Počet příspěvků › 2
| Poslední příspěvek › 10. 5. 2023
Jan Morch
Dobrý den, před časem jsem ke své převodovce DSK317 pořídil nový motor GCVx200. Motor bez problému odsloužil konec loňské sezóny, ca. 5 hodin práce. Před zimní odstávkou jsem vyměnil olej, vypustil karburátor, nádrž dolil do plna Vervou100. Na jaře motor normálně nastartoval, bez problému odvozil něco na vozíku. Problém nastal při provozu s kypřícím ústrojím. Na 1 rychlostní stupeň v průběhu kypření stroj párkrát střelil do výfuku, nicméně normálně fungoval. Při přeřazení na druhý rychlostní stupeň (vyšší vibrace, horizontální i vertikální pohyb stroje) vydržel motor běžet necelou minutu, poté začal střílet do výfuku a dusit se, až do úplného zastavení. To se opakovalo několikrát. Zkusil jsem tedy zkontrolovat přívod paliva, povolil odkalovací šroub karburátoru a zjistil, že z karburace teče více rezavé vody, než benzínu. Karburátor jsem tedy vyndal a rozebral. Plováková komora byla do 2/3 plná rzi. Sundal a vyčistil jsem tedy palivovou nádrž, vyčistil hadičky, ultrazvukem vyčistil karburátor, vyměnil pro jistotu i svíčku. Motor nyní běží v pořádku, startuje napoprvé, má původní výkon. Jenže po nasazení kypřícího ústrojí a zařazení 2 rychl. stupně se problém opakuje i s vyčištěnou soustavou. Po minutě práce prostě ztratí výkon, párkrát střelí do výfuku a zhasne. Pokud stáhnu plyn, během chvíle se probere (prostě nateče benzín) a funguje zhruba zase tu minutu. Při posledním pokusu mi navíc začal protékat benzín skrz přepad, předpokládám tedy špatně těsnící jehlový ventil v plovákové komoře, navíc je po několika rozborkách už vymačkané těsnění plovákové komory, které začalo mírně propouštět. Mé otázky tedy zní:
- Má někdo ze zákazníků podobnou zkušenost s tímto motorem v kombinaci s kypřičem?
- Vyrábí se na tento typ karburátoru nějaká opravná sada?
- Je normální, že by během uskladnění v nevytápěné garáži (kde nemrzne) vzniklo v plastové nádrži ca. 0,5dcl. kondenzátu?
Moc děkuji za odpověď.
Zdraví J. Morch
Dobrý den, svou odpvěd bych rozdělil do 2 částí.
1. část - dle vašeho popisu jste před zimní odstavkou udělal z mého pohledu opačný postup. Motor a především karburátor by měl být bez paliva, tedy zavřený palivový kohout, vyjetý benzín do sucha, a pokud možno ani v nádrži by neměl benzin zůstat. Stejně tak výměna oleje na zimu není dobrý postup. Jak olej tak benzín má tendenci vázat vodu při kondenzaci na plochách při změnách teploty. Tak že váše jarní trápení mohla opravdu způsobit částečně kondenzovaná voda a dle uváděného množství možná i voda v palivu. Na zimu pro bezproblémové uskladnění stroje vám doporučuji poslední 1-2 nádrže před odstávkou použít alkalické palivo Aspen4, které neobsahuje biosložku a zároven trochu dovede čistit palivový systém, zavřit palivovoý kohout a vyjet karburátor do sucha. Olej měnit až na jaře před prvním použitím. Palivo také doporučuji skladovat v plastových kanystrech a ne plechových.
2. část - Motory Honda GCV200 v agregaci s kultivátorem pracují spolehlivě a stabilně. Neměl by s nimi být žádný problem. Popisované zjištění spíše připisuji vaší zborce a rozborce, a to pravděpodobně opakované. Stačí nechtěně otočit nějaké těsnění, a nebo těsnění maličko poškodit a už může nastat popisovaný problem nestabilního chodu. Servisní sada těsnění existuje, nicméně bych vám velmi doporučil motor předat do autorizovaného servisu Honda, nebo ho poslat přímo k nám do Libice nad Cidlinou pro jeho kontrolu a správné sestavení sad těsnění a kontrolu karburátoru.
Dobrý den, svou odpvěd bych rozdělil do 2 částí.
1. část - dle vašeho popisu jste před zimní odstavkou udělal z mého pohledu opačný postup. Motor a především karburátor by měl být bez paliva, tedy zavřený palivový kohout, vyjetý benzín do sucha, a pokud možno ani v nádrži by neměl benzin zůstat. Stejně tak výměna oleje na zimu není dobrý postup. Jak olej tak benzín má tendenci vázat vodu při kondenzaci na plochách při změnách teploty. Tak že váše jarní trápení mohla opravdu způsobit částečně kondenzovaná voda a dle uváděného množství možná i voda v palivu. Na zimu pro bezproblémové uskladnění stroje vám doporučuji poslední 1-2 nádrže před odstávkou použít alkalické palivo Aspen4, které neobsahuje biosložku a zároven trochu dovede čistit palivový systém, zavřit palivovoý kohout a vyjet karburátor do sucha. Olej měnit až na jaře před prvním použitím. Palivo také doporučuji skladovat v plastových kanystrech a ne plechových.
2. část - Motory Honda GCV200 v agregaci s kultivátorem pracují spolehlivě a stabilně. Neměl by s nimi být žádný problem. Popisované zjištění spíše připisuji vaší zborce a rozborce, a to pravděpodobně opakované. Stačí nechtěně otočit nějaké těsnění, a nebo těsnění maličko poškodit a už může nastat popisovaný problem nestabilního chodu. Servisní sada těsnění existuje, nicméně bych vám velmi doporučil motor předat do autorizovaného servisu Honda, nebo ho poslat přímo k nám do Libice nad Cidlinou pro jeho kontrolu a správné sestavení sad těsnění a kontrolu karburátoru.