Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

převodovka DSK317

Počet příspěvků › 5 | Poslední příspěvek › 23. 4. 2018
zdeněk Novotný
Při pojezdu stroje na 1 převodový stupeň došlo k náhlému zastavení. Nejprve jsem myslel, že se jedná o poruchu odstředivé spojky. Po sundání motoru jsem zjistil, že odstředivá spojka je v pořádku, ale unášecím kotoučem odstředivé spojky na převodovce nelze volně otáčet a zasekává se i na zařazený neutrál. Strojem lze na neutrál volně pojíždět. Při zařazené rychlosti ne. Z toho se jeví, že šnekový hřídel je v pořádku včetně ložisek. Podle mého soudu by se mohlo jednat o kousnuté ložisko na předlohovém hřídeli. Z tohoto vyplývá, že by bylo zapotřebí provést demontáž vrchní části převodovky a prověřit stav ložisek. Proto vás prosím zda je možné demontovat vrchní část převodovky, jaký je postup a zda lze očekávat nějaké problémy se zpětnou montáží. Zda jako první je zapotřebí po vypuštění oleje demontovat unášecí kotouč spojky, pak rozpojit šrouby v dělené části převodovky a vrchní díl vyndat a provést kontrolu. Předpokládám, že náhradní díly /ložiska / lze u vás objednat včetně papírového těsnění. Děkuji a jsem s pozdravem Novotný Zd.
Ondřej Vrzal
Dobrý den, ohledně demontáže převodovky a následné zpětné montáži si Vás dovolím odkázat na velice dobře zpracovaný článek na Vari blogu od pana Malého (prosím, přiložený odkaz zkopírujte do svého prohlížeče) https://moje.vari.cz/41413-rozpulime-prevodovku/ Ať už je problém s ložisky nebo v ozubení, demontáži skříně se nevyhnete. Přeji Vám mnoho zdaru a ať je převodovka brzy funkční. S pozdravem Ondřej Vrzal
zdeněk Novotný
Dobrý den pane Vrzal, děkuji za Váš příspěvek, který mi v odvolání na příspěvek pana Malého-rozpůlíme převodovku velmi pomohl. Dle tohoto se v co nejkratší době pustím do rozpůlení převodovky a výměny vadných dílů. Zařízení Vari používám již od 1980 k plné spokojenosti všech komponentů. Mám vše původní včetně dvoutaktního motoru na kterém jsem pouze před řadou let přeletoval spoje na řídící jednotce zapalování a od té doby vše funguje ok. U rozpůlení převodovky vidím problém jak povolit a stáhnou pouzdro spojky bez speciálního zařízení. Možná, že se ale dá rozpůlit převodovka i s pouzdrem spojky s tím, že tato hřídel zůstane v horní části a demontuje se pouzdro dodatečně. S pozdravem Novotný Zd
Bronislav Malý
Já bych na to, že půjde sejmout vrchní díl převodovky i s bubínkem spojky a hřídelí (pastorkem) moc nespoléhal!!! Nezapomeňte také na ty dva středící šrouby příruby, aby přišli zase na svoje místo. Ložiska když tak pořídíte i u prodejce ložisek, není tam žádné atypických rozměrů a těsnění bude mít snad každý prodejce, který má i servis. Každopádně ho tam dejte.
zdeněk Novotný
Dobrý den.Dílo je dokončeno, převodovka v pořádku. Postupoval jsem podle návodu pana Malého s tím, že jsem měl problém jak sundat spojkový kotouč bez stahováku. Nakonec jsem to udělal tak, že matici jsem povolil rázovým utahovákem s přidržením kotouče rukou. Po odšroubování spojovacích šroubů převodovky jsem začal mírným ťukáním na uchyty vrchní části zvadat vrchní část převodovky vždy po vytvoření mezery jsem poťukával na hřídel spojky přes důlčik a postupně uvolnil kotouč spojky. Poté vyndal klínek a pokračovat až do rozpůlení převodovky. Po otevření jsem zjistil vadné vrchní ložisko vložené v ozubeném kole spojkové hřídele. Ostatní ložiska se zdála v pořádku, ale po těch letech jsem pro jistotu vyměnil všechny. Největší problém bylo vyndání ložiska ze spodního ozubeného kola spojkové hřídele, protože toto kolo nemá žádný demontážní zápich. Tak jsem musel použít stříbřenku 6 mm s ostrou hranou a u přední části páčit šroubovákem a přes zadní hranu ložiska toto postupně vyrazit. Zpětná montáž všeho už byla hračka a po očištění ploch skříně jsem použil originál papírové těsnění a silikonový tmel. Všechny hřídele s ložisky jsem měl ve spodní části. Po nahřátí vrchní části horkovzdušnou pistolí šlo vše hladce sesadit. Jen trochu byl problém s navedením čepu řazení do příslušného kola, ale při přizvednutí kola a postuného sesouvání se podařilo vrchní část správně sesadit a pouhým dobouchnutí rukou si příruby sedly k sobě. Dílo se podařilo a vše je OK a tak děkuji všem zůčastněným za pomoc. S pozdravem Novotný Zd.

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.

HONDA DAY Ostrava

Datum: 27. 4. 2024
Místo: Ostrava - Vítkovice, Výstavní 123/11

Více