Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Dotazy na dostupnost a cenu zboží

Honda GXV390 pro DSK-316 + mulčovač Tajfun-52

Počet příspěvků › 10 | Poslední příspěvek › 22. 2. 2021
Marek Skopal
Dobrý den, je nějaká možnost dopracovat se k této sestavě? ...v případě že ne, je možné zakoupit pouze samostatnou 80mm přírubu, odstředivou spojku, řidítka atd. zkrátka pohonnou jednotku bez motoru? Kolik by to stálo? Děkuji PS. vím, že motor GXV390 (má 2x větší výkon než GSV190) určitě není stavěný pro DSK-316 převodovku - ale po shlédnutí tohoto videa https://youtu.be/xkeaTd9wk74?t=202 (čas 3.22 až 3:43) je jasně vidět že ten motor se při mulčování trápí...
Ondřej Vrzal
Dobrý den, to video, které zmiňujete ve svém příspěvku, je mé. Pro lepší pochopení proč se motor XP-200 v daném úseku dusí, když je mulcovač osazen neoriginálním krytem, vám doporučuji přečíst článek, který o tom pojednává: https://moje.vari.cz/41511-tajfun-v-mnoha-odstinech/ Motor Kohler CV 224, který je ve videu také, ve stejném porostu a stejné konfiguraci mulčovače problém nemá. Použitím motoru Honda GXV 390 by jste se dostal už určitě za limit převodovky DSK-316.1PSVN, hodně by se zvýšila váha pohonné jednotky a v neposlední řadě i cena. Pro zpracování hustších porostů, je podle mého názoru, lepší vyžínač AF-550. S pozdravem Ondřej Vrzal
Marek Skopal
Dobrý večer pane Vrzal, děkuji za tip na AF-550 :) Ohledně pohonné jednotky chci pouze Hondu a pouze ve verzi "X", tedy pokud mám pravdivé informace o gCv/základní, gSv123/hobby a gXv/profi třída. V gXv třídě jsem našel pouze 190 a 390 motor a jestli v kombinaci GXV190 + převodovka + mulčovač je nejslabším článkem - nejvíce namáhaným právě motor což je v podstatě nejdražší položka zvolím právě GXV390 + převodovka + mulčovač kde za celou dobu životnosti motoru raději 2-3x vyměním celou převodovku... Zatím jsem ale nikde nenašel zda je možné (i po součástkách) poskládat GXV390 jako pohonnou jednotku?
Ondřej Vrzal
Nevím o existenci Hondy GXV190, je mi známa pouze GXV160. Ten ale na videu vidět není. Pochopil jsem, že chcete profi motor. Proto si myslím, že by pro vás byl nejvhodnější právě Kohler CV 224, který má všechny profi prvky motorů v této kategorii obvyklých i neobvyklých. Dokonce má tlakové mazání s filtrací oleje. Samozřejmě můžete zakoupit přírubu, spojku, řidítka a ovládání plynu a motor Honda GXV 390, to vše ale pak budete muset nějakým nestandardním způsobem spojit. Prosté poskládání komponent to nebude. Osobně nechápu instalaci takového motoru na Vari systém, kdy bude trpět vše okolo. Navíc i ona spojka má limit, který dokáže přednést, a dost se obávám že GXV 390 bude za limitem a tedy naprosto zbytečně vynaložené úsilí a finance. Z osobní zkušenosti hodnotím Kohler CV 224 jako využitelné maximum na Vari systému. Bohužel Honda podobně objemný a výkonný motor nenabízí.
Marek Skopal
Omlouvám se, spletl jsem si gXv190 s gCv190. Děkuji, přesně o to mi šlo - nepůjde to poskládat standardně :( Ještě otázka - existuje tovární redukce pro použití motoru Agzat se 120mm spojkou na 80mm zařízeních Vari?
Ondřej Vrzal
Dovolím si ještě zpětně udělat pořádek v rozdělení motorů. Řada GCV je hobby, GSV byla semi-profi, a GXV profi. GCV190 a od ní odvozená GSV190 se už ale nevyrábí, Honda přešla na novou generaci motorů, z niž je pro pohonné jednotky používán GCV200, který získal ještě lepší parametry kroutícího momentu, než jeho předchůdce. Osobně mám Hondu GCV190 15 let, a motor má sil stále na rozdávání. Důležitá je správná údržba a zacházení s motorem. Z okolí mám referenci na motor GCV160 pracující v tvrdém každodenním nasazení v zemědělském provozu, kde veškerá údržba spočívala pouze v dolévání paliva. V tomto režimu, a snad i na původní olej, motor vydržel 10 let. To si myslím, že je na hobby motor hodně slušný. O žádné redukci Agzat-Vari nevím, spíše jsem zaznamenal stoupající trend montáže pohonných jednotek Vari na podvozky Agzat. Pane Skopale, osobně bych Vám doporučil si stroj někde vyzkoušet a až posléze takto laborovat. Samozřejmě, pokud budete mít továrního Tajfuna, bez gumové clony, nebude se hmota v prostoru nože tolik hromadit a nebudou takové nároky na výkon a kroutící moment motoru. Ostatně je to pak i ve videu vidět, co se stane když tam clona není. Ono mulčovat bujný ovesný porost se slámou jistě není to, na co byl Tajfun konstruovaný.
Marek Skopal
Podle zkušenosti mi dáte za pravdu že Honda je Honda již léty prověřená... i když ten olejový filtr u KOHLER Command PRO CV224 se jen tak nevidí v této kategorií motorů :o Pokud máte zkušenosti i s AF-550 tak v porovnání s Tajfunem-52, který z těchto strojů lépe poseká trávu (berme v úvahu že obě mašiny mají v předu gumovou clonu)? ...tím lépe myslím podobné anglickému trávníku :) PS. Ohledně redukce ze 120 na 80 jsem se ptal kvůli https://www.agzat.sk/prototyp-agzat-s-motorom-honda-gxv390/
Bronislav Malý
Připodobňovat výsledek práce Tajfunu nebo F 550 či AF 550 k anglickému trávníku je zcela mimo ani jeden stroj tyto ambice nemá. Na anglický trávník jsou vřetenové sekačky, které ale zase nezvládnou zlomek toho, co výše popsané stroje - adaptéry. Směr myšlenek p. Skopala chápu, ale prakticky jsou úplně mimo asi i proto, že jsou vedeny čistě v teoretické rovině bez sebemenších vlastních praktických zkušeností. Někde tam mám také video, v prorostlé stařině další trávou s motorem Honda GSV 190 na F 550 a ano, lze to udusit, ale při troše snahy a používání hlavy to funguje zcela bez problémů. Jen výsledek posečení nelze přirovnat k anglickému trávníku. I proto, že jsem takový výsledek po takovém stroji ani nečekal, ba ani nepožadoval, protože je to nemysl. Jak je vidět, Agzat použitím motoru GXV 390 mnohým neznalým zamotal hlavu. Zcela zbytečně, protože toto spojení nemá reálné opodstatnění. Prostě to celé bude přemotorvané, spousta nevyužitého výkonu a paliva a v neposlední řadě cena, kterou nevím kdo bude akceptovat. Za mě - nesmysl.Použitím dvoububnové sekačky BDR 1200 (záběr 120cm) nebo mulčovače F700 Hydro jsem si sáhl a ověřil, co v motoru Honda GXV 390 je. I proto považuji zamýšlené kombinace na nesmysl. Olejový fitr je jistě ojedinělý v této kategorii motorů, ovšem již řadu let ho používá i B&S. Zde bych pak vyzdvihl dotažené rozstřikové mazání u motorů Honda, kde se servis a údržba neprodražuje dalšími součástmi a maže stoprocentně a spolehlivě.
Marek Skopal
Je pravdou, že o Vari/Agzat jsem se začal zajímat až teď a to hlavně kvůli mulčovači! Původně jsem chtěl samostatný mulčovač za čtyřkolku https://www.malotraktorysilesia.cz/prislusenstvi-pro-malotraktory/mulcovace-cronimo/ ale nakolik jde pouze o jednoúčelové zařízení... tak za ty peníze mi přijde lepší volba Vari/Agzat kde můžu časem přikoupit rotavátor, štěpkovač, pluch a jiné. Tím pádem nepřichází v úvahu ani F-550, ani F-700 ale pouze AF-550 nebo Tajfun-52. Anglickým trávníkem jsem měl na mysli který z těchto dvou je lepší, jaký je v jejich hlavní rozdíl, který je odolnější, kvalitnější, který se na jakou trávu hodí a naopak kde je nepoužitelný... Zkrátka rady Vás odborníků, který byste si koupili? A ohledně pohonné jednotky netvrdím že Honda je nejlepší ani, že vysloveně gCv jsou špatné nebo slabé... jen pokud by byla nějaká reálná možnost, rád bych šel do střední třídy gSv nebo vyšší třídy gXv. Je také možné za AF-550 připojit vozík/sulku/nosič nářadí jako při Tajfun-52, aby se při práci dalo sedět?
Bronislav Malý
AF 550 pracuje úplně stejně jako F550 a co znám lidi kteří mají tajfuna říkají - kdyby byl v době pořizování tajfuna i AF šli by do AF. Ovšem sulka za to nejde. Pokud se teda budou vyžadovat i nějaké hlíněné dovednosti, pak bych si dovolil doporučit AF a z motorů buď GCVx200 nebo Kohler, teda až bude. Kdyby šlo jen o komunál možná by stál za úvahu Raptor. Zopakuju co zde tvrdím průběžně - největším nepřítelem motorů, je jeho obsluha. Jinak to zvládají všechny obstojně.

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.

Výstavní den a předvádění Mladá Boleslav

Datum: 27. 4. 2024
Místo: Mladá Boleslav, Regnerova 1420

Více