Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

Zapalování Z-19 či Z-22

Počet příspěvků › 10 | Poslední příspěvek › 1. 2. 2020
Zdeněk
Dobrý den,vlastním motorovou jednotku Vari JM4-003. Je tam bezkontaktní zapalování, kde řídící jednotka má označení Pal 443213220080. Pokud nejde jiskra jak zjistím zda je vadná tato řídící jednotka a čím tuto případně nahradím. Po protočení motoru startérem na všech tří napájecích kabelech/červený,žlutý,modrý/ nabíhá střídavé napětí. Problém je asi v řídící jednotce, jak tuto proměřit? Děkuji a jsem s pozdravem Zdeněk

Dobrý den,

problém bude opravdu nejspíše v předním elektrickém spínači. V současné době jsou v nabídce 2 druhy těchto spínačů, označené Z-19 ( 3 vývody na kabílky ) či Z-22 ( 2 vývody na kabílky ). Doporučuji tedy výměnu spínače.

S pozdravem Lukáš Svoboda  

Jan Hokeš
Také mám Vari JM4-003V a řeším problém s elektrickým spínačem. V příručce k motor. jednotce je zobrazen spínač Z19, ale na mém stroji je Z22. Předpokládám, že spínače vyměnil předchozí majitel stroje (mám ho z druhé ruky). Problém je, že Z19 má červený kabel a 3 vývody, kdežto Z22 pouze dva vývody. Mám tedy 4 kabílky, ale jen dva vývody. Červený kabel od bezpečnostního vypínače je pouze lehce namotán na svorku kabelu modrého a černý kabel, vedoucí z motoru, není připojen nikam. (Bezpečnostní vypínač má pouze jeden vývod, takže žlutý kabel, o kterém se píše v návodu, tu není.) Bezpečnostní vypínač při startu svou funkci plní, ale jako vypínač nefunguje - když stroj zastavím a vypínač na rukojeti vypnu, motor běží dál. Bylo by tedy vhodné řešení koupit elektrický spínač Z19 a připojit k němu všechny kabely? Pokud ano, ke kterému vývodu by měl být který kabel připojen? Děkuji za odpověď. J. Hokeš

Dobrý den,

nejlepším řešením bude opravdu zakoupit spínač elektrický Z-19, z kterého již kouká červený kablík. Tento kabel prosím propojte s kabelem od bezpečnostního vypínače. Druhý žlutý kablík z tohoto vypínače zapojte na kostru stroje.

Hezký den Lukáš Svoboda

Jan Hokeš
Pane Svobodo, moc děkuji za odpověď. Ještě Vás chci poprosit, zda byste mi poradil v těchto 2 věcech: 1) Kam přesně na kostru stroje lze žlutý kabel z bezpečnostního vypínače připojit? 2) Jak správně připojit kabílky k elektrickému spínači Z19, tj. který kabel do kterého konektoru? Děkuji. JH

Dobrý den,

konektory na Z-19 připojte dle velikostí, není možné to prohodit. Kablík kostry připojte pod matici či šroub na úchytu vodících rukojetí.

Hezký den Lukáš Svoboda

Štěpán Valenta
Máím motorovou jednotku DMJ-315 z roku 1990. Svíčka nehází jiskru postupně jsem vymenil svíčku, botku i zapalování Z19. Prověřil všechny vodiče včetně izolačního uložení zkratovacího červeného drátu. Zdá se , že již může být vadné jen setrvačníkové bezkontaktní magneto. O jaký typ magneta se jedná? děkuji

Dobrý den,

jedná se o 9942231*MAGNETO STARE BEZKONTAKTNI VAPE, v případě Vašeho zájmu prosím kontaktujte naše zastoupení na Slovensku, tedy společnost ŠUPA ( www.supa.sk )

Hezký den Lukáš Svoboda

Petr Bláha
Dobrý den četl jsem předchozí příspěvky a mam stejný problém jako p . Valenta koupil jsem nové z 19 a po výměně vše mi došlo ze to už musí být v magnetu. Tak jsem zkoušel Vámi napsaný odkaz, kdy zde pod tímto číslem nabízí magneto z22. Nevíte kde by bylo 9942231*MAGNETO STARE BEZKONTAKTNI VAPE ještě jinde k sehnání? A jestli by se to nevyplatilo předělat na z 22 když to není magneto z19 k sehnání a to nepočítám ty vyhozené peníze. Děkuji za odpověď

Dobrý den,

zkuste prosím kontaktovat přímo výrobce dvoutaktních motorů, tedy společnost MOTOR JIKOV České Budějovice. ( http://www.motorjikov.com/spolecnosti/motor-jikov-green/ ).

Hezký den Lukáš Svoboda

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.

Den otevřených dveří Litoměřice

Datum: 24. 4. 2024
Místo: Žernosecká 2226, Litoměřice

Více