Počet příspěvků › 4
| Poslední příspěvek › 2. 7. 2019
Josef Egert
Dobrý den,
vlastním nový set VARI GLOBAL IV (motor Honda GSV 190 + DSK-317 + ANV-400). Mám najeto ani né jednu motohodinu. Dnes jsem VARI poprvé pořádně zkoušel - jel jsem po louce do mírného kopce s nákladem 200 kg a souprava najednou začala zpomalovat až se zastavila - zřejmě prokluz spojky. Přeřadil jsem a na první rychlostní stupeň jsem se bez problémů rozjel a pokračoval. Celou dobu jsem měl páku plynu na plný plyn, jak káže návod k obsluze.
Je normální, že i v mírném kopci a s poloviční zátěží není možné použít 2. rychlostní stupeň? Jak poté mám táhnout plně naložený vozík (400 kg) do prudšího kopce?
Předem Vám děkuji za odpověď.
Jiří Pala
Mladý muží, neni to TATRA138, takže to má své limity. S VARI, se nedá jezdit, jako s autem. Časem budete přicházet na to co si s tím můžete dovolit.
Josef Egert
Děkuji Vám za reakci. Možná je poté škoda, že 2. stupeň je poněkud "do rychla" za cenu sníženého přenosu výkonu. Předpokládal jsem, že na 2. rychlostní stupeň zvládnu s částečně naloženým vozíkem jezdit bez větších omezení.
Dobry den, koncepce Vari je postavena na tom ze si rychlost pro jednotlive práce zvolíte dopředu a převody nejsou postupné jako u auta ale jsou voleny primárně podle otáček na ose pro jednotlive práce a agregace. Vari je zahrádkářský stroj pro orbu a kultivaci pudy a pěstování plodin. Přeprava s návěsem patří k řadě agregaci a není tedy primarni, proto v různých podmínkách může mit svá omezeni, napriklad svahy. Většinou stroj dá sám najevo jestli je zvolena rychlost optimalni nebo již ne. Pak nezbývá nez zvolit nizsi rychlostni stupeň a ziskat tak vice tažne sily.
Dobry den, koncepce Vari je postavena na tom ze si rychlost pro jednotlive práce zvolíte dopředu a převody nejsou postupné jako u auta ale jsou voleny primárně podle otáček na ose pro jednotlive práce a agregace. Vari je zahrádkářský stroj pro orbu a kultivaci pudy a pěstování plodin. Přeprava s návěsem patří k řadě agregaci a není tedy primarni, proto v různých podmínkách může mit svá omezeni, napriklad svahy. Většinou stroj dá sám najevo jestli je zvolena rychlost optimalni nebo již ne. Pak nezbývá nez zvolit nizsi rychlostni stupeň a ziskat tak vice tažne sily.