Počet příspěvků › 8
| Poslední příspěvek › 5. 3. 2025
Boris Guniš
Dobrý deň, voľnobežné otáčky motora sú, zdá sa v poriadku. Ale keď pridám plyn a motor nechám bežať na vyššie otáčky, po chvíli motor zhasne. Motor je zohriaty. Ak chcem znovu naštartovať, musím pár sekúnd počkať a zapnúť sytič. Potom naštartujem, ale proces sa opakuje. Pri vyšších otáčkach motor zase po chvíli zhasne. V čom môže byť problém? Benzín s olejom miešam v pomere 1:50, sviečka je nová a vyzerá byť v poriadku, suchá.
Dobrý den,
začal bych nejprve kontrolou palivové cesty, dle mého názoru máte nedostatečný přísun paliva při vysokých otáčkách. Proveďte výměnu hadiček včetně palivového filtru + pročištění karburace. Jestli bude problém i nadále setrvávat, hledejte problém v zapalovací cívce či kondenzátoru + proveďte kontrolu průchodnosti tlumiče výfuku. Zde je kontakt na servisní zastoupení VARI pro Slovensko : www.supa.sk
Hezký den Lukáš Svoboda
Boris Guniš
dobrý deň, mám 2 otázky: 1/ motor 1453, benzín BA95, olej viď príloha. Benzín s olejom miešam v pomere 1:50. Pri bežnom nastavení karburátora sa motor správal ako "prechlastaný", t. j. mokrá čierna sviečka, motor skapínal, nešlo naštartovať atď, atď. Ak aj niekedy naštartoval, tak bez sytiča, čo nie je správne, a po chvíli zhasol. Riešil som to tak, že som postupne priškrcoval skrutku bohatosti zmesi, až je cca 1/4 otáčky od dorazu a motor funguje správne, vrátane štartovania. Prosím o Váš názor. 2/ mám už druhú plastovú nádrž. Prvú som musel vymeniť krátko po vypršaní záručnej lehoty z dôvodu praskliny pod nalievacím hrdlom. Kúpil som novú nádržku a po vypršaní záručnej lehoty zase taká istá závada - prasklina pod nalievacím hrdlom. Podotýkam, že motor používam iba občas, sporadicky. Čo s tým?
Foto nešlo vložiť, takže ide o olej: MOL AROL 2T API TA
Dobrý den,
bohatost směsy na karburaci jste seřídil dobře, nevidím v tom žádný problém. Prasklina pod nelévacím hrdlem se většinou stane při přetažení šroubení uzávěru, tedy doporučuji nedotahovat uzávěr takovou silou. Mix benzínu provádějte vždy podle doporučení výrobce oleje, většinou jde o poměr 1:40 až 1:50.
Hezký den Lukáš Svoboda
Boris Guniš
dobrý deň, problém s motorom (ako som ho popísal v príspevku z 27.8.2023) pretrváva naďalej. Motor naštartuje, ale pri vyšších otáčkach po chvíli zhasne. Musím pár sekúnd počkať, potom znovu naštartovať a tak sa to stále opakuje. Palivový filter čistý, karburátor vyčistený, benzín priteká normálne. Je možné, že je to spôsobené nízkou hladinou paliva v plavákovej komore? Karburátor je pomerne nový, je to originálny diel a od začiatku sa u neho prejavoval problém s netesnosťou ihlového ventilu. Ihlový ventil uzatváral nedostatočne a benzín vytekal z karburátora von. Vyriešil som to tak, že medzi skrutku ihlového ventilu a teleso karburátora som dal miniatúrnu kovovú podložku, aby vahadlo plaváka silnejšie dotláčalo na ihlový ventil. Funguje to. Ale podľa dokumentácie by tam pôvodne malo byť tesnenie 5,5-2,5 obj. č. 6250248 ale zdá sa, že toto tesnenie tam nebolo. Môže to mať nejaký vplyv na uvedený problém? Akú hrúbku má mať to tesnenie? Dopredu ďakujem za radu.
Dobrý den,
v tomto případě prosím kontaktujte přímo výrobce dvoutaktních motorů, tedy společnost MOTOR JIKOV České Budějovice, nebo jejich obchodní zastoupení pro Slovensko, společnost ŠUPA SK ( www.supa.sk )
Hezký den Lukáš Svoboda
Boris Guniš
Dobrý deň, po čase mám znovu problém s motorom 1453. Po naštartovaní som nechal chvíľu bežať motor na voľnobeh. Potom som na chvíľu zvýšil otáčky, ale keď som chcel otáčky znížiť a dal som páčku plynu na minimum, motor zostal bežať vo vysokých otáčkach. Navyše farba výfukového plynu sa zmenila z bledomodrej na čisto priezračný dym. Pridal som na bohatosti zmesi, nepomohlo to. Skontroloval som trysku behu naprázdno, tá je čistá. Tiahlo regulačnej klapky (deflektora) sa pohybuje normálne. Po vypnutí motora už nejde naštartovať a občas to pri štartovaní "strelí" do karburátora. Predpokladám, že zrada bude asi niekde v karburátore, ale rád by som poznal Váš názor ešte predtým, než to začnem skúmať. Ako je možné, že z ničoho nič sa objaví takáto závada? Benzín BA95, olej Castrol 2T v pomere 1:50. Skrutka bohatosti zmesi nastavená na 1/4 až 1/2 otáčky od dorazu. Keď to povolím viac, sviečka je mokrá.
Dobrý den,
doporučoval bych Vám kontaktovat přímo výrobce motorů JIKOV, tedy společnost MOTOR JIKOV České Budějovice. Další možností je kontaktovat servisní zastoupení motorů JIKOV pro Slovensko, tedy společnost ŠUPA SK ( www.supa.sk ).
Dobrý den,
začal bych nejprve kontrolou palivové cesty, dle mého názoru máte nedostatečný přísun paliva při vysokých otáčkách. Proveďte výměnu hadiček včetně palivového filtru + pročištění karburace. Jestli bude problém i nadále setrvávat, hledejte problém v zapalovací cívce či kondenzátoru + proveďte kontrolu průchodnosti tlumiče výfuku. Zde je kontakt na servisní zastoupení VARI pro Slovensko : www.supa.sk
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
bohatost směsy na karburaci jste seřídil dobře, nevidím v tom žádný problém. Prasklina pod nelévacím hrdlem se většinou stane při přetažení šroubení uzávěru, tedy doporučuji nedotahovat uzávěr takovou silou. Mix benzínu provádějte vždy podle doporučení výrobce oleje, většinou jde o poměr 1:40 až 1:50.
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
v tomto případě prosím kontaktujte přímo výrobce dvoutaktních motorů, tedy společnost MOTOR JIKOV České Budějovice, nebo jejich obchodní zastoupení pro Slovensko, společnost ŠUPA SK ( www.supa.sk )
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
doporučoval bych Vám kontaktovat přímo výrobce motorů JIKOV, tedy společnost MOTOR JIKOV České Budějovice. Další možností je kontaktovat servisní zastoupení motorů JIKOV pro Slovensko, tedy společnost ŠUPA SK ( www.supa.sk ).
Hezký den Lukáš Svoboda