Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčeOdstraňovače pleveleOdstraňovače plevelePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyŘada strojů PRO - ADLŘada strojů PRO - ADLVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

Fungování omezovače otacek

Počet příspěvků › 3 | Poslední příspěvek › 11. 6. 2020
Robert Bisom
Dobrý den, Můžu se zeptat, jak funguje omezovač otacek na Vari? Všiml jsem si, ze pravděpodobně průchodem vzduchu se odklání plech, který pak tahá pružinou za packu na karburátoru. Ale je mi záhadou jak to správně nastavit (měnil jsem karburator, pruzinu, packu omezovače a další) a také jak to vlastně mám správně používat? Děkuji za informace a omlouvám se, nicméně s Vari jsem začátečník. Motor Jikov 1427 a převodovka T-20, primárně jezdím po zahradě s vozíkem, občas kultivator ci pluh/brány.

Dobrý den,

ano, správně to popisujete. Omezovač - regulátor otáček funguje na proudu vzduchu, který se žene od oběžného kola motoru JIKOV. Tato klapka je pomocí táhla a pružiny propojena se sytémem karburace a tzv. hřebínku. Na tomto hřebínku přesazením pružinky dosáhnete zvýšení či snížení otáček motoru. Tedy, když budete chtít docílit zvýšení otáček, tuto pružinku více natáhnete přesazením na další zoubek hřebínku.

Hezký den Lukáš Svoboda

Josef Novák
Používám motor na sekačce a regulátor je tedy pořád v pohybu. Časem se v karburátoru trochu vymačká díra pro hřídel klapky, do vzniklé mezírky se dostane prach a hřídel se přidírá -špatně se pohybuje. Motor nejde do otáček a když se mu odlehčí a on se roztočí, tak v zátěži otáčky okamžitě padají a motor se dusí -nemá výkon. Trpí tím i spojka. Na pravé straně kde je páčka se 3 otvory se dá vymezit vůle opilováním otvoru pro šroubek v plíšku na tělese karburátoru, který zajišťuje hřídel klapky. Plíšek se pak posune směrem k hřídelce tak, aby vůle zmizela, ale hřídelka se lehce otáčela. Pravidelně je nutné karburátor zvenku umýt benzinem a hřídelku klapky na obou stranách karburátoru namazat. Stačí jediná kapka oleje. Pak funguje regulátor znovu spolehlivě a není třeba pracně rozdělávat karburátor, čistit trysku a hledat chybu tam kde není.

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.

Sekání v absolutním kopci …
Více