Počet příspěvků › 21
| Poslední příspěvek › 21. 5. 2023
roo abe
Během posledních 10 let, co používáme dva malotraktory Vari, řešíme různé závady neustále. Již jsem zde o nich v minulosti referoval. Ale nyní už jsem natolik rozčilený z posledních závad, že o nich musím informovat znovu (viz fotografie):
1. Došlo ke zlomení(!) držáku sedačky, což je velmi nebezpečné, naštěstí řidič stihl zareagovat a při pádu se nezranil. Upozorňuji, že nikdo z nás, kdo s malotraktorem jezdí, neváží víc jak 90 kg.
2. Utrhl se závěs aretace korby - vyroben z tenkého plechu. Museli jsme to zcela předělat.
3. Malotraktor přestal jet - po rozebrání poloos jsme s úžasem zjistili, že jsou vyrobeny z nevhodného materiálu, protože šestihranný unašeč, sám nepoškozen, vymlel vnitřek poloosy, původně také šestihranné, úplně do kulata... Nová poloosa stojí přes 1600 Kč...
Dobrý den, dle dodaných fotek se jedná o velmi používaný stroj starší 10-ti let. Uvedené druhy poškození svědčí spíše o přetěžovaní stroje a zanedbanou údržbu. Minimálně u dorazu korby vozíku nebo poloos. U poloos pravidelně kontrolujte dotažení matice svorníku na doporučený moment, a hlavně správnou pozici matice. To, že při nedostatečně utažené ose dojde k vymačkání 6-tihranu uvnitř osy je dobře, protože to zamezí poškození výstupních hřídelů šnekového kola, což by znamenalo mnohem dražší opravu. Přelomený držák sedačky je trochu záhada, jak k tomu mohlo dojít, identický díl se používá přes 20let na všech typech našich vozíků a doposud jsme se s něčím podobným nesetkali. Vaše VARI
roo abe
Dobrý den, děkuji za reakci. Potvrzujete, že vaše stroje jsou určeny jen pro občasné používání nenáročnými zahrádkáři (o čemž byste ovšem měli zákazníky předem informovat). Nejsou určeny pro každodenní práci, protože jiným způsobem stroje rozhodně nepřetěžujeme, vědomi si jejich limitů. První stroj byl pořízen nový v roce 2012, druhý 2017. Slouží k běžné denní údržbě parkového areálu a jsou standardně udržovány v rámci možností, ale nejedná se o přehnanou péči, protože bychom asi nedělali nic jiného. Připojuji přehled našich zkušeností za dobu provozu:
Motor XP200
– lepší jednotka než Honda, zejména díky Primeru (snadnější startování)
– nepracuje ale na benzin Natural 95 (oproti oficiálnímu doporučení výrobce a hlavně oproti zahradní technice jiných značek) kvůli biosložce, nutno tankovat nejméně 98 oktanů (nejlépe 100 Verva od Benziny); mj. je kvůli tomu třeba mít zvlášť označené kanystry; zásadní problém je ovšem v tom, že venkovské pumpy tento benzín obvykle nevedou a musí se pro benzín jezdit do větších měst, což znamená výrazné zvyšování nákladů na provoz, kromě vyšší ceny vysokooktanového benzinu
– zanášení karburátoru (biosložkou), a to i při intenzivním provozu jako u nás a používání kvalitnějšího benzinu (jde prostě o konstrukční vadu karburátoru a nelze argumentovat podmínkami EU, jestliže motory jiných značek s tím problém nemají); čištění ultrazvukem není dostatečné, jsou to vyhozené peníze (přesto zde na fóru to zástupci Vari neustále doporučují); je prostě nutné provádět výměnu karburátoru za nový, u nás zhruba 1x ročně
– páčka regulátoru se uvolňuje z hřídelky v bloku motoru
– netěsnost, motorový olej po čase začne dokonce protékat i do spojky
– při startování se někdy startér „zakousne“, což způsobí nepříjemné pohmoždění prstů a někdy utržení startovacího lanka
– svlékají se gumové rukojeti řídítek, nutno přilepit
– u bezpečnostního vypínače na řídítkách nedrží šroubek zespodu, vibracemi se snadno uvolní, ztracen mnohokrát; jakmile vypadne, stroj se vypne, což je „skvělé“ zvláště daleko od základny (pomůže pod šroubek podsunout drátek s očkem a drátek obvázat kolem trubky řídítek)
– páčka plynu na řídítkách brzy nedrží aretovaná v požadované poloze, při jízdě je třeba ji stále držet, zhoršuje se citlivost plynu, s tím souvisí poškozování spojky
– spojka, ač poměrně drahý díl, nevydrží dlouho, nikoliv však vlivem obsluhy, ale následkem dalších závad (nemožnost citlivé regulace plynu při rozjíždění)
– připojení řídítek na přírubu motoru se snadno uvolňuje, nutnost utahovat šrouby, jeden se nám z hliníkového bloku podařilo vytrhnout; se strojem se těžko zatáčí, což způsobuje velkou zátěž na tento spoj (a rady Vari typu přepínání nábojů v kolech jsou při provozu nepoužitelné)..
Převodovka a nápravy (máme dvě nápravy – Global a starší TN01)
– nepřesné řazení, po čase se velmi těžko hledají požadované stupně
– poloha páky řazení na 2. stupni vadí při zatáčení vlevo (zarazí se o páteř vozíku)
– u nápravy TN01 zlomený svorník spojující poloosy; výměna je značně problematická, v domácích podmínkách nelze povolit matici, musí se prostě odřezat (k tomu ještě zástupce Vari výše doporučuje matici svorníku utahovat!)
– několikrát „ustřihnutý“ ventilek duše, nutná asistence pneuservisu
– šestihrany vnitřků poloos se časem úplně vymelou do kulata, což je vinou použitého velmi měkkého materiálu..
Vozík
– závěs Z01 spojující páteř vozíku s pohonnou jednotkou je vyroben z málo odolného materiálu, otvor pro aretační kolík se velmi rychle vymele/zvětší natolik, že pohonná jednotka začne přepadávat dozadu; dočasné řešení je podkládání podložkami, potom se musí závěs vyměnit za nový; šrouby závěsu nedrží, musí se často dotahovat
– na páteři utržen nátrubek spojující obě části páteře pod korbou (špatný svar) – tím se vtipně začne protáčet část se sedačkou, takže bez varování ze stroje spadnete
– plíšek, který slouží k zajištění vyklápění korby, na nějž dosedá aretační páka, se buď utrhne nebo pod pákou vymele
– praskají svary korby v horních rozích (pomůže přišroubovat nebo navařit úhelníky)
– uvolňující se šrouby páky aretace zadního čela korby (poztráceli jsme jich několik); a postupným zkřivením bočnic jdou páky špatně nasazovat na čepy zadního čela resp. pořádně nedrží, takže nám už mnohokrát zadní čelo během jízdy prostě upadlo
– ulamují se panty zadního čela (nutno přivařit)
– brzdy se zasekávají, lanka povolují
– plechová sedačka oproti starší laminátové studí
– nově se nám podařilo držák sedačky úplně zlomit, ačkoliv nikdo z nás neváží více jak 90 kg
– dosud neexistuje v nabídce příslušenství nástavba pro korbu (např. pro svoz listí, trávy), což je dnes běžné u většiny produkce přívěsných vozíků..
Tedy za dobu provozu jsme tyto malotraktory zaplatili nejméně dvakrát, náhradní díly jsou velmi drahé, servis také, navíc servisní partneři jsou velmi rozdílné kvality a dost daleko, takže třeba v našem okolí použitelný servis je 40 km vzdálený... Při současné ceně těchto malotraktorů se už nevyplatí kupovat nový. Je lepší si připlatit za čtyřkolový minitraktor nebo nákladní čtyřkolku...
Dobrý den, Vari Systém je multifukční zahrádkářský stroj, jehož jednou z fukcí je i možnost přepravy materálu pomocí vozíku. Pokud si ho někdo primárně vybere pro tuto fukcí na denní bázi, tak to smozřejmě zvládne, ale určité prvky stroje jsou více zatěžovány. Sestavy VARI s vozíkem slouží na denní bazi v řadě obcí, a najíždějí stovky hodin ročně, tak že máme myslím velmi dobrý přehled o tom co jednotlivé komponenty vydrží. Bohužel, a především nevím z jakého důvodů uvádíte ve svém textu řadu zkreslených informací, a také řadu banalních věcí nesmyslně nafukujete. Pokud vám obě sestavy slouží více jak 10let, tak odvedly rozhodně spoustu práce, a určité opotřebení je tedy logické. Rozhodně jste za tu dobu v náhradních dílech nezaplatil 2x pořizovací cenu obou strojů. Srovnávat VARI Systém čtyrkolovými traktory, nebo pravocními ATV stroji není relevantní, protože se jedná o zcela odlišné koncepty a kategorie strojů. Pokud vám pro vaše použití více vyhovuje jiny typ stroje, tak si ho kupte.Vari Systém si velmi dobře drží svou cenu, tak že obě sestavy ještě určitě rychle prodáte za slušnou cenu.
Jaromír Malich
Dobrý den, zásadně nesouhlasím s Vaším tvrzením, že motory XP-200 nezvládají provoz na běžný Natural 95. Je to palivo jako každé jiné, problém je daný tím, že pokud s pětadevadesátioktanovým benzínem nebudete používat stabilizátor, který chrání palivový systém před negativními účinky zvětrávání paliva, pak motor funguje bez jediného problému. Stejně tak je nutné vyjíždět palivo po ukončení práce, jinak k problémům s karburátorem může dojít, jedná se o problém všech motorů napříč trhem vlivem přísné emisní legislativy.
roo abe
Jaromír Malich: Trvám na tom, že na běžný Natural 95 sice motory XP200 fungují, ale jen do té doby, než se zanese karburátor, který NENÍ vyčistitelný ultrazvukem (prováděl autorizovaný servis bez výsledku) a musí se vyměnit za nový! Vámi doporučené používání stabilizátoru je opět nesmyslným výkřikem do tmy - při občasném použití stroje dvakrát do roka možná ano, ale při denním používání to znamená cca +10 Kč na každý litr benzinu, což se prodraží daleko více než si jezdit na 15 km vzdálenou pumpu pro Vervu 100...
Dobrý den, zde máte krásný příklad vaší trochu zavádějící argumentace a nafukovaní problémů. Použitím stabilizátoru paliva nezdražíte litr paliva o 10 kč, jak tvrdíte, ale 0,95 kč na litru.(např. stabilizátor paliva Honda stojí 210 kč, a ošetří 200 litrů paliva) Navíc neznám jedinný případ zalepeného karburátoru XP200 při každodením použití, pokud používáte čerstvé palivo, tedy cca do 14 dnů od zakoupení na benzinové pumpě. K zalepení karburátoru může docházet při delších odstávkách, a totálním ignorování zacházení s palivem. Proto je motor vybavený palivovým ventilem, který před delší odstávkou stací za chodu motoru zavřít a za cca necelé dvě minuty chodu na volnoběh motor sám zhasne, opět nemusíte jezdit nikde dokolečka jak tvrdíte. Není ani potřeba vyjiždět palivo pokud víte, že druhý den znovu pojedete.
roo abe
Které věci zkresluji a které banální věci nesmyslně nafukuji? Značná část vzniká jen kvůli nízké kvalitě materiálů nebo nedomyšlenosti, ačkoliv se chlubíte 50ti letou tradicí, přičemž v principu jsou to pořád ty samé technicky zastaralé malotraktory, u nichž měníte jen motory (cizí výroby) a nejste schopni inovovat ani tak banální věc jako zvýšení korby vozíku. A vaše rady typu "kupte si něco jiného" jsou neuvěřitelně arogantní, protože nemáme peníze na dražší techniku, ale očekávali bychom, že ta vaše splní alespoň to, co deklarujete.
Dobrý den, ve vašem textu je řada opravdu banálních popisů, které v desetiletém horizontu intenzivního používání stroje opravdu nelze označovat za problém s kvalitou materiálu. Většinou jsou v klidu a lehce, preventivně řešitelné, pokud to však uživatel nechá až do okamžiku kdy to upadne, pak máte pravdu že to člověka naštve. Tedy jen krátce, šrouby, spoje atd. jdou snadno řešit pravidelnou kontrolou, vějířovimi, či perovými podložkami, lepidlem závitů či samojistnými maticemi. Závěsy a jejich opotřebení lze výrazně předcházet pravidelným mazaním. Kulisa řazení lze také seřizovat, a dle četnosti použití a najetých motohodin je dobré ji zkontrolovat a seřidit přítlačnou pružinu, aby jednotlivé rychlosti byly přesně definovány. Mohl bych pokračovat bod po bodu. Poloosy jsem vám již vysvětloval v předešlém příspěvku. Jistě ale vše děláte podle návodu k obsluze, nikdy jste nic nezanedbal.... i ten utržený ventilek byl na správně nafouknuté pneumatice,pravidelně kontrolované.... Pak jsou samozřejmě nemilé závady které vás postihly, zejména na vozíku, které by potřebovali hlubší rozbor a případnou kontrolu u nás. Kvalitu sváru bohžel online neposoudíme. Je to stroj a od toho má každá značka záruční či pozáruční servis. Stížnost na studenou plechovou sedačku, či bočnice vozíku je až usměvná. Na sedačku lze zakoupit návlek, a bočnice lze velmi levně a jednoduše vytvořit při troše šikovnosti z prkýnek. Případně budou k dispozici seriové pro novou generaci vozíku ANV 500. Víte, tradice výrobku je právě v jeho pokračování, kompatibilitě a možnosti kombinovat se předešlými stroji, tam je právě síla koncepce VARI Systému. Doporučení k prodeji a nákupu pro vás vhodnějšího stroje nebylo formulováno ani myšleno nijak arogantně, ale spíše pragmaticky, pokud vám sestava VARI již 10 let nevyhovuje.
roo abe
A ještě pane Malichu - jak si představujete "vyjíždět palivo po ukončení práce"? Jako že každý den odpoledne budu jezdit dokolečka než benzín vyjedu? Nebo že každý den budu vypouštět benzin ze systému, zbytek vyjedu, a druhý den to samé? To myslíte vážně? A je zvláštní, že používáme motorové pily, křoviňáky, sekací traktůrek (všechny od jiných výrobců) a všechny normálně fungují na Natural 95, takže trvám na tom, že chyba je ve vašem (resp. čínském) karburátoru.
roo abe
Ano chytil jste se jediného údaje, nicméně děkuji za tip na levný stabilizátor paliva Honda. Pokud zadáte do vyhledávače "stabilizátor paliva", nabídne to spoustu jiných značek, které mají cenu výrazně vyšší, proto jsem došel ke svému výpočtu. Nicméně, marně hledám v návodu k použití (k mým strojům) informaci, že podmínkou provozu je přidávání čehokoliv do benzinu. Takže vlastně za závady vzniklé na karburátoru jste zodpovědní vy kvůli neinformování zákazníka, tudíž bych na vás mohl požadovat vrácení peněz, minimálně asi za těch 6 karburátorů, co jsme dosud měnili... A stále jste nevysvětlil desítky dalších závad, takže je to od vás poněkud demagogie. Stejně jako rady ohledně toho, jak mám vyjíždět benzín, přičemž potvrzujete, že při každodenním používání palivo není třeba vyjíždět - a kupodivu i tak se ten karburátor zalepí...
Jen dokazujete, že jste návod ke stroji ani neotevřel. Informace o stabilizátorech, typu paliva a zacházení s palivem máte v návodu k používání na straně 8, odstavec 1.3.2. Ochrana palivového systému před biosložkami. Pokud u vás dochází k zalepení karburátoru při každoděním použití, zamyslete se spíše nad skladováním a stářím paliva, které do svého motoru dáváte. Návody pokud je nemáte si mužete zdarma stáhnout v pdf na stránkách VARI.cz.
roo abe
Taky se chytím ještě jedné věci - uvádíte jako značku motoru VARI XP-200, přičemž se jedná o čínský Zongshen XP200, který se běžně prodává za cca 300 dolarů i méně. Vy k tomu přidáte spojku a řídítka a v "akci" ho prodáváte za 17 tisíc! A náhradní díly, které nejvíc odcházejí - spojka za 2800 a karburátor za 660. Vážně lidovka...
Motor VARI XP-200 je od jeho uvedení na trh prezentován jako Zongshen, výrobce i země původu motoru je uvedená v přiložené dokumentaci. Výrobce motoru je i uvedný na polepech motoru. Pokud máte jakýkoliv problém s cenou pohonné jednotky, jistě není dle vašeho mínění složité si zakoupit motor samostatně, vyrobit si všechny ostatní díly sám, a poskládat si svou PJ levněji. Jen pozor na drobný rozdíl, vámi uváděné 300 dolarové motory ZS jsou obvykle sekačkové varianty, bez ocelové vložky válce, s lehkým setrvačníkem a řadou dalších rozdílů, které na první pohled nejsou vidět. K cenám náhradních dílů, díly na motory ZS patří k velmi dostupným, asi jste nikdy nekupoval karburátor na Hondu nebo na Briggs. Stejně tak cena spojky, pokud ji dokážete vyrábět levněji, rádi ji budeme od vás nakupovat.
roo abe
Nechte si prosím invektivy typu "neotevřel jsem návod" a nedělejte ze mě blbce radami ke stažení návodu z webu. Tuto informaci jste do návodu dali až relativně nedávno. V době, kdy jsme naše stroje kupovali, tam nic takového nebylo...
Dobrý den, opět mně a všechny kdo tuto diskuzi čtou utvrzujete v tom že jste návod ke stroji ani neotevřel. Návod k motoru již v prvním vydání roku 2015 na straně 7 v technické tabulce č.5 uvádí varování přes biosložkou a doporučuje použití stabilizátoru Honda, vč. objednacího čísla. Ještě to bylo pro motory emisní normy Euro2. Dále se biosložce a zacházení s palivem věnuje přikládaný návod k motoru (překlad originálu ZS) kde v kapitole 8.3 na straně 18. je popsán problém biosložky, včetně upozornění že tyto závady nejsou kryty zárukou výrobce motoru.
Další revize z roku 2021 kdy proběhl update na normu Euro5 (strana 8, odstavec 1.3.2), to jsem již zminoval.
Poprosím vás o jednu věc, než někoho budete obvinovat z jakékoliv demagogie, ověřte si prosím nejdříve fakta a vaše tvrzení, a za druhé pokud s vámi někdo jedná slušně svým osobním jménem, neskrývejte se za přezdívky a falešné profily. Rádi pomáhame našim zákazníkum s čímkoliv jak záručním tak pozáručním, pokud zákazník jedná férově, slušně a nevymýšlí si.
roo abe
Jistě, přece když se to zákazníkovi nelíbí, ať jde ... jinam, že? Jen pokračujte :))
roo abe
Milý pane, vaši snahu zakrýt mnou popsané problémy s dlouholetým provozem vašich strojů dokazováním mé nekompetentnosti a neschopnosti (jak hrozné je nepřečíst si v návodu na straně 7 technickou tabulku č. 5!) nebo vyčítáním anonymity zákazníka (jako kdyby na tom z hlediska řešení technických problémů záleželo) snad alespoň někteří zdejší čtenáři prokouknou. Každopádně jeden náš stroj je starší než z roku 2015, původně měl motor Honda, a opravdu si nevybavuji nutnost přidávání stabilizátoru do paliva. Vaše představa, že majitel stroje Vari bude trávit údržbou a přesným dodržováním návodů více času než využíváním stroje k práci, je úplně scestná. Pravdou je, že mnoho potíží většina majitelů vůbec nezná, protože stroje používají jen občas. Více se pozná právě až v takové zátěži, jakou mají stroje třeba u nás. A vy, místo abyste se z toho nějak poučili, poučujete naopak zákazníka a obviňujete jej z vymýšlení si, což jaksi nemá zapotřebí neboť čas věnovaný této neplodné výměně názorů mohl věnovat něčemu užitečnějšímu.
Vážený pane Havránku, nikdo nijak neřeší vaši nekompetentnost, jen vám slušně odpovídám na vaše jednotlivá tvrzení, která jste v celé této diskuzi uvedl. Pokud jste tvrdil že návody informaci o biosložce neobsahují, tak jsme vám jen zdokladoval že obsahují. To jeslti jste si to přečetl nebo ne je vaše věc, a velmi pravděpodobně vás to pak stálo zbytečné peníze v servisu. Vzhledem k tomu že vaše stroje používáte k výdělečné činnosti a máte je zakoupené na firmu, o to více by jste se měl věnovat péči údržbě, servisu a návodům a ne se stroji jezdit dokud něco neupadne a pak se divit. Víte obvykle drobná závada váže závady další a ignorováním drobnosti si můžete časem poškodit jiný dražší díl. Pravidelně používané stroje potřebují pravidelnou údržbu, mazání a kontrolu, a to bez ohledu na značku výrobce, mají také své tzv. spotřební komponenty které je potřeba pravidlně měnit, často i preventivně aby stroj spolehlivě sloužil. (pokud po 10 letech používání opotřebuji plynovou páčku, tak ji včas vyměním, abych si nepoškodil třeba právě spojku, atd. atd.) Zpět k palivu, zákazník který nezmění svůj přístup k zacházení k palivu a stroji i po jak tvrdíte 6 výměnách karburátoru, tak tomu není opravdu pomoci, asi něco děláte špatně, zvláště při pravidelném provozu. Na karburátorech XP200 opravdu není žádná výrobní vada. Karburátor se nezalepí jen tak ze dne na den, benzín musí vyprchat z tělesa karburátoru, a to se při každodením provozu opravdu nestává. Pokud však nemáte správně uskladněné palivo nebo je jeho kvalitá špatná, a odstavíte stroj s palivem v karburátoru, už může nastat problem. Tím bych tuto diskuzi rád uzavřel.
Jan Jelínek
roo abe: Donutil jste mě po letech si obnovit zde účet. Vaše neschopnost vyjet karburátor do sucha je do nebe volající. Mám jak Hondu GXV 190 tak Xp200A, ano měl jsem na XP problém s vadným karburátorem, ale ten mi prodejce záručně opravil a nebyl od té doby problém. Fungují oba s vysokým motohodinovym nájezdem spolehlivě a to je nešetřím. Kupuji jen Vervu100 a vyjíždím karburátor do sucha, při zavřeném kohoutu po KAŽDÉ práci. Na zimu benzín úplně vypouštím z nádrže a ŽÁDNÝ problém. Vari používám přes rok intenzivně. Údržba 3000m2 zahrady je ostatně už spíš pro větší techniku. 95tku nekupuji na základě doporučení prodejce. Berte to tak, že nařízení EU výrobce a následně i uživatele prostě omezuje, ať se vám to líbí nebo ne
Jan Jelínek
Nezlobte se na mě, ale četl jsem už hodně návodů k zahradní technice a vždy se tam varuje před nebezpečím dlouhodobého skladování paliva v nádrži. Protože mám doma i Dakra, tak vím, že ten doporučuje ke svému motoru Briggs Stratton používat taktéž stabilizátor a také tam píšou, že se tam může lít jen max měsíc staré palivo z kanystru...Mám obecně rád české výrobky a vážím si těchto výrobců. Nemají to vůbec dnes lehké, ať to jsou nekonkurenceschopné ceny energií, ceny práce atd(vše vůči Asii) taková je doba a takový se současný stav v EU obecně. Když nejste spokojen, tak přejděte k Hechtu 7100, budete jistě blahem bez sebe. :)))
Dobrý den, dle dodaných fotek se jedná o velmi používaný stroj starší 10-ti let. Uvedené druhy poškození svědčí spíše o přetěžovaní stroje a zanedbanou údržbu. Minimálně u dorazu korby vozíku nebo poloos. U poloos pravidelně kontrolujte dotažení matice svorníku na doporučený moment, a hlavně správnou pozici matice. To, že při nedostatečně utažené ose dojde k vymačkání 6-tihranu uvnitř osy je dobře, protože to zamezí poškození výstupních hřídelů šnekového kola, což by znamenalo mnohem dražší opravu. Přelomený držák sedačky je trochu záhada, jak k tomu mohlo dojít, identický díl se používá přes 20let na všech typech našich vozíků a doposud jsme se s něčím podobným nesetkali. Vaše VARI
Dobrý den, Vari Systém je multifukční zahrádkářský stroj, jehož jednou z fukcí je i možnost přepravy materálu pomocí vozíku. Pokud si ho někdo primárně vybere pro tuto fukcí na denní bázi, tak to smozřejmě zvládne, ale určité prvky stroje jsou více zatěžovány. Sestavy VARI s vozíkem slouží na denní bazi v řadě obcí, a najíždějí stovky hodin ročně, tak že máme myslím velmi dobrý přehled o tom co jednotlivé komponenty vydrží. Bohužel, a především nevím z jakého důvodů uvádíte ve svém textu řadu zkreslených informací, a také řadu banalních věcí nesmyslně nafukujete. Pokud vám obě sestavy slouží více jak 10let, tak odvedly rozhodně spoustu práce, a určité opotřebení je tedy logické. Rozhodně jste za tu dobu v náhradních dílech nezaplatil 2x pořizovací cenu obou strojů. Srovnávat VARI Systém čtyrkolovými traktory, nebo pravocními ATV stroji není relevantní, protože se jedná o zcela odlišné koncepty a kategorie strojů. Pokud vám pro vaše použití více vyhovuje jiny typ stroje, tak si ho kupte.Vari Systém si velmi dobře drží svou cenu, tak že obě sestavy ještě určitě rychle prodáte za slušnou cenu.
Dobrý den, zde máte krásný příklad vaší trochu zavádějící argumentace a nafukovaní problémů. Použitím stabilizátoru paliva nezdražíte litr paliva o 10 kč, jak tvrdíte, ale 0,95 kč na litru.(např. stabilizátor paliva Honda stojí 210 kč, a ošetří 200 litrů paliva) Navíc neznám jedinný případ zalepeného karburátoru XP200 při každodením použití, pokud používáte čerstvé palivo, tedy cca do 14 dnů od zakoupení na benzinové pumpě. K zalepení karburátoru může docházet při delších odstávkách, a totálním ignorování zacházení s palivem. Proto je motor vybavený palivovým ventilem, který před delší odstávkou stací za chodu motoru zavřít a za cca necelé dvě minuty chodu na volnoběh motor sám zhasne, opět nemusíte jezdit nikde dokolečka jak tvrdíte. Není ani potřeba vyjiždět palivo pokud víte, že druhý den znovu pojedete.
Dobrý den, ve vašem textu je řada opravdu banálních popisů, které v desetiletém horizontu intenzivního používání stroje opravdu nelze označovat za problém s kvalitou materiálu. Většinou jsou v klidu a lehce, preventivně řešitelné, pokud to však uživatel nechá až do okamžiku kdy to upadne, pak máte pravdu že to člověka naštve. Tedy jen krátce, šrouby, spoje atd. jdou snadno řešit pravidelnou kontrolou, vějířovimi, či perovými podložkami, lepidlem závitů či samojistnými maticemi. Závěsy a jejich opotřebení lze výrazně předcházet pravidelným mazaním. Kulisa řazení lze také seřizovat, a dle četnosti použití a najetých motohodin je dobré ji zkontrolovat a seřidit přítlačnou pružinu, aby jednotlivé rychlosti byly přesně definovány. Mohl bych pokračovat bod po bodu. Poloosy jsem vám již vysvětloval v předešlém příspěvku. Jistě ale vše děláte podle návodu k obsluze, nikdy jste nic nezanedbal.... i ten utržený ventilek byl na správně nafouknuté pneumatice,pravidelně kontrolované.... Pak jsou samozřejmě nemilé závady které vás postihly, zejména na vozíku, které by potřebovali hlubší rozbor a případnou kontrolu u nás. Kvalitu sváru bohžel online neposoudíme. Je to stroj a od toho má každá značka záruční či pozáruční servis. Stížnost na studenou plechovou sedačku, či bočnice vozíku je až usměvná. Na sedačku lze zakoupit návlek, a bočnice lze velmi levně a jednoduše vytvořit při troše šikovnosti z prkýnek. Případně budou k dispozici seriové pro novou generaci vozíku ANV 500. Víte, tradice výrobku je právě v jeho pokračování, kompatibilitě a možnosti kombinovat se předešlými stroji, tam je právě síla koncepce VARI Systému. Doporučení k prodeji a nákupu pro vás vhodnějšího stroje nebylo formulováno ani myšleno nijak arogantně, ale spíše pragmaticky, pokud vám sestava VARI již 10 let nevyhovuje.
Jen dokazujete, že jste návod ke stroji ani neotevřel. Informace o stabilizátorech, typu paliva a zacházení s palivem máte v návodu k používání na straně 8, odstavec 1.3.2. Ochrana palivového systému před biosložkami. Pokud u vás dochází k zalepení karburátoru při každoděním použití, zamyslete se spíše nad skladováním a stářím paliva, které do svého motoru dáváte. Návody pokud je nemáte si mužete zdarma stáhnout v pdf na stránkách VARI.cz.
Motor VARI XP-200 je od jeho uvedení na trh prezentován jako Zongshen, výrobce i země původu motoru je uvedená v přiložené dokumentaci. Výrobce motoru je i uvedný na polepech motoru. Pokud máte jakýkoliv problém s cenou pohonné jednotky, jistě není dle vašeho mínění složité si zakoupit motor samostatně, vyrobit si všechny ostatní díly sám, a poskládat si svou PJ levněji. Jen pozor na drobný rozdíl, vámi uváděné 300 dolarové motory ZS jsou obvykle sekačkové varianty, bez ocelové vložky válce, s lehkým setrvačníkem a řadou dalších rozdílů, které na první pohled nejsou vidět. K cenám náhradních dílů, díly na motory ZS patří k velmi dostupným, asi jste nikdy nekupoval karburátor na Hondu nebo na Briggs. Stejně tak cena spojky, pokud ji dokážete vyrábět levněji, rádi ji budeme od vás nakupovat.
Dobrý den, opět mně a všechny kdo tuto diskuzi čtou utvrzujete v tom že jste návod ke stroji ani neotevřel. Návod k motoru již v prvním vydání roku 2015 na straně 7 v technické tabulce č.5 uvádí varování přes biosložkou a doporučuje použití stabilizátoru Honda, vč. objednacího čísla. Ještě to bylo pro motory emisní normy Euro2. Dále se biosložce a zacházení s palivem věnuje přikládaný návod k motoru (překlad originálu ZS) kde v kapitole 8.3 na straně 18. je popsán problém biosložky, včetně upozornění že tyto závady nejsou kryty zárukou výrobce motoru.
Další revize z roku 2021 kdy proběhl update na normu Euro5 (strana 8, odstavec 1.3.2), to jsem již zminoval.
Poprosím vás o jednu věc, než někoho budete obvinovat z jakékoliv demagogie, ověřte si prosím nejdříve fakta a vaše tvrzení, a za druhé pokud s vámi někdo jedná slušně svým osobním jménem, neskrývejte se za přezdívky a falešné profily. Rádi pomáhame našim zákazníkum s čímkoliv jak záručním tak pozáručním, pokud zákazník jedná férově, slušně a nevymýšlí si.
Vážený pane Havránku, nikdo nijak neřeší vaši nekompetentnost, jen vám slušně odpovídám na vaše jednotlivá tvrzení, která jste v celé této diskuzi uvedl. Pokud jste tvrdil že návody informaci o biosložce neobsahují, tak jsme vám jen zdokladoval že obsahují. To jeslti jste si to přečetl nebo ne je vaše věc, a velmi pravděpodobně vás to pak stálo zbytečné peníze v servisu. Vzhledem k tomu že vaše stroje používáte k výdělečné činnosti a máte je zakoupené na firmu, o to více by jste se měl věnovat péči údržbě, servisu a návodům a ne se stroji jezdit dokud něco neupadne a pak se divit. Víte obvykle drobná závada váže závady další a ignorováním drobnosti si můžete časem poškodit jiný dražší díl. Pravidelně používané stroje potřebují pravidelnou údržbu, mazání a kontrolu, a to bez ohledu na značku výrobce, mají také své tzv. spotřební komponenty které je potřeba pravidlně měnit, často i preventivně aby stroj spolehlivě sloužil. (pokud po 10 letech používání opotřebuji plynovou páčku, tak ji včas vyměním, abych si nepoškodil třeba právě spojku, atd. atd.) Zpět k palivu, zákazník který nezmění svůj přístup k zacházení k palivu a stroji i po jak tvrdíte 6 výměnách karburátoru, tak tomu není opravdu pomoci, asi něco děláte špatně, zvláště při pravidelném provozu. Na karburátorech XP200 opravdu není žádná výrobní vada. Karburátor se nezalepí jen tak ze dne na den, benzín musí vyprchat z tělesa karburátoru, a to se při každodením provozu opravdu nestává. Pokud však nemáte správně uskladněné palivo nebo je jeho kvalitá špatná, a odstavíte stroj s palivem v karburátoru, už může nastat problem. Tím bych tuto diskuzi rád uzavřel.