Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

Motor PJXP200 + náprava s převodovkou

Počet příspěvků › 3 | Poslední příspěvek › 7. 11. 2017
Pavel Urbánek
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na technické otázky ohledně malotraktoru Vari. Soupravu používám výhradně k přepravě materiálu. Vlastním motor PJXP 200, rok výroby 2015, najeto max. 10 motohodin. Startuje napoprvé, ale i když je motor zahřátý na provozní teplotu nebo studený, tak musím vždy do karburátoru před startem načepovat benzín, bez načepování motor nenastartuje. Dle mého názoru padá hladina benzínu v karburátoru. Je potřeba seřídit karburátor nebo je to normální, že se musí benzín do karburátoru načepovat i při zahřátém motoru? Používám benzín Natural 95. Domníváte se, že by se použitím paliva s vyšším oktanovým číslem závada odstranila? Dále mám dotaz k jízdě vpřed, souprava (prázdná nebo zatížená) občas na kterýkoliv rychlostní stupeň vybočuje vpravo nebo vlevo. Pneu jsou nahuštěny na stejnou hodnotu. Převodová skříň i s nápravou (rok výroby 1992) již byla v servisu, technik vyměnil šestihran na tažné nápravě, údajně rozebral a zkontroloval čím by to mohlo být, ale závada se pořád opakuje. Pokud to řidič očekává, tak je schopen včas reagovat a udržet správný směr jízdy. Souprava sebou zničehonic při jízdě vpřed doslova prudce škubne vpravo nebo vlevo. Je jedno, zda jsou náboje nastaveny pro jízdu vpřed nebo jsou v poloze závěrné. Technik mně řekl, že ozubení všech součástek je ok. Hlavní problém je v tom škubání do stran za jízdy, čím by to mohlo být? Tato závada by mohla ohrozit i bezpečnost provozu, proto ji potřebuji odstranit. Děkuji za odpovědi, jinak jsem s Vari velmi spokojen. Používám ji od roku 1992. Pouze jsem zakoupil výše uvedený motor, předtím byl stroj osazen motorem Honda, ale nevydržel píst. S pozdravem PaUr
Bronislav Malý
To, co popisujete ohledně startu motoru je zkrátka vlastnost tohoto motoru. Mám ten motor také a dělá mi to úplně stejně jen s tím rozdílem, že teplý motor chytne bez pumpování jen s plným plynem. Když chci aby chytl do volnoběhu, musím jednou a klidně ledabyle zmáčknout. Při studeném startu vícekrát a plyn. Takže buďte v klidu, podle mne se nejedná o závadu. "balonek" nečerpá palivo do karburátoru, tam teče samospádem, neb je hladina víše, ale "nastříkne určitou dávku do difuzoru a ta putuje po zatažení za startovací šňůru rovnou do válce. Prostě taková zvýšená startovací dávka, no. No a co se problému s bočním škubáním týče, znám to také, je to problém kolem dílů palec - západka - náboj - prostě volnoběžek kol.
Jaromír Malich
Podobný problém s pumpováním jsem měl taky. Musel jsem pumpovat benzín i za tepla, aby motor naskočil. Teď už má můj motor, výroba 2015, něco najeto a jev zmizel, důkladně zahřátý startuje na volnoběh bez pumpování. Připisuji to záběhu, že díly v motoru ještě nebyly úplně ,,sedlé". Jen je potřeba trochu razantněji zatáhnout ale motor naskočí hned a volnoběh drží bez problému.

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.

Jarní dny techniky Klatovy

Datum: 4. 4. 2024
Místo: Klatovy, Dr. Sedláka 779/III

Více