Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčeOdstraňovače pleveleOdstraňovače plevelePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyŘada strojů PRO - ADLŘada strojů PRO - ADLVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

Kvalita benzínu u motoru HONDA

Počet příspěvků › 2 | Poslední příspěvek › 1. 12. 2012
Eva
Dobrý deň, Som majiteľom Hondy 190 GSV, ktorú som zakúpil v ČR v predajni Vari. Po necelých 2 rokoch mi kolísali otáčky a motor zhasínal. Doporučili ste mi servisné stredisko, kde mi ho ultrazvukom vyčistili (prosinec 2011), predali mi stabilizátor paliva Honda. Napriek tomu sa v srpnu objavila tá istá závada. Doporučili ste mi servisné stredisko M. Šúpa, kde ho jeden deň vyčistili (stálo ma to 40 €) a o 2 dni (robil som s ním 1 hod.) sa chyba objavila znovu. Karburátor znovu ultrazvukom vyčistili a servisný technik ma upozornil, že je to posledné čistenie a potom si už musím zakúpiť nový karburátor (150 €). Motor má nabehané málo motohodín, ešte som nevymenil ani jeden filter vzduchu (posúdil to servisný technik), motor je ako nový, tak prečo karburátor zlyháva? Motor je čierny a je na ňom Made in China. Brat a švagor majú motor GCV 160 v červenom prevedení (ktorý bol vyrobený v Taliansku) a ten takéto problémy nemá a nepoužívajú ani stabilizátor paliva (zrejme má kvalitnejší - japon...

Dobrý den, popisovaný problém způsobuje nekvalitní palivo s obsahem biosložky, která způsobuje zalepení karburátoru a zároveň jeho mikrokorozi, pokud zůstane neošetřené palivo v karburátoru třeba přes zimu. Čištění pomůže pouze v případě, že je karburátor pouze zalepený biosložkou a nikoliv zkorodovaný, pak již čištění nepomůže a karburátor je poškozený  a musí se vyměnit (identifikace tohoto stavu právě že po vyčištění nelze motor seřídit a nastavit stabilní chod). Nezáleží také na tom, kolik má motor najeto motohodin, biosložka a nesprávná údržba motoru dokáže poškodit karburátor i u motoru, který nemá prakticky nic najeto. Velice důrazně doporučuji při odstavení stroje zavřít palivový kohout a vyjet palivo z karburátoru. Dalším řešením je používání vysokooktanových benzínů, ve kterých není biosložka např. Carrera 95 nebo 100 či Verva.

Motory řady GCV 160/190 se vyrábějí v italské Atesse a v USA, tyto motory Honda nevyrábí v jiných zemích, proto není možné, aby na uvedeném motoru bylo Made in China, jak píšete. Prosím o případné zasláni fotek Vašeho motoru s označením, které popisujete na můj e-mail. belinger.t@vari.cz

S pozdravem Tomáš Belinger

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.