli tento problem taky. Je pravda, ze lidi tuto vec nijak nereklamuji u vyrobce, protoze to berou jako opotrebeni, ktere k tomu patri. Ja ale jinak Varisystem chvalim, za tech 24let uzivani, byl a je dobrym pomocnikem, jen snad by mohla byt cena trocha nezsi za vyrobky.
Jan Jedlicka
Obrázek k příspěvku od VARI (28. 5. 2017, 21:42)
Dobrý den, dle doporučení jsem pořídil Matici M12 x 1.25, materiál A2 + plochá podložka. Funguje výborně, již žádné povolování. Doporučuji.

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.

HONDA DAY Praha

Datum: 4. 5. 2024
Místo: Praha 5 - Velká Chuchle, U Závodiště 251/8

Více