Technické a servisní dotazy
Motor PJXP200 + náprava s převodovkou
Počet příspěvků › 3
| Poslední příspěvek › 7. 11. 2017
Pavel Urbánek
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat na technické otázky ohledně malotraktoru Vari. Soupravu používám výhradně k přepravě materiálu. Vlastním motor PJXP 200, rok výroby 2015, najeto max. 10 motohodin. Startuje napoprvé, ale i když je motor zahřátý na provozní teplotu nebo studený, tak musím vždy do karburátoru před startem načepovat benzín, bez načepování motor nenastartuje. Dle mého názoru padá hladina benzínu v karburátoru. Je potřeba seřídit karburátor nebo je to normální, že se musí benzín do karburátoru načepovat i při zahřátém motoru? Používám benzín Natural 95. Domníváte se, že by se použitím paliva s vyšším oktanovým číslem závada odstranila? Dále mám dotaz k jízdě vpřed, souprava (prázdná nebo zatížená) občas na kterýkoliv rychlostní stupeň vybočuje vpravo nebo vlevo. Pneu jsou nahuštěny na stejnou hodnotu. Převodová skříň i s nápravou (rok výroby 1992) již byla v servisu, technik vyměnil šestihran na tažné nápravě, údajně rozebral a zkontroloval čím by to mohlo být, ale závada se pořád opakuje. Pokud to řidič očekává, tak je schopen včas reagovat a udržet správný směr jízdy. Souprava sebou zničehonic při jízdě vpřed doslova prudce škubne vpravo nebo vlevo. Je jedno, zda jsou náboje nastaveny pro jízdu vpřed nebo jsou v poloze závěrné. Technik mně řekl, že ozubení všech součástek je ok. Hlavní problém je v tom škubání do stran za jízdy, čím by to mohlo být? Tato závada by mohla ohrozit i bezpečnost provozu, proto ji potřebuji odstranit. Děkuji za odpovědi, jinak jsem s Vari velmi spokojen. Používám ji od roku 1992. Pouze jsem zakoupil výše uvedený motor, předtím byl stroj osazen motorem Honda, ale nevydržel píst.
S pozdravem PaUr
Bronislav Malý
To, co popisujete ohledně startu motoru je zkrátka vlastnost tohoto motoru. Mám ten motor také a dělá mi to úplně stejně jen s tím rozdílem, že teplý motor chytne bez pumpování jen s plným plynem. Když chci aby chytl do volnoběhu, musím jednou a klidně ledabyle zmáčknout. Při studeném startu vícekrát a plyn. Takže buďte v klidu, podle mne se nejedná o závadu. "balonek" nečerpá palivo do karburátoru, tam teče samospádem, neb je hladina víše, ale "nastříkne určitou dávku do difuzoru a ta putuje po zatažení za startovací šňůru rovnou do válce. Prostě taková zvýšená startovací dávka, no.
No a co se problému s bočním škubáním týče, znám to také, je to problém kolem dílů palec - západka - náboj - prostě volnoběžek kol.
Jaromír Malich
Podobný problém s pumpováním jsem měl taky. Musel jsem pumpovat benzín i za tepla, aby motor naskočil. Teď už má můj motor, výroba 2015, něco najeto a jev zmizel, důkladně zahřátý startuje na volnoběh bez pumpování. Připisuji to záběhu, že díly v motoru ještě nebyly úplně ,,sedlé". Jen je potřeba trochu razantněji zatáhnout ale motor naskočí hned a volnoběh drží bez problému.