Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARIRotavátoryRotavátoryTlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduŠtěpkovače, drtičeŠtěpkovače, drtičeZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaReklamní předmětyReklamní předmětyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

travní traktor RL98H

Počet příspěvků › 5 | Poslední příspěvek › 6. 1. 2020
Antonín Tomek
Dobrý den, chci na jaře pořídit traktůrek na sečení 2 zahrad, každá 2000m3. Jedna je celkem rovná (bez hrbolů) a v mírném svahu kolem 5°, druhá zahrada je různě zvlněná, ale vlny nejsou dlouhé. Horší je výjezd na tu druhou zahradu - je to zatravněná cesta, kde poslední úsek dlouhý přibližně 100m je do svahu. Měřil jsem sklon svahu a většina té cesty je převýšení kolem 20cm/1m, ale jsou tam i 3 vlny, kde je přes 30cm/1m. Tu cestu musím taky občas posekat, ale výjezdy na zahradu bez sekání budou častější. Můj dotaz zní - je motor Loncin v této sekačce tlakově mazaný? Viděl jsem vaše video na žádost zákazníků, ale to možná byla jednorázová akce ale já tam budu ve svahu často, několikrát za sezonu a sezonu za sezonou. Potom bych se ještě chtěl zeptat na to, jak je náročné sundat z traktůrku sekací zařízení - myslím tím časovou náročnost a zda to není spíš práce pro odborný servis. Děkuji Vám za odpovědi, s pozdravem Tonda.
Antonín Tomek
Pardon, samozřejmě 2000m2. Tonda
Miloš Valenta
Také vlastním sekací traktůrek RL -84 H. Dle popisu má motor Loncin vnitřní pomocné olejové čerpadlo a fitr oleje. Na obrázku motorů je však fitr oleje vidět z boku motoru, což já na motoru nemám. ???.Demontovat sekací ústrojí pro průjezd terénem je nesmysl. Ukotvení, pohon, zvedání na výšku atd., nehledě na to, že je to seřízené z výroby. Práce na půl dne? Odkaz: https://www.vari.cz/produkty/travni-traktory/travni-traktor-rl-84-h/cp:41621/, zde si přečtěte něco o motorech Loncin i s fotkami.
Antonín Tomek
Dobrý den, děkuji za reakci pane Valento. O těch motorech jsem to přečetl, ale četl jsem tady taky na stránkách Vari článek o tom, že i když má motor čerpadlo (obecně motor, nemyslím jen Loncin) , tak to ještě neznamená, že je tlakově mazaný, ale že může to čerpadlo sloužit jen jako pomoc pro protečení filtrem. Já než to pořídím - zatím je čas - tak bych chtěl mít jasno v tom, zda ten motor na tom mým svahu po nějaké neůměrně krátké době nezničím tím, že by se nějak špatně mazal. Ano, četl jsem v článku, že má nějaké vylepšené mazání a že má to pomocné olejové čerpadlo. Věřím, že je to dobrý motor, ale je vhodný i do toho mého svahu? Ano svah to není extremní, ale má nad 10° viz.úvodní dotaz. Budu jej vyjíždět a sjíždět (někdy se sekáním) je to cesta na zahradu, ale náklony boční tam nebudou, jen náklony dopředu/dozadu. Náklony boční budou až na zahradě ale ty bych asi neřešil, to jsou už jen takové krátké vlny co se hned přejedou a traktůrek se nakloní zase jinak a není jich tam ani moc. Ta demontáž sekacího ústrojí je fakt asi nesmysl jen pro průjezd terénem.
Bronislav Malý
To jste četl dobře o tom pomocném čerpadle nebo spíše taková "pumpa" která může mít za úkol, hnát olej do jednoho mazacího kanálu, který vede k hornímu ložisku klikové hřídele a když občas nepodá nic se neděje. To bylo třeba u motorů tecumseh v sekačkách na trávu a nikdo tehdy nedeklaroval tlakové mazání či něco podobného. Pokud má motor výměnný fitr - katruš pak bude plněna čerpadlem a zase se nic nestane, když sem tam nepodá. Prý to prodlužuje životnost olejové náplně - no nevím, toho oleje tam moc není a v letních měsících jde rychle s "pryč" a je lepší náplň vyměnit, i když není fitrován než jej tam držet ve výře, že je OK. Mazivost totiž jen tak někdo doma nezměří a tak je konejšen fitrem a to je chyba z pohledu životnosti olejové náplně a tím i celého motoru. Berte to tak - kdyby měl mít motor takové mazání, podobně jako u auta a třeba i s fitrací, chtěl bych mít nad takovým to systémem kontrolu v podobě kontrolky tlaku oleje nebo tlakoměr. Jinak jakákoli závada na tlakovém mazání bude pro motor fatální a obsluha o problému nebude vědět včas. Aby při správném množství oleje přestalo fungovat mazání rozstřikem, musela by se zastavit kliková hřídel a to dozajista obsluha neomylně pozná.

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.