Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčeOdstraňovače pleveleOdstraňovače plevelePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyŘada strojů PRO - ADLŘada strojů PRO - ADLVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

Výměna pohonné jednotky

Počet příspěvků › 6 | Poslední příspěvek › 17. 8. 2022
Milan Polkoráb
Dobrý den. Mám vari T 20. Vyměnil jsem převodovku za dsk 317. Chtěl bych ještě vyměnit pohonnou jednotku za PJXP-200 nebo PJGCV 200 honda. Raději bych Hondu, mohu tuto jednotku použít? Děkuji za odpověď s pozdravem Milan Polkoráb
Ondřej Vrzal
Dobrý den, na převodovku DSK-317 dvoutaktního provedení můžete osadit čtyřtaktní pohonnou jednotku. Je nutné vyměnit upínací kolíky na převodovce za nýtky a pak už lze čtyřtaktní PJ bezpečně upnout. Protože však máte uvnitř převodovky převod pro 2T motory, se 4T motorizací bude převodovka zhruba o 1/3 pomalejší. (https://www.vari.cz/rady-a-navody/faq/lze-pouzit-moderni-ctyrtaktni-motory-honda-na-starych-dvoutaktnich-prevodovkach/art:240/) Dá se s tím ale normálně dál pracovat, stroj je zpřevodován více do "síly". Pokud by vám nižší pojezdové rychlosti hodně vadily, lze převod přestavět na 4T variantu, ovšem je to finančně náročnější než jen výměna nýtků. Pak by se z vaší převodovky stala DSK-317/S. S pozdravem Ondřej Vrzal
Milan Polkoráb
Ok díky za odpověď. Vari používám hlavně na pojezd do lesa pro dřevo tak snad pomalejší rychlost nebude vadit. Pokud bych se rozhodl do 4t převodovky jak finančně je náročné předělání? Jestli už pak nekoupit novou v rámci ekodotace pokud to ještě platí?
Ondřej Vrzal
Pro výměnu převodů je nutné demontovat horní část převodové skříně. Díly nutné pro přestavbu převodů jsou 106039*KOLO OZUBENE VELKE DSK-317/S - 1851,- ; 106038*PASTOREK DSK-317/S - 2844,- ; pro upnutí čtyřtaktní PJ na dvoutaktní převodovku potřebujete 2x 3004200050*NYT 2T/4T - DSK-317/S SROUB. - 75,-/kus a 2 x 51311120093*MATICE NIZKA 6HR M5 DIN439 /- 3,-/kus. Neznám stáří vaší převodovky ani její stav, ale dost možná se cena ještě zvedne o ložiska, gufera a další těsnění, třeba i o šnekové kolo. Až se otevře, tak se uvidí jak na tom je a co vše je nutné ještě měnit. Šrotovné na převodovky je stále aktuální.
Milan Polkoráb
Dobrý den. Tak P.Jednotku jsem vyměnil za Hondu, vše ok ani rychlost pomalejší nevadí, má to sílu ale tažná náprava je z t 20 a má závaží pouze vnitřní. Uvažuji že bych přidal ještě závaží s menší úpravou/pokud poloosy vydrží/ a nebo raději koupit novou tažnou nápravu? Děkuji za odpověď.
Ondřej Vrzal
Dobrý den, těší mě že jste spokojený. Z vámi uvedených informací nejsem schopný objektivně posoudit stav nápravy a tedy vhodnost nákupu nové. Použít starou TN-5.12.1 na DSK-317 je možné. Lze z ní použít kola, poloosy doporučuji používat ty správné pro DSK-317, tedy s opěrnými kroužky, které přesně sedí to opěrných kroužků převodovky. Původní poloosy pro T-20 nejsou vhodné pro montáž na DSK-317 právě kvůli absenci opěrných kroužků a osazení. Co se doplnění vnějších závaží týká, viděl jsem velice zdařilé montáže vnějších závaží z kol TN-01, ovšem není to jen o tom koupit závaží a namontovat. Chce to úpravy disku i samotného závaží. Jestli má význam takové snažení a nebo je lepší koupit celý nový komplet TN je čistě na Vás. S pozdravem Ondřej Vrzal

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.