Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

Výměna oleje v DSK-317.1/S

Počet příspěvků › 24 | Poslední příspěvek › 7. 10. 2017
Honza I.
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem, respektive možná upozorněním na údaje v návodu pro převodovku DSK-317.1/S. V návodu je uvedeno, že do tohoto typu převodové skříně se při výměně má nalít 1,5 litru oleje s tím, že je zde také uvedeno že jako kontrolní může sloužit spodní hrana nalévacího otvoru. Při výměně oleje jsem postupoval přesně podle návodu, respektive bodu 3, kde je uvedeno že se má skříň položit na levý bok a naplnit olejem. Když jsem naléval olej tak jsem se držel spodní hrany nalévacího otvoru a do skříně mi vlezly cca 2 litry oleje. Chtěl bych se tedy zeptat na několik věcí: 1) Ideální množství oleje je tedy dle návodu 1,5 litru, nebo zde uváděných 1,75 litru? 2) Kontrola ve formě spodní hrany nalévacího otvoru je myšlena v případě kdy skříň leží na levém boku, nebo stojí v provozní poloze? 3) Mohlo dojít vlivem množství oleje k poškození skříně? Se sestavou jsem po výměně ujel cca 40 m (gufera aj.)? Případně ve kterých místech zkontrolovat úniky? Neberte prosím můj dotaz jako "nerudné šťourání" jenom bych chtěl touto cestou upozornit na nesrovnalosti v návodu, díky.
Bronislav Malý
V návodu se mmj. praví: Výměnu proveďte tak, že vyšroubujete nalévací zátku (ve spodní části převodové skříně), položíte převodovou skříň vodorovně a olej vypustíte do připravené nádoby. Nový olej do převodové skříně naplňte zátkou, která je v horní části převodové skříně pod řadící pákou. Nový olej doplňte POD spodní okraj zátky. Co je na tom nejasného? Vypouští se spodním špuntem pod šnekovým kolem a aby to dobře a co nejvíc vyteklo, je vhodné převodovku položit. Až to vyteče, díra se zašroubuje, převodovka postaví do normální polohy, oddělá se z boku - levého boku špunt horního dílu převodovky - nalévací otvor a naleje se tam 1.5L oleje. Poté se zjistí, kde je hladina olej se případně ještě doplní. Obsah převodovky 1.7L je pro suchou, nikdy nenalitou převodovku. Při dolévání je třeba dbát, aby byl olej těsně POD spodní hranu nalévacího otvoru. Dva litry oleje v převodovce je moc. Já se strašně omlouvám ale nechápu, jak toto může někomu činit nějaké problémy a dohnat ho k pochybnostem. Znova povolte a vyšroubujte zátku nalévacího otvoru na levém boku v horním dílu převodovky, převodovku situujte kolmo k zemi a pravým kolem najeďte na "něco" o tloušťce surové desky a nechte přebytečný olej vytéct do připravené nádoby. Tím mírným "podložením" pravého kola zajistíte, že hladina oleje bude těsně POD spodní hranou otvoru, přesně jak se píše v návodu. Nebo mírně doplňte. Bez podložení kola a PO spodní hranu nalévacího otvoru - je to maximální množství oleje, co by tam mělo být.
Honza I.
Díky za odpověď. Činí mi to problémy, respektive pochybnosti v tom, že se v návodu (Bod 3 u výměny oleje) mluví o tom že při nalévání má být převodovka na boku. Proto jsem myslel, že se spodním okrajem nalévacího otvoru myslí vnitřní hrana při položení převodovky na boku, ne na stojato. Teď už je mi to jasné. Nechci vyznít jako nějaké pako, jenom jsem dodržoval přesně podle toho co se tam píše. Prosím, kdyžtak mě opravte, ale teď mi z toho tedy vychází to, že mám převodovku přelitou a abych ji dostal na optimální množství tak stačí najet pravým kolem sestavy na desku, vyšroubovat nalévací šroub a počkat až odteče přebytečný olej. Jakmile se tok oleje zastaví, mám optimalní množství = stačí zašroubovat a jet, chápu to správně?
Vladimír Soldan
Dobrý den přeji, rád bych se k této diskuzi zeptal na olej. V návodu je psáno 80w90 nejlépe GL5. Pracuji ve Fordu a máme zde jen w90 GL-5. Je realné jej tam dát, nebo mám raději použít 80W90 GL-5. Děkuji
Václav Štěpánek
Dobrý den.Prosím o radu.Chci si koupit v dohledné době vari. Pořád přemýšlím,jaký motor. Má cenu kupovat českou čínu.(ten by se mi líbil). Má někdo delší zkušenost s tímto motorem.dík
Bronislav Malý
Honza I. Ano podle Vašeho popisu a pokud se Vám do převodovky "vlezlo" 2 litry oleje, máte přelito. Po úvaze bych vynechal tu desku pod pravé kolo, ten náklon by měl být opravdu malý, jen povolil ten šroub nalévacího otvoru a nechal přebytek oleje vytéci. Tím bych to považoval za vyřešené. Vladimíre Soldáne, podle mne převodový olej API GL5 je přesně to, co tam má být. I viskozita je přesná. Převodové oleje API GL5 mají - mají mít v sobě hypoidní přísady a to je přesně to, co hlavně šnekový převod potřebuje. Václave Štěpánku, já českou čínu mám a jsem spokojen. Od té doby, co tento motor mám, nevidím důvod pořizovat motor Honda GCV 160. Není silnější je jen dražší.
Honza I.
Bronislav Malý: Ještě jedno díky za radu. Václav Štěpánek: Taky mám motor XP200 a jsem s ním spokojený. Žádné problémy s ním nemám a všechny práce zvládá výborně - od orby, přes kultivaci až po převoz materiálu ze stavebnin.
Jaromír Malich
Václav Štěpánek: Taky jsem majitelem motoru XP-200 a nestěžuju si. Za tu cenu je to vynikající pohonná jednotka. GCV 160 je na všechny práce opravdu dobrá, jen u energeticky náročných adaptací (s mulčovačem na velmi vysoké trávě) bych z vlastních zkušeností doporučoval motor silnější, který se s tím lépe popere :-)
Jaroslav Zachar
Dobrý den.K čomu slúži skrutka na prevodovke DSK 317.1/S,ktorá je pod identifikačným štítkom?

Dobrý den,

pod výrobním štítkem DSK-317.1/S se nachází odvzdušňovací ventil.

Hezký den Lukáš Svoboda

Ladislav Gilanyi
Dobry vecer,mozem z prevodovky odsavat olej s odsavackou aby som nemusel odmontovat motor? Vlastnim servisnu sadu pre odcerpanie motoroveho oleja.Dakujem za odpoved.
Bronislav Malý
Vzhledem ke konstrukci převodovky se vám nepodaří odsát všechen olej, řekl bych, že ho tam zůstane poměrně velké množství a znehodnotí tak nový olej. Je třeba použít vypouštěcí šroub. Vyteče i otěr což by jste odsávačkou nevysál. Na motory, kde se krátkou cestou dostanete hadičkou do klikové skříně to funguje. U převodovek DSK 317 se obávám, že to nepůjde. Maximálně odsajete plnícím otvorem množství oleje z horního dílu skříně převodovky po dělící hranu se spodním dílem. A to je málo. Těžím tedy z toho, že vám jde o odsávání z vrchu převodovky plnícím a kontrolním otvorem.
Ladislav Gilanyi
Dakujem za odpoved ,ja by som chcel odsavat cez vypustaci srub a nie cez plniacim otvorom.Vysrubujem vypustaci srub,olej vytecie a zbitok oleja co tam este ostava odsavackou odsajem.Preco by som odsaval cez plniaci otvor ked je tam aj vypustaci otvor.Takto som myslel.Ani ma nenapadlo odsavat cez plniaci otvor.Myslim ze takto by sa dalo vytahnut vsetok oleja.S pozdravom L.G.
Bronislav Malý
V tom případě se omlouvám, nějak jsem si myslel, že přes nalévací. Když tedy vyšroubujete vypouštěcí šroub a převodovku i s motorem opřete o řídítka o zem nebo nějakou nižší podložku nemohlo by to stačit? I bez odsávačky? Ale to už jsou spíše takové moje spekulace, protože dost dobře nechápu, co je za problém sundat motor, ale jistě k tomu máte důvod.
Ladislav Gilanyi
Dakujem za odpoved.
Vladimír Soldan
Dobrý den přeji, mám dostaz. Na převodovce výše uvedené jsem měnil olej dle návodu a tady diskuzí. Nyní jsem vyrovával brambory a převážel těžký vozík a všiml jsem si, že mi přes odvětrávací ventil vytéká olej. Ale dělá to jen při velké zátěži. Otazka zní, má smysl kontrolovat olej a doplnit? Dle mého názoru to nebude ani 1dc. Děkuji Vám.

Dobrý den,

doporučuji raději zkontrolovat hladinu oleje v převodovce, také si i domnívám, zda nemáte převodovku přelitou. Hladina oleje v převodvce musí za klidu dosahovat ke spodní hraně nalévacího otvoru. V případě, že bude tento problém setrvávat doporučuji provést výměnu odvzdušńovacího ventilku.

Hezký den Lukáš Svoboda  

Vladimír Soldan
Dobrý den pane Svobodo, takže doporučujete zkusit povolit nalevací šroub, zdali něco nevyteče? Myšleno tak, že to budu mít postavené rovně na kolech a s motorem? Děkuji.

Dobrý den,

ano jde o to, že při povolení nalévacího šroubu by nemělo hned dojít k vytékání oleje z převodovky. Až po mírném naklonění celého stroje či převodovky na stranu nalévacího šroubu, musí začít převodový olej vytékat z nalévcího otvoru.

Hezký den Lukáš Svoboda

Ladislav Gilanyi
Dobry den,dnes sa my podarilo vymenit olej v prevodovke.Tak ako sa pise v manuali.S odsavackou to neislo lebo s hadicou odsavacky sa nedostanem cez vypustaci srub do prevodovky.Zavadza tam ozubene koleso prevodovky.Motor dole,kolesa tiez, len prevodovka ostala.Pri doplneni oleja oprel som prevodovku o koleso a tak som tam nalial 1,5 l oleja.Pekny den.
Ladislav Gilanyi
https://www.youtube.com/watch?v=VmYO6UlPvCU
Rudo Klas
Dobry den, prosim Vas, k akemu ucelu sluzi Odvzdušňovací ventil M8x1 na prevodovke? Nikde v navode som sa nedocital preco, ako casto a ci vobec je potrebne odvzdusnovat prevodovku... Dakujem RK
Jaromír Malich
Dobrý den, odvzdušňovací ventil plní funkci vyrovnávání tlaku mezi převodovou skříní a venkovním prostředím. Tento ventil funguje plně automaticky, při vyšším tlaku uvnitř převodovky například počas déletrvající náročné práce v terénu (učebnicovým příkladem je orba s orebnými návleky) dochází k upouštění přetlaku z převodovky ven, což velmi šetří těsnění převodovky a tedy brání nežádoucím závadám, jako je prosakování oleje skrze těsnění převodové skříně nebo vytlačení gufer.
Lukáš Chmelár
Keď sa s tým človek trocha "pohrá " tak v pohode vyleje všetok olej z prevodovky. Stačí len niekoľko krát zmeniť polohu počas vypúšťania a všetok olej pekne vytečie . Čiže treba dať pozor a poriadne skontrolovať hladinu oleja po doliati. Ja som nalial ako bolo uvedené vyššie, čiže 1,5 l postavil prevodovku na kolesá a striekačkou som doplnil ďalších 0,25 l a bol som presne pod hranou nalievacieho otvoru. Takže odporúčam skontrolovať výšku hladiny oleja ak ste naliali 1,5 l lebo je dosť možné že sa vám podarilo rovnako ako mne vyliať všetok olej a teraz ho tam budete mať malo.

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.

TECHAGRO Brno

Datum: 7. 4. 2024
Místo: BVV Brno, Výstaviště 405/1

Více