Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

Motor XP-200 nepravidelný chod

Počet příspěvků › 23 | Poslední příspěvek › 14. 4. 2020
roo abe
Dobrý den, prosím o sdělení příčiny nepravidelného chodu motoru a způsobu nápravy - viz video https://youtu.be/8GGjHzVCyeU

Dobrý den,

jedná se o zanešenou hlavní trysku karburátoru XP-200. Doporučuji návštěvu autorizovaného servisu VARI, kde může proběhnout ultrazvukové čištění karburace nebo rovnou výměna karburátoru XP-200.

Hezký den Lukáš Svoboda

roo abe
Dobrý den, děkuji, problém je v tom, že jakákoliv (i drobná) oprava v servisu je nejméně na 14 dní, spíše měsíc. Potřebuji jezdit co nejdříve. Prosím proto o návod, jak trysku vyčistit.
Bronislav Malý
V tom případě doporučuji nákup nového karburátoru a jezdíte do hodiny. Starý nechat mezi tím vyčistit, bude se Vám hodit, vzhledem k důvodu vzniku této závady. Myslím, že doma trysku nevyčistíte. Až se naučíte motor dlouhodobě (více jak 14dní) odstavovat se "suchým" karburátorem, pak podobné závady pominou. Je to popsáno v návodu k motoru. Jednorázové opomenutí závadu nezpůsobí, ale trvalé ponechávání paliva v karburátoru odstaveného motoru + čas a výsledek znáte. Ze dne na den nebo z víkendu na víkend se asi nic neděje, pak je ale dobré vyjet alespoň jeden obsah nádrže aby se palivo obnovilo. Jak jsem psal, péče o přípravu paliva a péče o palivo je popsáno v návodu. Počítejte tedy s tím, že pokud bude motor s benzínem v karburátoru odstaven přes zimu, budete s největší pravděpodobností řešit tentýž problém a zde se Vám bude hodit ten starý vyčištěný karburátor, aby jste mohl jezdit zase "hned". Změňte přístup k údržbě motoru. Údržba motoru je předcházení servisu.
roo abe
Děkuji velice za vyčerpávající odpověď. Dovolím si však poznamenat, že tento motor byl právě zhruba před měsícem v servisu (kde předtím pobyl 3 neděle, a to už poněkolikáté, naposled opět kvůli regulátoru otáček, který je zcela nevhodně technicky vyřešen). Od té doby byl motor téměř denně v provozu. Rozhodně nikdy nebyl dlouhodobě odstaven, pracuje i v zimě. Pokud by měl stát delší dobu, vím, že je třeba "vyjezdit" benzín. Do oprav už jsem investoval tolik, že by se mi spíš vyplatilo koupit každé 2 roky zcela nový stroj... Vaše technika není přizpůsobená pro častější práci, je to jen pro zahrádkáře k využití párkrát za rok. Potíž je, že na trhu nic podobného není resp. z toho co je, jste přeci jenom asi nejkvalitnější. Ale přijde doba, kdy se sem dostanou čínské čtyřkolové malotraktory (které se s úspěchem po tisících prodávají třeba na Ukrajině, kde je má skoro každá venkovská rodina), a ačkoliv jsou levné (2 tisíce dolarů), nejsou rozhodně nijak špatné. Zastanou těžkou práci s lepším poměrem využití vs. servis vs. náhradní díly než vaše stroje. Dakr prodává čtyřkolový slabý odvar za nesmyslných 90 tisíc Kč... Doporučuji vám proto zaměřit svoji pozornost tímto směrem a budete mít úspěch - nebo vám v budoucnu ujede vlak.. A ještě prosím - konečně dejte ceny náhradních dílů do objednávacího katalogu na web. Je to vlastně eshop a podle zákona by měly být u tohoto zboží uvedeny ceny. S tím souvisí poslední otázka - kolik tedy stojí nový karburátor? Předem děkuji za pochopení.

Dobrý den,

objednací číslo a název požadovaného ND je následující : 100005372*KARBURATOR XP 200 , jeho doporučená prodejní cena včetně DPH je 605,- Kč. Pro rychlé objednání můžete využít náš dobírkový formulář, který naleznete pod tímto odkazem : https://www.vari.cz/servis/nahradni-dily/ 

Hezký den Lukáš Svoboda

Bronislav Malý
Co se týká strojů na Ukrajině co popisujete ať už tzv. motobloky nebo mototraktory já Vám rozumím, ale ty stroje nesplňují evropské normy nejen bezpečnosti, ale i konstrukční některé emisní a neprojdou zkušebnou, která dá požehnání k legálnímu prodeji v rámci EU. Já ty normy netvořím a můžu na to mít jakýkoli názor, ale tak to prostě je. Když jste si zvolili EU tak to je třeba asi dodržovat. Jediná šance je a asi i zůstane individuální dovoz na vlastní triko, nebo nákup na inzerát a to i s ND a servisem. Ta kvalita taky není nijak oslňující ale když je přísun ND lze vše opravit. Pokud by se přece jenom ty stroje prodávali i u nás, bude tam tolik změn, že ta cena nebude zdaleka taková, jak si myslíte. Prostě není to tak jednoduchý něco z tohoto oboru oficiálně prodávat. To je jen můj čistě soukromí pohled na věc. Na konkrétní odborné otázky a připomínky Vám bude muset odpovědět někdo z firmy Vari. Ještě teda a asi jen pro mne prosím napište, co je za opakovaný problém s regulátorem? Na tomto motoru je řešen úplně stejně jako na všech ostatních současných pohonných jednotkách, které Vari používá.
roo abe
Děkuji za reakce. Ale vidíte, dalších 600 Kč za náhradní díl, přestože byl motor před měsícem v servisu za 2 tisíce... A tento rok předtím ještě za 3 tisíce, z toho nová spojka za 2 tisíce, která vydržela jen asi 10 měsíců... XP200 je také čínský motor.. V Číně stojí v přepočtu 3 tisíce Kč, za kolik ho asi dováží Vari.. Cenu tolik nezvyšují dodatečné úpravy kvůli EU homologaci jako spíš vysoké marže zdejších obchodníků.. K regulátoru - upevnění ramínka na osičku je strašně fórové, rychle se "vymele" a utrhne. Pak se musí rozebrat celý motor, aby se ta osička vyměnila celá.. Na traktoru je těch věcí špatně vymyšlených spousta - třeba upevnění řídítek do hliníkového bloku motoru(!) - není problém to vytrhnout. Páčka plynu s bowdenem - zanedlouho nedrží v poloze, při jízdě se musí přidržovat, jinak "padá" do volnoběhu. Na druhém konci řídítek ta bezpečnostní páčka - vlivem vibrací traktoru se neustále uvolňuje šroubek zespodu, který ji drží, ztratil jsem jich už několik. Nebo uchycení osy od vozíku k traktoru - ze špatného materiálu, ta díra pro čep se snadno vymele a celé se to nakloní. Nebo uchycení/jištění zvedání korby - utrhne se ten plíšek, za který celá korba drží - svařován je už několikrát. Atd... Říkám, Vari ještě funguje jen kvůli tomu, že nemá konkurenci. Ale to se může brzy změnit.. Zaměřte se na vývoj/výrobu čtyřkolového malotraktoru v přijatelné ceně nebo se domluvte s těmi Číňany a prodávejte je pod svou značkou s nezbytnými úpravami pro EU. Ale nemůže stát 100 tisíc...
Bronislav Malý
Já nevím, no. Pokud Vám spojka vydržela 10 měsíců je buď problém někde mezi řídítky a zemí, nebo je to reklamace, ne? Překvapily mě informace o závadách regulátoru otáček i ostatní. Mám tento motor již řadu let, vlastně tak nějak od začátků prodejů a nemám jediný Vámi popisovaný problém. Co se ceny motoru v čině týká, takto se na to dívalo už vícero lidí, ale po zjištění, co obnáší a stojí "dostrojení" toho motoru aby se z něj stala motorová jednotka pro Vari od této akce upustili. Ale nemožné to samozřejmě není, jen je to akce "za každou cenu".
Jaromír Malich
Dobrý den, z videa jsem si povšimnul, že je motor umytý vodou. Kromě zacpaného karburátoru od biosložky, což je prokazatelně vina na straně obsluhy, může jít i o vlhkost, která se dostala do karburátoru a dělá neplechu. Navíc Vámi uvedené závady (vytržené uložení řidítek z mezipříruby, poškozená spojka) subjektivně ukazují spíš na velmi nešetrné až hrubé zacházení, než prokazatelné výrobní vady. Motor XP-200 v pohonné jednotce vlastním od konce roku 2015 a jde o úplně jinou verzi motoru, než kterou naleznete v nejlevnějších prodejních baleních. To, že motor pochází Číny, výrobce Vari avizuje již od roku 2014, kdy tento motor byl zařazen do prodejní nabídky z důvodu poskytnutí kvalitního motoru za velmi dobrou pořizovací cenu. Konstrukčně se jedná o poloprofi motor s litinovou vložkou válce, sníženým třením, ložiskem pod setrvačníkem a velmi dobře provedenou filtrací vzduchu, která umožňuje kromě standartně dodávaného papírového filtru doplnění i o molitanový předfiltr do víka. V praxi jde o motor, který je při běžném, a to i velmi tvrdém nasazení, téměř nezničitelný. Základem je však kvalitní palivo, obsluha dle návodu a pravidelná péče, která je pro bezproblémový provoz naprosto nezbytná, stejně tak jako citlivé zacházení se spojkou. Ta se nejvíc ničí provozem motoru v přechodových režimech, kdy není plně sepnuta, prokluzuje a zahříváním dochází jak k ničení obložení, tak poškozování vratných pružin, které trpí na vysoké teploty a mohou prasknout. Převodové skříně Vari byly průběžně modernizovány na současná provedení, důkazem kvality jejich provedení je poskytování plné 5 leté záruky.
roo abe
Milí pánové, děkuji Vám za reakce, ale - z čeho usuzujete, že byl motor umytý vodou? Z pár kapek na něm? To totiž předtím při jízdě drobně sprchlo, víte? Jak často s tímto výrobkem jezdíte? My denně. Proto se zřejmě projevují závady častěji, dokonce i mnohé, které se běžným uživatelům, kteří s ním vyjedou párkrát do roka, nikdy nestanou. A pak se divíte Vy, diví se i v servisu, a nás to moc nebaví. Přičemž ve specifikaci výrobku není nikde uvedeno, že stroj nelze používat denně, jinak hrozí časté závady... Chováme se ke strojům zcela standardně, ale rozhodně to pro nás nejsou žádní plechoví "miláčci", jsou to prostě pracovní stroje, nebo snad ne? Ale denní provoz prostě nevydrží. Když naložíte vozík třeba stejným množstvím dřeva jako má Vari na reklamní fotce, a chcete při pomalé rychlosti zatočit, je to takový tah na řídítka, že ty šrouby uchycení řídítek k motoru to vícekrát za sebou prostě nevydrží. Stejně jako jiné namáhané části. Co je to "citlivé zacházení se spojkou"? Máme totiž tyto stroje dva, jeden starší, jeden novější, a ty závady se opakují u obou. Ale máte pravdu, že motor XP200 je lepší než například Honda, měli jsme 160 i 190 a byla to ještě větší tragédie, zejména se startováním.
Jaromír Malich
Stroje používáme velmi často. Nicméně, Vari systém používá celá spousta zahradníků, komunálních služeb a obcí, kde stroje slouží spoustu let bez jediného problému. Je to jak píšete - za řidítka jste tahal natolik nepřiměřenou silou při zatáčení, až došlo k vytržení závitových tyček z bloku příruby motoru. Pro snadné zatáčení jsou určeny volnoběžky v kolech, které se dají nastavit tak, že zatáčení je doslova hračkou. Citlivé zacházení se spojkou znamená její co nejrychlejší sepnutí, aby se zbytečně neopotřebovávala. Krátká životnost spojky, jejího obložení a pružin je dána nesprávným používáním stroje. Co se týká fotek s naloženým přívěsem - foto je reálné a tovární návěsy spolehlivě uvezou i půltunovou zátěž, což mám v praxi vyzkoušeno při převozu klád od lesa a písku na stavbu, kdy stroj bezproblémově zvládnul převoz velkého množství materiálu bez jediného zaváhání. Problém se starty je opravdu způsoben ponecháváním paliva v sousatvě při odstavení stroje - tento problém vám způsobí kterýkoliv jiný stroj s jinou značkou motoru, neboť zvýšené nároky na splnění emisní legislativy kladou na přesnost karburátoru (tzn. i malý průsvit trysek) extremní důraz. Pečlivě udržovaný motor je velmi spolehlivý (je jedno jestli Honda nebo ZongShen XP) a startující za tepla i na volnoběžné otáčky. Opravdu bych se zaměřil na používání stroje v souladu s návodem k obsluze.
Bronislav Malý
Za reakce namáte zač, jen mi není jasné, kdo jsou to ONi co usuzují třeba o mytí motoru vodou. Já vám vaše potíže věřím, nechci se o ně přít i proto, že vím, co někteří uživatelé dovedou a prostě nepřiznají. Tím samozřejmě nemířím na Vás, jen konstatuji zase svoji zkušenost. Jen mám pocit, že Vy by jste chtěl Mercedes ale za 3.50 kč. Je to blbé přirovnání, ale jistě jste ho pochopil. Máte dnes přece na výběr z tolika značek!!!! Jsou třeba i výkonnější, s jiným ovládáním, ale teda nejsou levné. Jen připomenu, že Vari je pořád "malá zahradní a komunální technika". Nikdy tomu nebylo jinak. Je to značka, která lidem vyrazila motyky a rýče z rukou a ti lidé za to byli vděční, neznaje co ve světě všechno existuje. Teď už mají přehled všichni o všem a čekají, chtěli by po Vari, aby byla vším co si přejí a někde vidí a nejlépe za polovic. Vari je ale pořád stejná. Někomu to vyhovuje, no a jiný musí sáhnout jinam a třeba si připlatit, aby uspokojil svoje potřeby a požadavky. Vy máte vlastně typickou českou povahu, čoveče!!!
roo abe
Dobrá, pane Malichu, a jak nastavíte směr při tom, když stroj stojí? Patrně je třeba vzít za řídítka...Nebo máte na mysli, že když chci zatočit, musím nastavovat volnoběžku? Se spojkou nedělám nic jiného, než že zařadím a pomalu (pokud to vyběhaný ovladač dovolí) se s citem rozjíždím. Jak jinak to dělat? Půltunovou zátěž vozík vydrží, ale jen jednou či max. párkrát. Pak se utrhne ten držák korby a vymele se čep na ose.. Stroj nikdy neodstavujeme na delší dobu, v létě jezdí denně, v zimě několikrát do týdne. Přesto jsou s motory potíže. A pane Malý - ohledně umytí motoru jsme reagoval na domněnku p. Malicha - viz výše. Cena Vari je nadsazená, jestliže již zmíněné čínské čtyřkolové malotraktory, mnohem výkonnější a variabilnější, stojí 2 tisíce dolarů. Mám kolegu Ukrajince, v jehož okolí u něj doma ty traktory má skoro každý a jsou s nimi spokojeni resp. jejich nároky na servis a náhradní díly jsou zcela srovnatelné s nároky provozu Vari, jen jsou levnější. Možná nesplňují EU normy, ale kolega neví nic o tom, že by byly nebezpečné. U nás NENÍ v této kategorii žádný výběr! Dakr, Hecht, Pubert, to jsou všechno horší stroje než Vari. Já bych rád jen to, aby v ceně do 100 tisíc tady bylo něco srovnatelné s těmi čínskými. Jestli o něčem takovém víte, budu rád za informaci.
Bronislav Malý
"Milí pánové, děkuji Vám za reakce"..... na toto jsem reagoval. Takže to bylo Milí pánové Malichu? To snad nééé?! Dovolte, abych Vás informoval, že nebezpečný stroj a stroj splňující EU normy se sebou nesouvisí!! Příklad: na Ukrajině si nikdo neláme hlavu s nekrytým řemenovým převodem. V zóně EU je to pomalu na trest smrti!!! Znovu připomenu, že já ty pravidla nedělám a nemám s nimi nic společného. Co se týká ukrajinské spokojenosti, nic proti, věřím, snad do doby, než si nějaké dítě na ty běžící řemenové převody sáhne. Třeba na odstavený stroj s běžícím motorem. Že "to se mě nemůže stát"? Jistě, když tam žádná dítka nejsou asi ne, jinak děti se běžně zúčastňují polních" prací, jsou-li v domě. A když se strojek poláme, mají kam jít pro ND, to tam funguje, ale tady? Strojek koupíte a co dál? Ivan nekomunikuje? Smůla, no. Jako další informaci pro Vás mám možnost nákupu servisního motoru XP200 za cca 3900kč. Možná v číně bude o nějakou stovku levnější, na tento zase nebudete muset čekat měsíc a budete na něj mít dostupnou a uplatnitelnou záruku. Co doporučit za stroj? Zásadně nikomu nic nedoporučuju. Každej je chytrej tak, jak potřebuje a když to nevyjde tak to svedu na toho co doporučil? Ne ne, ani omylem!!! To, že jsem blbej ještě neznamená, že jsem vůl!!!!
Vladimír Soldan
Já osobně mám tento motor již druhý rok. Zkusil bych jinou značku benzínu. Já osobně dávám od Mol Evo+ 100. Když jsem dal do jiného stroje od Benziny Vervu 100 bylo to takové neklidné. S pozdravem.
Jan Kolínský
Dobrý den objednal jsem karburátor pro motor XP 200 a asi mi poslaly jiný je na něm vyraženo XP 200 B a ten co máme je xp200 C ten co sem objednal nemá dírku pro balónek na palivo ale klasickou páčku sytiče chtěl jsem se zeptat jestli můžu použít tenhle jestli se dá ta páčka místo balónků dodělat nebo je lepší si ho nechat vyměnit děkuji

Dobrý den,

můžete mi prosím zaslat na e-mail foto toho rozdílu o kterém píšete? Nový karburátor jste si objednával přímo ve VARI? ( foto prosím poslat na svoboda.l@vari.cz )

Hezký den Lukáš Svoboda

Václav
Dobrý den, na jaře jsem dopracoval asi 3 hodiny v pohodě a od jednoho okamžiku se stává, že motor jede od nastartování vždy cca 1 minutu. A pak začne vynechávat a když nesnizim otáčky na minimální (ani to někdy nepomůže) tak chcipne. Benzínem by to být nemělo, filtr čistý, svíčka v pořádku. Nějaký tip, nebo rovnou servis? Díky za odpověď.

Dobrý den,

jestli se popisovaná závada projevuje po cca 1 minutě, půjde nejspíše o nežádoucí podtlak v palivové nádrži. Díky tomu je palivo špatně dávkováno do karburace. Doporučuji tedy provést kontrolu průchodnosti odvzdušňovacího kanálku na palivovém víčku nebo rovnou výměnu víčka nádrže.  

Hezký den Lukáš Svoboda

Dalibor Končel
Minulý týden jsem zakoupil sestavu Vari Global a k tomu rotavátor KUK-96 u kterého nemám rozšíření záběru . Je to součástí KUK-96 nebo se to musí přiobjednat ? Dále mám problém s motorem XP-200 ,který při práci /cca 1/2 hod. / najednou začne "tarokovat " ztrácí výkon až zhasne .Musím chvíli počkat a po "nacucání" znovu nastartovat . Po asi 1min. se situace opakuje . Stalo se to s rotavátorem a ještě když jsem jel s prázdným vozíkem ve velice malém stoupání najednou stratil výkon klesly otáčky a i když motor ještě chvíli běžel tak jsem zůstal stát .Na to ,že je to úplně nový stroj jsem velice zklamaný. Po svátcích jdu za vašim prodejcem tady v Třebíči a budu reklamovat . Jinak to mám na videu a můžu přeposlat.

Dobrý den,

kypření KUK-96 má max. šíři záběru 96 cm, KUK-125 má max. šíři záběru 125 cm. Ano, doporučuji Vám návštěvu autorizovaného servisu VARI, pohonná jednotka musí mít jasné rozdílné otáčky mezi volnoběhem a maximem. 

Hezký den Lukáš Svoboda

Dalibor Končel
Ještě chci doplnit k mým problémům s XP-200 ,že jestli dám páčku plynu na želvu nebo zajíce tak jsou otáčky stejné tzn.bez odezvy na zvýšení otáček.

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.

Jarní dny techniky Klatovy

Datum: 4. 4. 2024
Místo: Klatovy, Dr. Sedláka 779/III

Více