Počet příspěvků › 10
| Poslední příspěvek › 26. 5. 2022
Robert Linhart
Dobrý den, mám VARI Global s motorem HONDA GSV 190, koupeno 2015.
V poslední době jsem se setkal s tímhle problémem:
1) Motor neochotně startuje. S plynem naplno chytne jakoby do volnoběhu, chvíli „kašle/zakuckává se“, pak se z něj silně zakouří a rozběhne se. Častěji se to stává za studena. Většinou ale nastartuje úplně normálně.
2) Stejný jev se objevuje i v provozu. V nepravidelných intervalech (cca 1 za 10 minut) prudce poklesnou otáčky, chvíli kucká a zase se roztočí. Opět častěji za studena. Nedokážu vypozorovat na čem to závisí. Zdá se, že častěji se to stane po přidání plynu (rozjezd) nebo když se zvýší zátěž, třeba při hrobkování narazím na větší odpor hlíny, jízda do kopce, atd. Ale rozhodně ne vždy. Občas to udělá zdánlivě bez příčiny.
Zdůrazňuju, že se to stává nepravidelně. Když jsem to chtěl někomu ukázat, zrovna se nic takového půl hodiny nestalo, pak zase několikrát za sebou a podobně.
Až doteď s ním žádné problémy nebyly. Motor je celkově čistý, udržovaný. I po uvedení do provozu letos na jaře startoval na první zatáhnutí, výkon v pohodě (drtil jsem větve, svážel dřevo). Blbnout to začalo až po vyjetí asi tak 5-6 nádrží benzínu. Olej je nový, svíčka vypadá úplně dobře (loni nová), vzduchový filtr nový naprosto čistý, karburátor je čištěný před rokem.
Co jsem zkoušel:
Sytič funguje správně, při přidání páčky plynu vidím, že zobáček se zvedá, když sundám filtr, vidím, že se klapka zavírá.
Myslel jsem, že to může být nečistota v palivu. Vyčistil jsem celou palivovou cestu včetně sítka v nádrži (bylo čisté), obou hadiček a kohoutku.
Taky jsem vyzkoušel, že ramínko regulátoru a spojení s karburátorem se pohybuje zcela volně a samo se vrací.
Můžete mi prosím poradit čím by to mohlo být nebo co bych ještě mohl zkontrolovat?
Díky.
Jaromír Malich
Dobrý den, zkusil bych vyměnit zapalovací svíčku (NGK BPR6ES). Při zahřátém motoru může hůře pálit a pak motor vynechává.
Robert Linhart
Díky, vyzkouším a dám vědět jak to dopadlo.
Robert Linhart
* Výměna svíčky neměla žádný vliv.
* Dále jsem ověřil, že to nemá nic společného s karburátorem. Ten jsem vyměnil za nový a problém přetrvává.
* Ale je jasnější kdy se to projevuje. Motor se nechce rozběhnout pod zátěží - netáhne.
* Např. nasadím rotavátor a: na zařazenou jedničku se při opatrném přidávání plynu rozjede. Na dvojku buď zhasne hned, nebo začne kašlat a roztočí se až po chvíli dušení, nebo kašle a následně chcípne. Na "P" zhasne téměř vždy.
* Totéž se stává při provozu: narazím na překážku, kdy je třeba zabrat a motor se začne dusit. Přestane, když ho odlehčím (zastavím, opřu se o radličku, případně mu pomůžu zatlačením).
* Jinak, pokud je zahřátý, běží pravidelně, na plyn reaguje dobře, pokud se nepřidá příliš rychle.
Dobrý den,
děkujeme za doplňující informace. V tuto chvíli bych kontaktoval nejbližší servisní organizaci VARI a požádal ji o kontrolu ventilových vůlí na motoru.
Hezký den Lukáš Svoboda
Robert Linhart
Ještě prosím radu, servisy jsou teď na týdny plné.
Dozvěděl jsem se, že by to mohla dělat odstředivá spojka. Nějak se zasekne a motor vlastně zabrzdí. Řekl bych, že chování tomu i odpovídá.
Zkusil jsem toto:
* studený motor posadím na převodovku se zařazeným neutrálem, zkusím nastartovat na sytič.
* obtížně, s mnohým kašláním nastartuje, nechám zahřát
* pak můžu startovat na volnoběh nebo malý plyn, chytá krásně, běží pravidelně
* přidávám plyn, jak se trochu zvýší otáčky, začne se dusit
* zkusím startovat na plný plyn, dusí se ihned
Potom dám motor na podstavec z kusu ocelové roury, ve které není bubínek:
* nastartuju do volnoběhu, přidávám plyn, začne se dusit téměř ihned.
Navíc se mi zdá, že někde z míst, kde je spojka slyším slabé cinkavé zvuky. Spojku jsem prohlédl, zdá se mi že vypadá normálně (přikládám foto). Co si o tom myslíte?
1. můžu spojku nějak vyzkoušet?
2. bude to asi objednací číslo: 192001. Můžu ji sám bez speciálních nástrojů vyměnit?
Díky za trpělivost.
Dobrý den,
děkujeme za doplňující informace. V tuto chvíli bych kontaktoval nejbližší servisní organizaci VARI a požádal ji o kontrolu ventilových vůlí na motoru.
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
ano, proveďte kontrolu odstředivé spojky. Pro její demontáž ze stroje budete potřebovat tento stahovák : STAHOVAK ODSTREDIVE SPOJKY | .Kmenové karty ND | VARI - Internetový obchod zahradní techniky a náhradních dílů
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
tak to jsem opravdu rád, že se problém Vašeho motoru vyřešil.
Hezký den Lukáš Svoboda