Počet příspěvků › 26
| Poslední příspěvek › 8. 8. 2023
Miro sabo
Dobrý den,mám od vás převodovku dsk -317 s , na boční straně nahoře je dírka a začal my z ní vytýkat černý olej,co to prosím znamená? Přikládám foto. Děkuji za radu. Miro
Jaromír Malich
Dobrý den, jde velmi pravděpodobně o průsak oleje v důvodu vadného gufera, které je pod kotoučem spojky. Ještě bych doporučil, před svěřením převodovky do servisu k opravě, sejmout pohonnou jednotku a zkontrolovat, zda není zamaštěná spojka.
Miro sabo
Dobrý den.dekuji za info.pohonnou jednotku jsem Teda sundal a vypadá to že spojka je mastná od oleje,čím se to prosím mohlo stát,jak se tam ten olej dostal a co teď s tím prosím dělat? Posílám foto jak vypadá spojka.moc díky za radu.Miro
Dobrý den,
ano, bude se jednat o vadné gufero pod kotoučem spojky na převodovce.
Hezký den Lukáš Svoboda
Miro sabo
Další foto
Jaromír Malich
Dobrý den, pohonnou jednotku i převodovku svěřte do péče odbornému servisu, který posoudí stav a provede opravu. Olej se tam může dostat ze dvou stran - buď netěsnícím guferem převodovky pod spojkovým kotoučem nebo netěsnícím guferem na klikové hřídeli motoru.
Marek Kožuch
Dobrý deň,
dovolím si Vás požiadať o radu ohľadne motora na DSK 317. Ja som tú prevodovku prekúpil, ajs motorom PA 80, takže má 120 mm spojku. Plánujem však dať nový 4T motor. Obchodníci mi tvrdia, že je to možné, ale na 4T motor Vy vyrábate DSK 317/S. A ak to nie je možné, je teda možná úprava klasickej 2T na 4T nejakou úpravou alebo prestavbou? A ak by som tam dal 4T, bude to problém technický alebo vo výkone stroja ako celku? Ďakujem všetkým za rady.
Ondřej Vrzal
Dobrý den,
pokud máte převodovku s 120 mm spojkou půjde buď o DSK-317D, který se vyrobilo velmi málo, a nebo spíše slovenskou kopii MTP-317(320). Co se vašeho problému týče, jsou dvě možnosti. Nechat převodovku jak je a provozovat ji se čtyřtaktní PJ. Jediným omezením budou zhruba o 1/3 nižší otáčky na výstupu z převodovky v porovnání s 2T PJ, ale převod bude více do "síly". Druhou variantou je zjišťování, shánění a výměna soukolí ve vaší převodovce, aby jste ji přestavěl na čtyřtaktní verzi, pokud kdy vůbec pro převodovku se 120 mm spojkou existovala. Pokud je to převodovka MTP, bude s díly problém protože se už řadu let nevyrábí a tak nemusí být k dostání. Praxe ukazuje že často nejsou záměnné s originály pro DSK-317, takže tudy cesta také nevede. Převodovka DSK-317/S se liší od DSK-317 upínacími nýty pro 4T PJ a hlavně soukolím v převodovce (pastorek a ozubené kolo), které zvýší výstupní otáčky na předchozí úroveň. Takže tam není ten pokles o 1/3. Otáčky výstupní hřídele a tím i rychlost je u 2T a 4T sestavy díky rozdílným převodovkám +- stejná, ačkoliv maximální otáčky motorů jsou rozdílné. S pozdravem Ondřej Vrzal
Marek Kožuch
Dobrý deň. Ďakujem za rýchlu odpoveď. Áno, na štítku je MTP 317. Ja ako laik som však usúdil, že ide o klon Vašej DSK 317, preto som písal práve na fórum Vari. Ako som pozeral zvonku na celý ten systém, tak som si ozaj myslel, že ide o Vari DSK 317, ktorá sa "nejak" vyrábala aj na Slovensku. Ale späť k téme. Čiže, ak som dobre porozumel, ak nepoužívam prevodovku napríklad na zvážanie alebo všade tam, kde sú potrebné vyššie otáčky(rotovátor), tak je to v poriadku. Dokonca by som povedal, že mi aj viac sily vyhovuje, stroj je určený hlavne na ťažšiu prácu, orbu, zemiaky, bránenie. Čiže z tohoto pohľadu je to dokonca dobre. Chce to teda už len kvalitnejší (silnejší) 4T motor. A ešte raz Vám ďakujem za ochotu a radu.
Ondřej Vrzal
Na začátku devadesátých let byl velký hlad po malé zahradní mechanizaci a tak se ve Vari rozhodli nechat vyrábět část převodovek DSK-317 v ZŤS Prakovce. Bohužel, převodovky odtud prosluly svou nekvalitou, velkými vůlemi a vysokou hlučností. Zákazníci je odmítali kupovat a prodejci prodávat. Velmi brzy došlo k ukončení spolupráce. Jenže v ZŤS si ponechali výrobní výkresy a začali převodovky vyrábět pod svojí značkou a označením. Od té doby si tamní převodovky žily svým vlastním životem a od několika slovenských servisáků vím, že díly z české DSK-317 nemusí sedět do převodovek MTP. Protože převodovky MTP se už nevyrábí, nevyrábí se do nich ani náhradní díly. Vari dnes nabízí pohonné jednotky i se 120 mm spojkou, osazovány jsou pro slovenský trh motory XP-200A a Honda GCV 200. S pozdravem Ondřej Vrzal
Marek Kožuch
Aha, takže tak to bolo. No moja je skoro ako nová, zatiaľ ide. Ale je možné, že ju predám, to sa nedá vylúčiť, keď píšete, že mali technické problémy.A som prekvapený, že sa vyrába VARI so 120 mm spojkou. To ma už zaujíma. Kúpiť sa dá bežne alebo na objednávku, napríklad cestou vari.sk? A určite s motorom Honda. No nakoniec k čomu sme došli . Ďakujem za Váš prístup.
Většina těch špatných převodovek už skončila v peci a ty které se povedly fungují. Zřejmě i kvalita se časem zlepšila, ale to je pouze moje domněnka. Vari se primárně vyrábí s 80 mm spojkou. Ale pro uživatelé strojů se 120 mm spojkou jsou v nabídce i pohonné jednotky touto spojkou osazeny. Převodovky a přímopřipojitelné adaptéry se vyrábí pouze se standardní 80 mm. Oficiální dovozce výrobků Vari na Slovensko je firma Šupa Veľké Kostoľany, tam by měli mít i pohonnou jednotku s motorem Honda GCV 200 a 120 mm spojkou v nabídce, objednací kód je 4601. Pokud však chcete v budoucnu využívat převodovky a adaptéry Vari systému, zvážil bych prodej převodovky a přechod na 80 mm spojku. S pozdravem Ondřej Vrzal
Marek Kožuch
Dobré ráno pán Vrzal. Myslím, že s tou 80 mm spojkou, teda s prechodom na ňu, máte pravdu. Ak meniť, tak na jednotný rozmer. Ale ešte raz Vám úprimne ďakujem za prístup a komunikáciu a prajem Vám všetko dobré a fy Vari úspešný rok.
Tomáš Frančík
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat.Vlastním převodovku DSK -317 na kterou jsem používal 2T. Teď jsem zakoupil 4T tím pádem mi momentálně nejde upnout k převodovce (jiné uchycovací nýty). Je nějaké řešení a i možnost na jedné převodovce používat obě pohonné jednotky?
S pozdravem Tomáš Frančík
Dobrý den,
toto je zcela zásadní věc, kterou jste se měl dozvědět od Vašeho prodejce. Pro zdárné upnutí nového čtyřtaktního motoru je nutné vyťuknout pružné kolíčky z převodovky a použít 2 x šroubovací nýtek s maticí.
Hezký den Lukáš Svoboda
Tomáš Frančík
Děkuji za odpověď. Po tomto úkonu (použitím šroubovacích nýtků) bude možné používat obě pohonné jednotky jak 2T,tak 4 T?
S pozdravem Tomáš Frančík
Jaromír Malich
Dobrý den, ano, obě jednotky půjdou použít, zároveň vás však musím upozornit, že musíte použít nýtky, které nejsou šroubovací. Matičky na přírubě pak znemožní plné dosednutí dvoutaktní PJ na přírubu Vaší převodové skříně.
Marek Kožuch
Dobrý deň. Vážení kolegovia. Dovolím si Vás požiadať o radu. Ako som napísal vyššie, chcel som zmenu slovenského klonu Vari, prevodovky DSK 317D na 4T motor. Riskol som to, zakúpil konverzné súčiastky od Vari a nechal som to urobiť. S montážou nebol problém. Problém je iný. Po osadeni úplne nového motora Yamaha 190 je problém ten, že kolesá sa točia aj pri minimálnych otáčkach motora. Keď chcem, aby sa netočili, proste motor zhasne. Urobil som test, s úplne novým čínskym motorom z Poľska s názvom German, to isté. Je jasné, že sa takto nedá pracovať. Chýba v motoroch asi nebude, takže asi kde? Ďakujem za radu a Vás čas.
Marek Kožuch
Ešte ma napadlo. Keď sa robila zmena z 2T/4T, tak si nie som istý, či sa vkladali aj skrutkovače nity. Pastorok a ozubené koleso, to áno, lebo som to kupoval ja. Ale keby tam boli pôvodné nity, tak by sa asi nedal osadiť ani motor. Takže neviem, dúfam, že sa tu nájde niekto, kto mi bude vedieť poradiť ????
Ondřej Vrzal
Dobrý den, z vašeho označení převodovky jsem mírně zmaten. U převodovek Vari DSK-317D značilo ono "D" provedení se 120 mm spojkou. Jak je tomu u MTP netuším. K unášení spojky, ať už 80 nebo 120 mm, dochází při vysokých volnoběžných otáčkách (jejich kontrola se provádí otáčkoměrem a měly by dosahovat hondot u čtyřtaktních motorů 1700 +-100 ot./min.), špatným výstředěním motoru na přírubě (k výstředění slouží přípravek, který se dá v CZ zakoupit běžným uživatelem na webu shop.vari.cz) a v poslední řadě poškozením pružin spojky nebo spojky samotné. Ani jeden z vámi uvedených motorů se nikdy na stroje Vari neosazoval, předpokládám že se jedná buď o individuální stavbu a nebo nějakou neoriginální zastávbu neoficiálního prodejce. Proto doporučuji prověřit a zkontrolovat výše uvedené. Ještě by mohl být problém chybné montáže motoru na neoriginální přírubu, kdy by motor byl nízko a spojkou chytal o dno misky na převodovce, popřípadě špatnou polohou neoriginální spojky. Popřípadě i motory, které nejsou pro Vari určené mohou mít jinou délku výstupní hřídele, což by způsobovalo stejné problémy. Rozdíl kolíky pro 2T vs. nýtky pro 4T poznáte velice snadno vizuální kontrolou. Upozorňuji však, že tohle platí u 80 mm varianty. S pozdravem Ondřej Vrzal
Marek Kožuch
Dobrý deň. Veľmi pekne Vám ďakujem. Myslím, že ste mi pomohli. Skutočne ide o označenie MTP 317 D, tak je to na štítku. Kúpil som si diely od Vari a urobil som konverziu na 4T. Problém bol ten, že miska 120 mm, pôvodná, bola jemne prasknutá, tak sa kupovala nová. A tam môže byť problém. Skúsim sa na to pozrieť, teda pohľadať pôvodnú misku. Čo sa týka motora, ide o servisný motor z Agzatu na 120 mm spojku. Agzat ho oficiálne ponúka. Nedovolil by som si nič iné. Čiže je možné, že miska na Agzate je iná, hlbšia, než tá, ktorú som si kúpil v obchode, tuším to bol supa.sk. A nepomohla by miska 120 mm od Vari? Ktorý rozmer mám zmerať?
Ondřej Vrzal
Bohužel neznám výrobní postupy, rozměry a ani specifikace motorů firmy Agzat. Dotaz by to tedy měl být spíše na ně, zda lze spárovat s vámi uváděnou převodovkou MTP. Agzat může mít jiné požadavky na připojovací rozměry, než MTP, může mít jiné rozměry příruby, výšky uložení spojky atd. a v tom může být zakopaný pes. Jak už jsem dříve uvedl, Vari vyrábělo a vyrábí převodovky pouze s 80 mm spojkou, výjimkou byla série převodovek DSK-317D na počátku 90. let, ale jejich počet v porovnání se standardními DSK-317 a DSK-317/S je mizivý. Proto Vari nenabízí vámi požadovanou misku spojky pro převodovku MTP-317 D se 120 mm průměrem. Upřímně, dostal jste se od Vari hodně daleko a dotazy by měly být směřovány spíše na výrobce vaší pohonné jednotky Agzat a převodovky MTP, potažmo dodavatele dílů. Více vám poradit nedokážu z důvodů výše uvedených. Přeji hezký den, s pozdravem Ondřej Vrzal
Marek Kožuch
Dobrý deň pán Vrzal, tak či tak ste mi veľmi pomohli. Myslím, že nejjednoduchšie bolo kúpiť motor od Vari, ale so 120 mm spojkou, nie Agzat so 120 mm spojkou. Ale priznám sa, to mi ani nenapadlo. Takže, nie som od Vari ďaleko, skôr blízko:)
Marek Kožuch
Už len malá otázka kolegom. Aký 4-tak na VARI by ste doporučili? So 120 mm spojkou? Myslím tým reálne skúsenosti, nie marketingové dôvody.
Ondřej Vrzal
Problém může být v převodovce nebo misce spojky a nefungovalo by vám to ani s pohonnou jednotkou Vari. Prověřte vše co jsem vám napsal a jistě odhalite příčinu problémů. Zase bych to neřešil tak drasticky, pak by jste rovno mohl vše prodat a koupit čistokrevné Vari hned ze začátku a měl by jste to bez komplikací. Ohledně výběru motorizace, všechny 3 jsou dobré a myslím si, z toho jak jsem je mohl porovnat, ani s jednou neuděláte krok vedle. Záleží na vašich prioritách. Osobně mám jak základní XP-200 tak vrcholového Kohlera CV224. Hondu GCVx200 jsem měl zapůjčenou.
Dobrý den,
ano, bude se jednat o vadné gufero pod kotoučem spojky na převodovce.
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
doporučuji Vám kontaktovat obchodní i servisní zastoupení VARI na Slovensku, tedy společnost ŠUPA ( Kvalitná záhradná technika | Šupa Technika (supa.sk) ).
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
toto je zcela zásadní věc, kterou jste se měl dozvědět od Vašeho prodejce. Pro zdárné upnutí nového čtyřtaktního motoru je nutné vyťuknout pružné kolíčky z převodovky a použít 2 x šroubovací nýtek s maticí.
Hezký den Lukáš Svoboda