Počet příspěvků › 11
| Poslední příspěvek › 30. 5. 2025
Luboš Ulman
Dobrý den,nikde jsem u motoru Kohler nenašel na benzínovém vedení filtr paliva,nevím jestli je nějaký filtřik v karburátoru ale asi by nebylo na škodu,filtr paliva přidat.
Mám doma takový malý filtr paliva,co se dával na dvoutaktní Teru (samozřejmě nový).vzhledem k rozměrům by na hadičku,pod ten ochrany kryt pěkně pasoval.nevadi že je tak malý,nebude mít třeba menší průtok paliva?aby nebrzdila dodávku paliva pro motor.chtel jsem vložit foto filtru ale prý pořád velký formát.jedna se malý, hranatý oranžový filtr.
Dobrý den. Motor KOHLER CV224-3027 má palivový filtr zabudován v nádrži paliva - viz pozice 10 na Rozpad ND. U tohoto motoru palivové čerpadlo a celý palivový systém je naladěn a vyvážen tak, aby byl motor správně zásobován palivem. Rozhodně nedoporučujeme instalovat další filtr. Přídavný filtr bude mít vliv na chod motoru. S pozdravem Martin Burian
Luboš Ulman
Aha,něco podobného jsem si myslel,děkuji za info.Ulman
Luboš Ulman
Jen mě ještě napadl dotaz.na jak funguje palivové čerpadlo?
Je to na základě podtlaku že sání vzduchu? A jak je na tom čerpadlo s životností,už máte nějaké info ohledně trvanlivostí dílů na motoru Kohler? Děkuji za odpověď Ulman
Dobrý den. Čerpadlo funguje na principu podtlaku, vznikajícího v klikové skříni. Je tam mebránové čerpadlo. Co se týká životnosti dílů, motory KOHLER jsou vyhlášené precizním zpracováním a technickou spolehlivostí. Čerpadlo je japonská značka MIKUNI, což je také záruka kvality. Takže o životnost dílů bych neměl žádné obavy. S pozdravem Martin Burian
Luboš Ulman
Když už jsem otevřel téma motoru Kohler, ještě mě zajímá jedna otázka kolem výměny oleje.ja jsem zatím provedl první výměnu oleje,bez výměny filtru.
Zajímá mě jen otázka kolem vypouštění starého oleje.vypousteci zátka je jasná, čemu stále nerozumím,je šikmý šroub na desítku klíček.v návodu se píše "šroub pro čistou výměnu oleje".
Na vašem blogu, pán popisuje výměnu oleje v motoru Kohler.popisuje to tak,že vypustí olej ze zátky pro vypouštění oleje a pak vysroubuje ten šroubek na desítku klíček a motor naklání a z té malé dírky vylévá zbytkový olej.opravdu to tak má být?
Není to spíše tak,že ten šroub po vyšroubování, otevře prostor čerpadla a vypustí olej,co je v čerpadle do vany?toto jediné mě přijde nesrozumitelné a dělat akrobacie s motorem a vylevat z té dirky zbytky oleje,mě přijde fakt divné.já když jsem vypustil olej a pak vyšrouboval ten šikmý šroubek, začal ještě malinko téct olej.
Děkuji za odborné vysvětlení této věci a omlouvám se,že otravují.
Díky Ulman
Dobrý den. Volně cituji z návodu (a přidávám písmena z obrázku): 1. Vyčistěte oblast kolem plnícího otvoru/měrky olejové náplně (C) a vypouštěcí zátky (F). Odstraňte vypouštěcí zátku (F) a olejovou měrku (C); vypusťte olej do vhodné nádoby. 2. Vyčistěte oblast kolem olejového filtru (D). Odstraňte šroub pro čistou výměnu oleje (E); poté pomalu vyjměte filtr (D); otřete dosedací plochu pro filtr (D). Bohužel čeština v originál návodu je taková kostrbatá a googlovská (delal ji výrobce motoru, ne VARI), takže to nemusí být úplně jasné. Překlad popisku u šroubu E do češtiny "Vyčistění šroubu pro výměnu oleje" by měl být spíše Šroub pro čistou výměnu oleje. Ten malý šroubek na klíč č.10 je tam totiž z důvodu, že tudy vyteče zbytek oleje z olejového filtru a po povolení filtru si tím pádem "nepocintáte" olejem z filtru motor, podlahu a sebe :-D. Rozhodně bych tím malým kanálkem olej nevypouštěl, to by bylo o nervy. S pozdravem Martin Burian
Luboš Ulman
Toto už dává nějaký smysl.sroubek na klíč 10.je poměrně dlouhý,odhadem 6cm.tak si myslím ,že dole uzavírá nějaký kanálek.pri vyšroubování ten kanálek otevře a olej z filtru steče do olejové Vany a pak se dá říct,že výměna je "čistá"bez cintáni oleje z filtru.
Přečtěte si ale na vašem webu článek "motor Kohler a jeho údržba" kde je část o výměně oleje značně zavádějící.
Děkuji za reakci Ulman.
Pavel Doleček
Dobrý den,
Ondra Vrzal píše na blogu v článku "Kohler CV224 a jeho údržba" o nápadu Miloše Valenty s vypouštěcí ventil oleje na motoru Kohler.
Nebylo by možné poskytnout podrobný návod jak je to vymyšleno, případně nabídnout použité komponenty jako "Set vypouštěcího ventilu Kohler" mezi náhradní díly k motoru?
Děkuji, Doleček
Dobrý den,
vypouštěcí ventil je nápad uživatele pana Valenty a nikoliv řešení od výrobce motoru. Jedná se o zásah do motoru bez vědomí výrobce s dopadem na případnou záruku. Pokud máte o něco podobného zájem, kontaktujte pana Valentu, jistě vám rád pomuže a ponese odpovědnost v případě jakéhokoliv problému s motorem.
Hezký den Lukáš Svoboda
Pavel Doleček
Dobrý den,
ono s tím zásahem do motoru tak horké nejspíše nebude, pane Svobodo.
Mrkněte třeba semhle:
https://www.youtube.com/watch?v=7pzp_ItwWbI
Vari tedy řešení nenabídne a máme se snažit sami?
Doleček
Dobrý den. Motor KOHLER CV224-3027 má palivový filtr zabudován v nádrži paliva - viz pozice 10 na Rozpad ND. U tohoto motoru palivové čerpadlo a celý palivový systém je naladěn a vyvážen tak, aby byl motor správně zásobován palivem. Rozhodně nedoporučujeme instalovat další filtr. Přídavný filtr bude mít vliv na chod motoru. S pozdravem Martin Burian
Dobrý den. Čerpadlo funguje na principu podtlaku, vznikajícího v klikové skříni. Je tam mebránové čerpadlo. Co se týká životnosti dílů, motory KOHLER jsou vyhlášené precizním zpracováním a technickou spolehlivostí. Čerpadlo je japonská značka MIKUNI, což je také záruka kvality. Takže o životnost dílů bych neměl žádné obavy. S pozdravem Martin Burian
Dobrý den. Volně cituji z návodu (a přidávám písmena z obrázku): 1. Vyčistěte oblast kolem plnícího otvoru/měrky olejové náplně (C) a vypouštěcí zátky (F). Odstraňte vypouštěcí zátku (F) a olejovou měrku (C); vypusťte olej do vhodné nádoby. 2. Vyčistěte oblast kolem olejového filtru (D). Odstraňte šroub pro čistou výměnu oleje (E); poté pomalu vyjměte filtr (D); otřete dosedací plochu pro filtr (D). Bohužel čeština v originál návodu je taková kostrbatá a googlovská (delal ji výrobce motoru, ne VARI), takže to nemusí být úplně jasné. Překlad popisku u šroubu E do češtiny "Vyčistění šroubu pro výměnu oleje" by měl být spíše Šroub pro čistou výměnu oleje. Ten malý šroubek na klíč č.10 je tam totiž z důvodu, že tudy vyteče zbytek oleje z olejového filtru a po povolení filtru si tím pádem "nepocintáte" olejem z filtru motor, podlahu a sebe :-D. Rozhodně bych tím malým kanálkem olej nevypouštěl, to by bylo o nervy. S pozdravem Martin Burian
Dobrý den,
vypouštěcí ventil je nápad uživatele pana Valenty a nikoliv řešení od výrobce motoru. Jedná se o zásah do motoru bez vědomí výrobce s dopadem na případnou záruku. Pokud máte o něco podobného zájem, kontaktujte pana Valentu, jistě vám rád pomuže a ponese odpovědnost v případě jakéhokoliv problému s motorem.
Hezký den Lukáš Svoboda