Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčeOdstraňovače pleveleOdstraňovače plevelePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyŘada strojů PRO - ADLŘada strojů PRO - ADLVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

Převodovka T20 a 4t motor PJXP 200

Počet příspěvků › 4 | Poslední příspěvek › 7. 2. 2023
Tomáš Havelka
Obrázek k příspěvku od VARI (5. 2. 2023, 22:32)
Dobrý den chci se zeptat mám doma převodovku T20 a chtěl bych jí osadit 4T motorem jde to? a jestli to utáhne vozík a pojede nějakou rychlostí? v příloze posílám převodovku děkuji Havelka
Ondřej Vrzal
Dobrý den, vaše převodovka T-20 půjde spojit a provozovat s pohonnou jednotkou PJXP200 naprosto bez problémů. Pro upnutí čtyřtaktní PJ je nutné na převodovce vyměnit upínací nýtky, viz.: https://www.vari.cz/rady-a-navody/faq/lze-pouzit-moderni-ctyrtaktni-motory-honda-na-starych-dvoutaktnich-prevodovkach/art:240/ Otáčky na výstupu z převodovky, tedy i pojezdová rychlost, budou asi o 1/3 nižší, než ve spojení 4T motoru a 4T převodovky, nebo 2T motoru a 2T převodovky. Nicméně funkčně s tím nebývá problém (jiná situace je u jednorychlostních převodovek rotavátoru a převodovek s aktivním vývodem pro pohon příslušenství). Osobně bych vám ještě doporučil provést kontrolu převodovky, zejména stavu a vůle misky spojky, těsnost gufer, utahovací klička na čep PJ a jiné. Je zbytečné si ničit novou spojku na pohonné jednotce volnou miskou spojky, křivou stěnou, chybějící kličkou. Nová spojka není zrovna korunová záležitost. K další části vašeho dotazu, vozík taková sestava samozřejmě utáhne, jde o to v jakém terénu a jak naložený. Každý máme jiné podmínky a jiné očekávání. Pojezdové rychlosti oproti tabulkovým z návodu pro T-20 budou zhruba 2/3. S pozdravem Ondřej Vrzal
Tomáš Havelka
Děkuji.. ještě se chci zeptat jestli někdo v okolí Volyně a Strakonic neznáte někoho kdo by se na tu převodovku podíval a zhodnotil? Děkuju
Ondřej Vrzal
Autorizované servisní místa ve vašem okolí naleznete zde na stránkách v sekci prodejců. Na kontrole misky spojky ale není nic složitého a věřím, že ji zvládnete sám. Stěny zhodnotíte pouhým okem, nesmí mít žádné vrypy, prohlubně, nesmí být sjeté do kuželu, ale rovnoběžné. Miska, nebo chcete-li bubínek, musí na hřídeli převodovky držet bez jakékoliv vůle. Pokud by se vyklala, je potřeba to urychleně řešit. Buď je vymačkaný otvor v misce, nebo už je špatná i hřídel a zaslouží si výměnu. Přítomnost a stav utahovací kličky, jejího konce, taktéž bez problémů zhodnotíte pouhým okem. Jestli je to převodovka neznámého původu, zaslouží si určitě i výměnu oleje, kontrolu stavu nábojů kol, jejich vyčištění a promazání. Pokud jste alespoň trochu zručný nejedná se o nic složitého, velkým pomocníkem jsem návody ke strojům, které naleznete zde na stránkách v pdf podobě. Dalším neméně důležitým zdrojem je blog moje.vari.cz. Můžete začít četbu zrovna servisním článkem o kontrole spojky: https://moje.vari.cz/41393-i-spojka-si-zaslouzi-kontrolu/ Věřím že po kontrole převodovky, její údržbě, výměně upínacích nýtků a osazení nové PJ, budete spokojený. S pozdravem Ondřej Vrzal

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.