Počet příspěvků › 11
| Poslední příspěvek › 23. 1. 2024
Miloslav Sláma
Dobrý den, prosím tímto techniky Vari o radu.
Mám sestavu s motorem Honda GCVx 200 a mám neustále potíže s palivem. Stačí týden nejezdit a už je zalepený karburátor. Vyzkoušel jsem všechny možné druhy benzínu a nic. Vždy rozebrat , vyčistit a zase můžu chvíli jezdit. Tak jsem si chtěl koupit rezervní karburátor a když zadám tip mého motoru, tak mi to žádný karburátor nenabídne. Tak se ptám, který karburátor mám hledat? Mám ještě jednotku GCV 190 a je to stejné. Nekonečné utrpení s věcně ucpaným karburátorem. Podotýkám, že ani stabilizátor od Hondy nepomohl. Jsem velmi nespokojen....!
Děkuji za radu
Sláma
Dobrý den,
jedná se o karburátor obj.č. 16100-Z9S-801 Hezký den Lukáš Svoboda
Jaromír Malich
Dobrý den, nový karburátor je možné objednat u všech autorizovaných prodejců Honda - a to dle výrobního čísla motoru. Pokud máte takový problém s palivem, používáte uzávěr přívodu paliva a vyjíždíte vždy karburaci do sucha? Také je podle mě vhodné použít palivo z jiné čerpací stanice, velmi vhodná jsou vysokooktanová paliva (Orlen Verva 100, MOL 100 Evo...), která obsahují místo standartně přidávaného bioethanolu ETBE, které na sebe neváže vodu, zajišťuje vyšší výhřevnost paliva, zvyšuje oktanové číslo a nezanechává po sobě v palivovém systému takovou spoušť.
Miloslav Sláma
Na motoru je štítek s těmito údaji.
GCV200H N2G7 NH1
GJAPH 1019920
Výrobní číslo zřejmě
1005400274.0321.00266
Miloslav Sláma
Problém s palivem mám v podstatě od začátku. Od počátku ale používám prémiové palivo Verva 100. Po tom, co problémy přetrvávali, jsem začal používat stabilizátor paliva, originál Honda. Opět to nepřineslo zlepšení.
Tak sem se rozhodl začít používat palivový uzávěr a karburátor po práci vyjíždět do sucha. Nicméně sem tím objevil další problém. Vyjet ho do sucha někdy trvalo i půl hodiny. Proč? Protože jako u GCV190, tak u GCV200 jsou oba kohoutky netěsné.
Takže i když se mi povedlo karburátor vyjet do sucha, za 2 hodiny byl zase plný. Přistoupil sem tedy v výměně kohoutků za nový. No a i ten je netěsný. Začínám si připadat, jako kdybych bojoval s větrnými mlýny a jsem zcela zoufalý. Za tu cenu sem si představoval něco jiného.
U motorů Brigs and Straton, které nám jezdí v sekáčkách, není nic takového nutné. Stačí ten nejobyčejnější benzín a i po zimní odstávce stačí zatáhnout a motor zase celou sezonu běží. Takto bych si to představoval i u Hondy. Zaráží mě, že tak kvalitní motory jaké Hondy jsou, potřebují takto přísnou péči. Ve své podstatě je to nepoužitelný stroj. Volnoběh nedrží, motor věčně chcípá a při orání nebo rotavátorování je Vari nepoužitelná a někdy i nebezpečná, protože musím mít stále alespoň trochu přidaný plyn!!!
Zkrátka chci přijít, zatáhnout za šňůru a pracovat. Po skončení odejít domů a nečekat, až se mi vyjede karburátor do sucha.
Vážně už nevím kudy kam. Vše mě stálo vysoké desítky tisíc a velkou část bohužel trávím bojem s palivem.
Děkuji za každou radu. Budu za ni opravdu velice vděčný.
Sláma Miloslav
Dobrý den,
děkuji za doplňují informace. Uvádíte, že palivové kouty na motor GCV190 i GCV200 jsou nefunkční a nelze tedy spolehlivě, za pár desítek vteřin, vyjet palivo z karburace. To je velice podivné, rád bych Vám nabídl možnost oba vadné kohoty poslat pří do VARI k posouzení, a v případě, že opravdu budou vykazovat Vámi prezentovanou vadu, vyměníme Vám je v rámci reklamace ZDARMA. Díky tomu, že současné motory musí splňovat emisní normu Euro 5, není možné je porovnávat s motory jiných výrobců, které již provozujte řadu let. Jako jediné palivo při kterém po ukončení práce nebudete muset vypínat palivový kohout a vyjíždět palivo z karburace je ASPEN 4 - jde o alkylátový benzín, který neobsahuje žádnou stopu po ethanolu.
Hezký den Lukáš Svoboda
Miloslav Sláma
Dobrý den,
děkuji Vám za nabídku. Doma sem našel jeden původní ventil, který protékal. Kam jej má zaslat a mám vytvořit nějakou žádost? O palivu Aspen 4 samozřejmě vím, ale upřímně, platit 110Kč za 1 litr paliva mi přijde šíleně neekonomické a především by to vůbec nemělo být potřeba.
Nemáte zkušenosti s palivem EuroOil Natural 98 Super plus? Měl by obsahovat pouze 0,4% biolihu. Bylo by to řešení? Nebo přidávání aditiva VIF do paliva?
A poslední dotaz. Jaký je rozdíl mezi jednotkou XP200A a GCV190? Setkávám se se zkušenostmi, že tyto čínské jednotky netrpí na usazování biosložek v karburátoru.
Děkuji Vám za ochotu
Dobrý den,
ventil prosím dejte do pěnové obálky a pošlete na adresu VARI,a.s. servis Opolanská 350 Libice nad Cidlinou 289 07. S palivem EuroOil Natural98 Super plus nemám osobní zkušenost, ale jestli je podíl biosložky opravdu 0,4% určitě bych to vyzkoušel. Co se týká rozdílu mezi XP200A a GCV190, tak částečně máte pravdu. I když nový motor XP-200A musí splňovat emisní normu Euro 5, tak jeho karburátor je opravdu méně náchylný na zalepení biosložkou, než je to u ostaních motorů. Každopádně i u tohoto motoru platí naše doporučení vyjíždět palivo z karburátoru při ukončení práce se strojem.
Hezký den Lukáš Svoboda
Miloslav Sláma
Dobrý den,
dobře, děkuji. Zkusím ho odeslat na posouzení.
Ještě poslední dotaz. řadu GCV 135,160 a 190 nyní nahradila nová řada GCVx145,170 a 200. Jak je to nyní například se těsněním mezi karburátor a vzduchový filtr a karburátor a blok motoru? Jsou pro obě generace stejné? Nebo se něco zásadně změnilo a výrazně se liší. Nikde sem totiž nenašel vhodné těsnění ke koupi. Děkuji
Dobrý den,
tedy těsnění karburace na motorech řady GCVx je zcela jiné, než těsnění u modelů řady GCV. Zde máte potřebná obj.č. na motor GCVx200 mezi blok a karburaci : TESNENI KARBURATORU 16221-Z9L-000, TESNENI CLONA 16212-Z9L-800 a mezi karburaci a těleso vzduchového filtru : TESNENI 17228-Z9L-000.
Hezký den Lukáš Svoboda
Miloslav Sláma
Dobrý den,
dnes k Vám dorazil originální kohout paliva na prozkoumání těsnosti. Prosím o další komunikaci na email uvedený v mém profilu.
Děkuji
Dobrý den,
jedná se o karburátor obj.č. 16100-Z9S-801 Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
děkuji za doplňují informace. Uvádíte, že palivové kouty na motor GCV190 i GCV200 jsou nefunkční a nelze tedy spolehlivě, za pár desítek vteřin, vyjet palivo z karburace. To je velice podivné, rád bych Vám nabídl možnost oba vadné kohoty poslat pří do VARI k posouzení, a v případě, že opravdu budou vykazovat Vámi prezentovanou vadu, vyměníme Vám je v rámci reklamace ZDARMA. Díky tomu, že současné motory musí splňovat emisní normu Euro 5, není možné je porovnávat s motory jiných výrobců, které již provozujte řadu let. Jako jediné palivo při kterém po ukončení práce nebudete muset vypínat palivový kohout a vyjíždět palivo z karburace je ASPEN 4 - jde o alkylátový benzín, který neobsahuje žádnou stopu po ethanolu.
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
ventil prosím dejte do pěnové obálky a pošlete na adresu VARI,a.s. servis Opolanská 350 Libice nad Cidlinou 289 07. S palivem EuroOil Natural98 Super plus nemám osobní zkušenost, ale jestli je podíl biosložky opravdu 0,4% určitě bych to vyzkoušel. Co se týká rozdílu mezi XP200A a GCV190, tak částečně máte pravdu. I když nový motor XP-200A musí splňovat emisní normu Euro 5, tak jeho karburátor je opravdu méně náchylný na zalepení biosložkou, než je to u ostaních motorů. Každopádně i u tohoto motoru platí naše doporučení vyjíždět palivo z karburátoru při ukončení práce se strojem.
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
tedy těsnění karburace na motorech řady GCVx je zcela jiné, než těsnění u modelů řady GCV. Zde máte potřebná obj.č. na motor GCVx200 mezi blok a karburaci : TESNENI KARBURATORU 16221-Z9L-000, TESNENI CLONA 16212-Z9L-800 a mezi karburaci a těleso vzduchového filtru : TESNENI 17228-Z9L-000.
Hezký den Lukáš Svoboda