Počet příspěvků › 10
| Poslední příspěvek › 16. 6. 2017
Miroslav Žmolík
Dobrý den,
chystám se vyměnit dosluhující dvoutakt za čtyřtakt, ale odpovědi jsou na fóru velmi neurčité.
Jaké budou skutečné otáčky vývodového hřídele? (ne procenta)
Půjde s tím dobře rotavátorovat? Má někdo zkušenosti s rotavátorováním s touto kombinací?
Nebudu nakonec muset koupit novou převodovku nebo draze přestavět T20?
Není to jenom reklamní kampaň, když ozubená kola na čtyřtakt jsou jednou tak drahá než na dvoutakt a výrobní cena je určitě podobná?
Kolik stojí přestavba T20?
Prosím o jasné odpovědi, ne mlžení.
Používám sestavu pouze na půdní práce párkrát do roka, a tak nechci moc investovat.
Děkuji
Dobrý den,
cena přestavby T-20 na T-20/S je opravdu nerentabilní. Pouze ND potřebné na tento servisní zákrok vyjdou na cca 11 500,- Kč s DPH. Tedy doporučuji nejprve výměnu motoru v rámci EKO DOTACE a přenýtování T-20 pro připojení čtyřtaktního motoru. Díky tomu, že T-20 má 2. rychlostní stupeň velice rychlý, jsem přesvědčen o tom, že s výslednou prací s rotavátorem budete spokojený.
Hezký den Lukáš Svoboda
Miroslav Žmolík
Dobrý den,
prodejce Vari, kterého nebudu jmenovat, mi doporučil nový Jikov za stejnou cenu s tím, že s výměnou nebudu spokojený, a že u dvoutaktu spojka zabírá při nižších otáčkách a mohu otáčky variabilněji regulovat pouze plynem. Čtyřtakt prý buďto jede nebo nejede. A taky ovládání plynu palcem ruky je prý pohodlnější. Má někdo zkušenosti?
Žmolík
Dobrý den pane Žmolíku, doporučuji 4 taktní motor nejprve vyzkoušet zda vám bude vyhovovat jak ovládání tak přenos výkonu. Rozhodně není pravda že jsou polohy otáček jen vypnuto zapnuto, dále není pravda že by bylo doporučováno regulovat si otáčkami motoru rychlost pojezdu, odporuje to principu odstředivé spojky a především to má vliv na její životnost. 2-taktní motory Jikov se již nové nesmějí prodávat jako hotový výrobek, protože již řadu let nesplnují emisní normy, budete své peníze investovat do něčeho co nemá žádnou budoucnost a je jen otázka krátkého času kdy výroba tohoto motoru skončí uplně. Finální rozhodnutí je samozřejmě na vás. S pozdravem Tomáš Belinger
Jiří Pala
Přesně, je to tak. To prý, můžete vynechat.
Miroslav Žmolík
Dobrý den,
tak jsem vyzkoušel s vypůjčeným čtyřtaktem ohrnovat brambory. Na konci každého řádku musím pustit řídítka, abych dosáhl na plyn. Velmi nepohodlné. Nechápu, když se Vari podílelo na vývoji motoru, proč neudělalo páčku na ležato jako u dvoutaktu aby byla dosažitelná bez puštění řídítek. Vždyď by to určitě nebyl problém a jde taky o bezpečnost. V tomto vítězí jednoznačně Jikov. Pro mě je nejdůležitější obsluha a až potom nějaké emise.
S pozdravem Žmolík
Dobrý den, máte pravdu že plochá páčka je pro ovládání plynu pohodlnější, bohužel všechny nové 4 taktní motory mají kulisu karburátoru pro ovládaní strunou. Zatím bohužel nemáme jiné lepší řešení. S pozdravem Tomáš Belinger
Bronislav Malý
Vzhledem k tomu, že ovládání karburátorů motorů Jikov a čtyřtaktních motorů je takové jaké je, je zvoleno lanko v bowdenu, v případě Jikovu a struna v bowdenu u čtyřtaktů. Nelze asi zacházet s koncem struny stejně jako s lankem a asi teda i proto se liší ovládání. Nic moc s tím dělat nejde, nebo ví někdo co?
Miroslav Žmolík
Dobrý den,
v technických podmínkách ekodotace uvádíte, že stačí vyměnit jedno soukolí. Které to je a jak se změní parametry?
Děkuji
Dobrý den,
jedná se o výměnu zpátečkového kola, kola řazení a předlohového hřídele. Celkem Vás přestavba bude stát více, než je cena nové DSK-317/S v EKO dotaci.
Dobrý den,
cena přestavby T-20 na T-20/S je opravdu nerentabilní. Pouze ND potřebné na tento servisní zákrok vyjdou na cca 11 500,- Kč s DPH. Tedy doporučuji nejprve výměnu motoru v rámci EKO DOTACE a přenýtování T-20 pro připojení čtyřtaktního motoru. Díky tomu, že T-20 má 2. rychlostní stupeň velice rychlý, jsem přesvědčen o tom, že s výslednou prací s rotavátorem budete spokojený.
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den pane Žmolíku, doporučuji 4 taktní motor nejprve vyzkoušet zda vám bude vyhovovat jak ovládání tak přenos výkonu. Rozhodně není pravda že jsou polohy otáček jen vypnuto zapnuto, dále není pravda že by bylo doporučováno regulovat si otáčkami motoru rychlost pojezdu, odporuje to principu odstředivé spojky a především to má vliv na její životnost. 2-taktní motory Jikov se již nové nesmějí prodávat jako hotový výrobek, protože již řadu let nesplnují emisní normy, budete své peníze investovat do něčeho co nemá žádnou budoucnost a je jen otázka krátkého času kdy výroba tohoto motoru skončí uplně. Finální rozhodnutí je samozřejmě na vás. S pozdravem Tomáš Belinger
Dobrý den, máte pravdu že plochá páčka je pro ovládání plynu pohodlnější, bohužel všechny nové 4 taktní motory mají kulisu karburátoru pro ovládaní strunou. Zatím bohužel nemáme jiné lepší řešení. S pozdravem Tomáš Belinger
Dobrý den,
jedná se o výměnu zpátečkového kola, kola řazení a předlohového hřídele. Celkem Vás přestavba bude stát více, než je cena nové DSK-317/S v EKO dotaci.
Hezký den Lukáš Svoboda