Technické a servisní dotazy
Protékající palivový kohout
Počet příspěvků › 3
| Poslední příspěvek › 26. 8. 2022
Zdeněk Votava
Dobrý den . Vlastním vari s motorem jikov a začal mě vytékat benzín z karburátoru při zavřeném palivovém kohoutu . Koupil jsem nové těleso palivového kohoutu premontoval ho a problém pokračuje. Už nevím kudy to může téct . Jedině mě napadá přez závit tělesa kohoutu? A jak by to šlo utěsnit ? Děkuji moc s pozdravem Votava
Ondřej Vrzal
Dobrý den, vypadá to na dva problémy. Budeme předpokládat že všechny spoje těsní a těleso karburátoru není poškozeno. Problém první je netěsnost jehlového ventilu v karburátoru, popřípadě vadný plovák či nesprávně seřízená výška hladiny v plovákové komoře. Budete muset sám zjistit příčinu, nebo se obrátit na servis. Druhý problém je netěsnící palivový ventil. Problém mohou dělat o-kroužky, které se ve ventilu nachází. Z vlastní zkušenosti mohu označit mosazný palivový ventilek jako nespolehlivý. Problém s ním jsem vyřešil úpravou palivové cesty, kdy jsem ho z vedení úplně odstranil a nahradil ho plastovým kohoutem na hadičku (je možné použít například ten z XP-200; obj. č. 100008900). Hadičku jsem na karburátor připojil přímo přes průtočné oko. Pokud máte ventil dvoucestný (MJ-5, DMJ-315) je nutné tento systém upravit vložením T-kusu jako u novějších Jikovů. Plastový kohout na palivovém vedení je naprosto spolehlivý a bezproblémový. S pozdravem Ondřej Vrzal
Zdeněk Votava
Dobrý den . Děkuji moc takto jsem si to také myslel a udělám to . Ještě jednou děkuji s pozdravem Votava