Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

Honda GSV 190 vs Vari XP 200

Počet příspěvků › 2 | Poslední příspěvek › 16. 12. 2017
Svetozar Nosko
Prosím viete poradiť ktoru pohonu jednotku si vybrať ? V čom je rozdiel ?
Jaromír Malich
Pokusím se Vám odpovědět - motor Vari XP-200 je levný a velmi dobrý motor, který Vám bezproblémově odvede službu ve všech aplikacích, včetně štěpkování silnějších větví Rapidem nebo práci s mulčovacím adaptérem Tajfun. Výhodou motoru je velmi dostupná cena, také jeho profi konstrukce (litinová vložka válce, ložisko pod setrvačníkem, kvalitně provedená papírová filtrace vzduchu, rozvod OHV s kovanou vačkou) a snadná údržba. Vysoký zdvihový objem 196 ccm a točivý moment 10 Nm je předpokladem nízké reálné spotřeby paliva i při náročnějším použití. Nesmím zapomenout i na opravdu snadný a lehký start. Motor Honda GSV 190 je stropem nabídky pohonných jednotek pro Vari systém, vidím ho jako ideálního společníka pro tvrdé každodenní nasazení. Motor je to také vložkovaný a s ložiskem, přidává však zdvojenou filtraci vzduchu (molitanový předfiltr zachycuje hrubší nečistoty, čímž brání nadměrnému zanášení papírové vložky a tím tedy zabraňuje nežádoucímu zvýšení spotřeby paliva) a mechanicky ovládaný sytič páčkou na řidítkách. Točivý moment má hodnotu 11,4 Nm. V reálných podmínkách jsou rozdíly sil obou uvedených motorů prakticky nepostřehnutelné, Honda má mírně navrch v extrémním zatížení - například když štěpkujete Rapidem větve s průměrem přes 4 cm nebo když Tajfunem mulčujete velmi šťavnatou a přerostlou trávu, Honda má mírně navrch, na prudké změny zatížení reaguje menším poklesem otáček. XP 200 má zase výhodu v rychlejší odezvě na prudké přidání otáček.

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.

HONDA DAY Praha

Datum: 4. 5. 2024
Místo: Praha 5 - Velká Chuchle, U Závodiště 251/8

Více