Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

Nový motor Honda GCVx 200

Počet příspěvků › 6 | Poslední příspěvek › 4. 3. 2020
david bohuslávek
Dobrý den, plánuji letos koupi nového stroje Vari global a chtěl bych se zeptat od kdy budete osazovat Vari Global novým motorem Honda GCVx 200 namísto starého GCV190. Na stránkách jste psali, že nove motory budou od roku 2020, ale v nabídce máte stále jen možnost těch starých GCV190. Také bych se chtěl zeptat zda neuvažujete jednotky VARI nabízet s motory briggs stratton. S pohledu uživatele mi briggs stratton přijdou lépe konstrukčně řešené a také vždy zcela spolehlivě startují( a to i když v karburaci zůstává stále palivo jelikož motor nemá palivový uzávěr) . Mám zkušenosti jak s hondou tak briggs stratton. Také se mi zda briggs stratton výkonější a v neposlední řadě má mnohem profesionálněji vyřešen vzduchový filtr. Taktéž se mi u briggs stratton nikdy nestalo aby mi vzd. filtrem vytekl při náklonu olej. Děkuji a přeji hodně spokojených zákazníků. Bohuslávek
Bronislav Malý
Dobrý den pane Bohuslávku, já Vám sice Vaše dotazy nezodpovím, ale chtěl bych se zeptat - kde se Vám zdá motor B&S líp konstrukčně řešený? U jakého typu motoru B&S se Vám nestalo, že vytekl olej filtrem? Naoplátku vám řeknu svoji zkušenost - motory B&S jak jsem je poznal já, mají choulostivější regulátor otáček a při střídavé zátěži se motor rozhoupe tak, že i zhasne přehlcením. Honda má o poznání vyrovnanější a klidnější regulaci. Ale to jsou jen moje postřehy k rozdílům, třeba je to úplně jinak.
Jaromír Malich
Dobrý den, VARI v posledních letech nabízí místo původní GCV 190 modernější GSV 190, která má poloprofi konstrukci. Motory Honda mají v rámci zástaveb do strojů jednu zásadní výhodu, a to je lepší svahová dostupnost, nižší spotřeba paliva, stabilita otáček při změně zatížení nebo vyšší točivý moment. Motory BS mají jednu zásadní nevýhodu, a to je horší stabilita při prudké změně otáček a nižší svahová dostupnost. BS motory v současnosti nelze do Vari systému zastavět, jde především o to, že výrobce nemá potřebnou variantu motoru, vybavenou volnoběžným systémem pro spolehlivou funkci odstředivé spojky. Vytékání oleje při náklonu je způsobeno nedodržením návodu k obsluze - při práci ve velkých náklonech je zapotřebí pracovat tak, aby filtr i výfuk byly směrem do kopce.
david bohuslávek
Dobrý den pane Malichu, děkuji za informace ohledně motoru BS, já mám zkušenosti opačné i když motor Honda GCV190 jsem měl naposledy před 5-7 lety, je možné že již je motor Hondou přepracovaný. Ale jak mám chápat vaši odpověď ohledně změny motoru Honda? Bude se tedy stávající motor GSV190 nahrazovat motorem novější generace nebo nebude? Také odpověď na vytékání oleje z filtru je dosti rozporuplná jelikož filtr je na opačné straně nežli výfuk a pak tedy nemohou být společně, při práci v náklonu, směrem do kopce jak píšete vy a nebo jsem to něják chybně pochopil ??? Děkuji Bohuslávek
Jaromír Malich
Dobrý den, pane Bohuslávku - ohledně vývoje nabídky motorů ve strojích Vari mi toto nepřísluší jakkoliv komentovat. Ohledně práce v kopci - motor musí být orientován tak, že se strojem budete jezdit ,,do kopce", kdy vzduchový filtr a výfuk jsou nejvýše, vytékání oleje přes odvzdušnění klikové skříně přes filtr se tím úplně odstraní.
Bronislav Malý
Doporučuju zamyslet se nad tím, co se děje s olejem v klikové skříni u běžícího motoru!! Pak zvážit, jestli je opravdu tak nebezpečný rozumný sklon běžícího motoru "hlavou dolů". Olej se do sání nebo výfuku dostat může, záleží který ventil zůstane otevřený, ale jistě ne na běžícím motoru. Odvětrání klikové skříně je vybaveno labyrintem, klapkou případně s mikrodirkou, prostě jen na odvod přetlaku, kyby tam nic takového nebylo, byl by motor za pár minut provozu bez většiny oleje a vlastně by nejel, protože by "ucpal" karburátor. Zato by vydatně kouřil. Je přece známá věc, že se špatným odložením motorů dostává olej nad píst a otevřeným ventilem dál a dál. Sekačka na boku u zdi aby nezabírala moc místa je zážitek na vlastní oči.

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.

Den otevřených dveří Mirovice

Datum: 16. 5. 2024
Místo: Táborská 216, Mirovice

Více