Technické a servisní dotazy
Vari stavebnicovy system
Počet příspěvků › 4
| Poslední příspěvek › 25. 3. 2019
Daniel Buchvaldek
Dobry den.Potreboval bych vedet rozdil mezi motorem vari XP 200 a GSV 190?
Jaromír Malich
Dobrý den.
Motor XP-200 má litinovou vložku válce, ložisko pod setrvačníkem, zdvihový objem 196 ccm a tyčkový rozvod OHV. Studený start je řešen klasickým nastřikovačem (balonkem). Výhodou tohoto motoru je velký točivý moment a nízká spotřeba. Fungují s ním bezproblémově všechny adaptéry, včetně mulčování Tajfun nebo sněhové frézy.
Motor Honda GSV 190 se zdvihovým objemem 187 ccm, také s litinovou vložkou a ložiskem, je ještě lepší po stránce točivého momentu a spotřeby. Rozvody jsou řešeny pokrokovým systémem OHC s řemenem v olejové lázni, filtr vzduchu je v sérii dvojitý, s molitanovým předfiltrem. Sytič je zde mechanicky ovládaný přímo páčkou na rukojeti. Obrovským plusem je větší svahová dostupnost až 30°, daná větším spádem benzinu z nádrže do karburátoru.
Jitka Zábrodská
Po zimní přestávce v používání motoru
XP 200 máme velké potíže s uvedením do chodu . Provedeme údržbu , potíže trvají, nelze nastartovat a pokud se podaří , tak při volnoběhu motor zhasne. Benzin používáme vysokooktanový s aditivy. Zařízení jsme před rokem zprovoznili jen díky návštěvě v autorizovaném servisu, kde karburátor vyčistili ultrazvukem. Stálo to čas a peníze a příští rok se situace opakuje. Kde je problém?
Jaromír Malich
Dobrý den, zeptám se Vás - a vypouštíte na zimu palivo z nádrže, včetně odkalení karburace? Problémy s prvním startem jsou způsobovány zvodnatěním paliva a jeho postupným rozkladem.