Počet příspěvků › 11
| Poslední příspěvek › 11. 11. 2022
Jan Jelínek
Dobrý den,
jsem dosud spokojeným uživatelem staveb.systému VARI. K skvěle fungujícímu motoru Honda GSV 190 jsme se rozhodli využít akce a dokoupit ještě XP 200 pro práce jako třeba rotavárování. XP 200 jsme kupovali v prosinci 2020 v Pístovicích u pana Doležela. Samozřejmě byl pečlivě uskladněn přes zimu v teple, bez paliva a před samotným ponecháním v klidovém stavu důkladně vyjetým benzínem do sucha v motoru. Už na zkoušce motoru na prodejně mě přišlo zvláštní, že má motor na volnoběh celkem dost nepravidelný chod(ve srovnání s Honda GSV), ale tento motor neznám a přisuzoval jsem to studenému motoru. Bohužel dnes jsem zjistil, že problém přetrvává dokonce i když je zahřátý. Starty jsou celkem v pohodě, za tepla chytne i na poprvé, problémem jsou vyloženě volnoběžné otáčky. Jinak používám paliva výhradně Vervu 100 a ještě k tomu pro jistotu stabilizátor, v Hondě GSV za celý minulý rok i přes namáhavou práci žádný problém a tady doslova po první jízdě už nedrží otáčky, přišlo mi, že problém navíc gradoval... neustále chcípá na volnoběh, ať se snažím snižovat otáčky plynule nebo rychle, nic nepomáhá. Už jsem si myslel, že budu muset stroj dokonce tlačit zpátky domů, neboť samozřejmě musím zařadit rychlost před rozjezdem... nakonec jsem musel otáčky zvýšit, abych mohl zařadit rychlost a rozjet se, přičemž jsem šel v převodovce "přes zuby"... Po zahřátí mě příjde, že mírně kolísají otáčky i na plný výkon, ale není to nic hrozného. Spíš je problém ve volnoběhu. Jsem docela rozladěn, že motor s novým palivem natankovaným doslova ten stejný den a to do čistého kanystru(opět Verva 100) a už ani po jedné hodině provozu toto dělá! Samozřejmě to budu se snažit reklamovat, co jiného mi zbývá...ale chtěl jsem se zeptat, zda se tohle děje i jiným uživatelům XP 200 modelový rok 2020 a případně kde je problém? Že by na prodejně něco nezvládli?
Dobrý den,
mohu Vás požádat o zaslání výrobního štítku motoru na e-mail: svoboda.l@vari.cz ? Motor by bylo dobré dovést Vašemi prodejci na servisní posouzení, případně na výměnu celého karburátoru.
Hezký den Lukáš Svoboda
Jan Jelínek
Dobrý den, děkuji za rychlou reakci. Mail se štítkem pošlu. Hezký den.
Jelínek Jan
Marek Kianička
Tiež som kupoval motor v 2020, zazimovanie bolo presne tak isto nadrz aj karburator uplne vyprazdneni. A teraz som nastartoval na volnobehu kolisaju otacky a zhasina. Benzin kupovany novi OMV 100. Motor bol kupovany u Supa Slovensko.
Dobrý den,
kontaktujte prosím Vašeho prodejce, nejspíše bude nutné provést utrazvukové čištění karburátoru. Hezký den Lukáš Svoboda
Antonín Dinga
Jistě ten samý problém 2021 nový stroj, vypálil jsem pouze 3 l benzínu asi 2 mh, přes zimu benzín vše vypálené a prázdná nádrž, nyní jsem nalil nový a na volnoběh otáčky kolísají, takže divný ne? "neměl by se ten karburátor před zimou náhodou rozebrat, vyfoukat, vysušit uložit do klimatizované místnosti a na jaře dovést nejlépe do servisu projet ultrazvukem případně rovnou vyměnit neb místnost nebyla správně klimatizovaná" stroj který nechce benzín divné, a jelikož tento problém jsem hledal na webu zdá se že je vůbec nejčastějším problémem majitelů vari, tedy jsme asi všichni blbci protože zrovna ta jediná kapka co v soustavě a karbeci zůstala je příčinou oné závady. Je to spíše systémová chyba protože se vyskytuje velmi často a doporučení je pořád jedno a to samé ultrazvuk nebo vyměnit karburátor - je to k vzteku. Proč se dává na stroj karburátor který nefunguje na prodávaný benzín?
Jaromír Malich
Dobrý den, vyjetí paliva z palivového systému včetně nádrže je správné, před dlouhodobou odstávkou přes zimu je však zapotřebí vypustit a odkalit plovákovou komoru karburátoru, což se provádí jedním drenážním šroubem. Pokud zde zůstane zbytek paliva, může potom docházet k problémům, které uvádíte. Problémy s nestabilitou otáček ve volnoběhu způsobuje nikoliv systémový problém na straně výrobce, nýbrž palivo s obsahem biosložek (hlavně Natural 95), což si pak žádá čištění nebo výměnu karburace. Motor XP-200A je schválen pro provoz na benzin s podílem až 10% bioetanolu, ale motor jako takový musí plnit přísné emisní předpisy Euro V a karburátor je tak velmi přesně vyroben, což znamená také menší průsvit kanálků v něm. Problémům s kvalitou paliva jde vcelku jednoduše předejít použitím prémiových paliv s méně agresivní biosložkou ETBE a použitím stabilizátoru, který brání rozkladu paliva na jednotlivé frakce a výrazně omezí i zanášení palivové soustavy.
roo abe
Vyčištění karburátoru ultrazvukem je k ničemu, vyhozené peníze. Jediná možnost je nový karburátor. Každopádně provoz Vari s XP200 se silně prodražuje, na jiný benzín než Verva 100 to nejezdí + výměny karburátorů...
Dobrý den,
nejedná se o problém na motoru XP-200, ale o kvalitu paliva, které používáte na provoz motoru. Každopádně prodejní cena nového karburátoru je srovnatelná s cenou servisní práce za ultrazvukové čištění karburace. Doporučuji tedy provést výměnu karburátoru a naučit se před uskladněním výrobku vždy vyjíždět palivo z karburace. Poté bude vše fungovat, jak má.
Hezký den Lukáš Svoboda
Milan Frolka
Dobry den ten samy problem nedrzi volnobezne otacky na jednotce 4 mesice stare benzin vzdy shel ten premiovy .. a bohuzel ja sem tady od vas jako vyrobce nedostal radu jak to vycistit zprovoznit ....
Dobrý den,
doma karburátor těžko vyčistíte. Je třeba karburaci celou rozdělat a provést ultrazvukové čištění karburace. Kontaktujte prosím servisní středisko VARI,a.s.
Dobrý den,
mohu Vás požádat o zaslání výrobního štítku motoru na e-mail: svoboda.l@vari.cz ? Motor by bylo dobré dovést Vašemi prodejci na servisní posouzení, případně na výměnu celého karburátoru.
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
kontaktujte prosím Vašeho prodejce, nejspíše bude nutné provést utrazvukové čištění karburátoru. Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
nejedná se o problém na motoru XP-200, ale o kvalitu paliva, které používáte na provoz motoru. Každopádně prodejní cena nového karburátoru je srovnatelná s cenou servisní práce za ultrazvukové čištění karburace. Doporučuji tedy provést výměnu karburátoru a naučit se před uskladněním výrobku vždy vyjíždět palivo z karburace. Poté bude vše fungovat, jak má.
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
doma karburátor těžko vyčistíte. Je třeba karburaci celou rozdělat a provést ultrazvukové čištění karburace. Kontaktujte prosím servisní středisko VARI,a.s.
Hezký den Lukáš Svoboda