Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARIRotavátoryRotavátoryTlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduŠtěpkovače, drtičeŠtěpkovače, drtičeZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaReklamní předmětyReklamní předmětyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Obecné dotazy

Zákonné pojištění na VARI

Počet příspěvků › 24 | Poslední příspěvek › 31. 5. 2020
Antonín Streit
Jake doklady potrebuji k zakonnemu pojistení VARIKA.Díky Tonda.

Dobrý den,

k zákonnému pojištění soupravy Vari je zapotřebí vlastnit technické osvědčení neevidovaných motorových vozidel, které vystavujeme na požádání u nových nebo zakoupených strojů  v předchozích šesti měsících.

S pozdravem Pavel Beneš

Jan Štefka
Dobrý den. když mam od vás technické osvědčení neevidovaných motorových vozidel které vystavujete musím ještě chodit na dopravní nebo už stačí jen pojistit. Chodí se i na nějaké prohlídky?

Dobrý den,

Technické osvědčení zvláštního vozidla, které jste obdržel při nákupu celé jízdní sestavy VARI, se již nikde na dopravním inspektorátu neeviduje. Pouze prosím navštivte pojišťovnu a sjednejte si povinné ručení na tuto jízdní sestavu. Tento druh výrobku nepodléhá prohlídkám STK. Jediné prohlídky, které Vám mohu doporučit jsou garanční. Tyto prohlídky Vám prodlouží záruční dobu výrobku.

Hezký den Lukáš Svoboda 

Josef Bednář
Dobrý den, zajímalo by mě, jestli toto technické osvědčení jste schopni vydat i na sestavu Vari s novým čtyřtaktním motorkem r.v. 2015 VARI ECO a vše ostatní je vyrobeno okolo roku 1977. Používám tuto sestavu k občasnému pohybu na veřejné komunikaci v obci několikrát do roka.

Dobrý den,

VARI,a.s vystavuje technické osvědčení a výpis z tohoto osvědčení pouze na celé nové sestavy, s datem prodeje max. do 6 měsíců. V případě, že vlastníte pouze nový motor, ale převodovka s návěsem jsou staršího data výroby, navštivte prosím Odbor dopravy v místě Vašeho bydliště a zažádejte si o vystavení Zvláštního povolení na pohyb po místních komunikacích.

Hezký den Lukáš Svoboda

Josef Bednář
Dobrý večer, a musím na takovouto sestavu platit povinné ručení. Pokud ano a máte s tím zkušenosti, poraďte mi, která z pojišťoven to má v nabídce. Již jsem některé oslovil, ale koukali na mě jak na přízrak co po nich chci. Děkuji Bednář

Dobrý den,

ano, uzavření tzv. povinného ručení na sestavu VARI bych Vám rozhodně doporučoval. Osobně mám velice dobré zkušenosti přímo s Českou pojišťovnou.

Hezký den Lukáš Svoboda 

 

Vít Penížek
Dobrý den, jak je to s možností povinného ručení u starších výrobků? Mám pohonnou jednotku PJXP 200, starší převodovku DSK317 a rozhoduji se mezi koupí nového vozíku ANV400 nebo staršího ANV366. Je možné na takovou kombinaci získat povinné ručení a používat ji na veřejných komunikacíh III. a IV. třídy? Děkuji, V.Penížek

Dobrý den, pro uzavření povinného ručení je třeba vlastnit zvláštní povolení pro pohyb na místních komunikacích III a IV třídy. Jak toto osvědčení získat je zde již popsáno. Dále už je to vztah mezi Vámi a pojišťovnou. S pozdravem. Zdeněk Šetek

Václav Kaše
Dobrý den jak je to s možností vystavení technického osvědčení ? V rámci akce šrotovné jsem si nyní zakoupil pohonnou jednotku XP 200 a převodovku DSK317/S. Vozík mám starší. Děkuji za odpověď. S pozdravem V. Kaše

Dobrý den,

Technikcé osvědčení zvláštního vozidla jsme schopni vystavit pouze na celou sestavu, tedy musel by jste mít i nový návěs. V opačném případě prosím navštivte Odbor dopravy v místě Vašeho bydliště a požádejte si o vysavení Zvláštního povolení na pohyb po místních komunikacích.

Hezký den Lukáš Svoboda

Jaroslav Rabe
Dobrý den, v minulém měsíci jsem u Vás zakoupil sestavu Global tedy poh.jednotku a přívěs.Vyřídil jsem si ihned i TP,stál mě 600 Kč.O tomto se nikde nepíše ale budiž.Dnes se tady dovídám z diskusního fóra že je nutno ještě vyřízení zákonného pojištění.Nevím,zdali je to"nutno" nebo si můžu pojištění dle zvážení uzavřít.Byl jsem na pojišťovně AXA kde mám uzavřeny veškeré pojistky,tam mi sdělili,že zemědělské vozidla nedělají tak jsem šel dále do Kooperativy,tam mi po předdložení TP k VARI po 20 minutách slečna sdělila,že by to stálo 1900 Kč tedy pojištění do 70 mil Kč.Tolik neplatím ani za své auto.Vypotácel jsem se z pojišťovny a nyní nevím,jak dál.Soupravu jsem si zakoupil také hlavně proto,že budu rekonstruovat nějaké části RD který leží a silnici IV.tř. a Stavebniny mám odsud na stejné ulici asi 200m.Při rychlosti soupravy VARI 15 km/hod nehrozí,že bych přerazil elektrický sloup nebo v zatáčce někomu prorazil plot projel zahradou a ocitl se v jeho domku.O jiné škodě,kterou bych mohl jinak způsobit mě tedy nic jiného nenapadá.Nač tedy pojištění,u které pojišťovny jej případně uzavřít a kolik by mě to stálo? Děkuji Zdraví Jaroslav Rabe

Dobrý den, cena kterou uvádíte za povinné ručení je asi vyšší než obvyklá. Toto je ale záležitost Vaše a pojišťovny. To že by jste měl pro provoz mít uzavřené povinné ručení neurčuje firma VARI.  S pozdravem. Zdeněk Šetek

 

František  Šimák

Dobrý den. Pane Rabe, dovoluji si reagovat na Váš příspěvek. Souhlasím s panem Šetkem, že musí mít malotraktor VARI povinné ručení neurčuje firma, ale vyplývá to dle zákona. Já mám povinné ručení u ČESKÉ POJIŠŤOVNY a to za 500 Kč za rok. S pozdravem DŮCHODCE FÁFA

Bronislav Malý
Morava zdraví Františka!!!! No já teda s tím pojištěním nevím, ale třeba ČPP pojistí serej Zetor UŘI do dvou set, je to pojištění bez zahraničí a pod. na co taky, že? Tak nevím, proč by za pár stovek nešlo i to Vari? Je to fakt asi o pojišťovně. Použil bych ten internetový srovnávač povinného ručení a i když člověk nic nevybere, za chvíli mu volají a lanaří. Tady se potom otevírá prostor to prodebatit v pohodlí domova a třeba se něco najde.
Václav Vlček
Dobrý den, rád bych se také zeptal ohledně technického osvědčení. Je toto osvědčení vystavováno na konkrétní sestavu (tj. obsahuje typy a výrobní čísla všech prvků - motor, převodovka, vozík), nebo lze například motor či vozík zaměnit za jiný kus stejného (příp. i jiného) typu? Mnohokrát Vám děkuji za ujasnění. S pozdravem, Václav Vlček

Dobrý den,

Technické osvědčení zláštního vozidla a jeho výpis je vždy vystavován na celou sestavu VARI. Není tedy možno během provozu sestavy měnit návěsy či motory. Evidujeme všechna výrobní číslo komponentů z kterých se sestava skládá.

Hezký den Lukáš Svoboda

 

Vladimír Němec
Platím už roky PR u Allianz, zvlášť za malotraktor Vari a zvlášť za valník (Vares 500), koupeno 2005 jako jedna sestava. Rozdělené je to proto, že to v Allianz před cca 11ti lety jinak neuměli. Cca 250,-Kč chtějí ročně za přívěs a cca 550,-Kč za malotraktor Vari IV. Bratru cca 800,-Kč ročně. Obojí do 35mil.Kč (věcné škody + ušlý zisk).
Vladimír Soldan
Dobrý den přeji, rád bych se zeptal, jak by takové povolení o provozu na komunikaci mělo vypadat? U nás na M. Přerov je poplatek za využívání delší jak 30 dní 1000,-. Pak je potřeba tam ještě vypsat váhu a rozměry stroje. Je toto správné? Děkuji
Jaromír Malich
K provozu po pozemních komunikacích 3. a 4. třídy potřebujete mít vystavený technický průkaz. U Vari systému s vozíkem, jehož stáří je do půl roku od zakoupení, TP vystavuje Vari v Libici nad Cidlinou a o jeho vystavení si zažádejte u prodejce, kde byl stroj zakoupen. Pokud je stroj starší než půl roku, pak Vám TP vystaví spádové pracoviště odboru dopravy (v místě Vašeho bydliště). Důrazně doporučuji mít sjednané a zaplacené povinné ručení.
Miloslav Klapal
Dobrý den v odpovědích od VARI čtu, že osvědčení se vystavuje na celou sestavu. Zakoupil jsem sestavu s jednotkou GSV 190 + vozík ANV - 400. V osvědčení je u druhu vozidla "Přívěs traktorový" Typ: "ANV-400".O pohoné jednotce GSV190 se v osvědčení nepíše. Je to osvědčení na celou sestavu a nebo jenom na vozík?

Dobrý den,

Technické osvědčení zvláštního vozidla platí na celou jízdní soupravu. Podmínkou je, že přívěs ANV-380 či ANV-400 je zapojen do soupravy s jednonápravovým traktorem řady VARI a Terra. 

Hezký den Lukáš Svoboda

Jan Jedlicka
Dobrý den, pro informaci jsem se podíval do velkéto TP, kde je uvedeno: "Jednonápravový traktor s přívěsem". Tovární značka, typ, verze: VARI IV GLOBAL + ANV-400. To stejné je uvedeno v ORV/ Výpisu technického osvědčení. Patrně to každý prodejce vystavuje trochu jinak. Kamarád to má podobně, TP vystaven na vlek, má pak levnější povinné ručení, ale nemyslím si, že je to úplně správně, hlavně v případě nějaké nehody. Děkuji, s pozdravem, Jan Jedlička

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.