Počet příspěvků › 4
| Poslední příspěvek › 10. 3. 2025
Miloslav Sláma
Dobrý den,
jsem majitel dvou jednotek VARI. GSV190 a GCV200 a začíná mi s motory docházet trpělivost. Po neustálém zanášení karburátorů biosložkou ze všech možných druhů benzínu, ano i těch prémiových, jsme byl nucen přejít na Aspen. No moje trápení zdaleka neskončilo. Před zimou jsem nasadil nový, vyčištěný karburátor, zavřel kohout a celou nádrž zalil Aspenem.
Dnes jsem chtěl odzimovat a vyrazit pracovat. Bohužel, nádrž prázdná (ventil vloni měněn za nový originál - reklamace, původní tekl. Teče i nový, nulová kvalita?)....Po nalití jsem zjistil, že benzín ukapává ven přes vzduchový filtr! A nastartovat motor šlo pouze nahřátím svíčky a vstřiknutím benzínu přímo do válce. Motor tarokoval, časem se chytil.
Prosím, co mám dělat? Jsem zoufalý, stroje nejde bez hodinového skákání okolo něj provozovat. Jaké ventily použít, aby neprotékaly? Jak zařídit, aby z karburátoru neunikalo palivo?
Děkuji Sláma
Dobrý den,
osobně moc nerozumím tomu, z jakého důvodu jste před zimní odstávkou motoru provedl zalití celé nádrže palivem. Doporučujeme čerstvé palivo plnit do motoru až před začátkem jarních prací. Je zcela jasné, že po půl roce skladování se palivo dokáže z nádrže i odpařit. Tedy rozhodně lepší varianta je nechat motor před uskladněním zcela suchý ( karburace i nádrž ) bez paliva. Únik paliva přes prostor vzduchového filtru je zapříčiněn nevhodným náklonem motoru na stranu karburace nebo se Vám dostala nějaká nečistota do prostoru jehlového ventilu nad plovákem.
Hezký den Lukáš Svoboda
Miloslav Sláma
Jak se může odpařit plně alkylátové palivo z uzavřené nádrže? Z kanystru se mi přes zimu také palivo neztratí.
Palivo se neodpařilo, prostě vyteklo netěsným ventilem. Už zase. Mohu původní ventil na GCV200 nahradit ventilem z jednotky XP-200? Nebo jinou, opravdu spolehlivou alternativou? Originální už jsem reklamoval a technik byl neuvěřitelně překvapený, že to opravdu teče a že je to velmi vzácné. No moje zkušenosti jsou přesně opačné.
Před zimou byl nasazen ultrazvukově vyčištěný karburátor, finálně dočištěný čističem brzd. Nečistota to pravděpodobně nebyla. Nevhodný náklon jednotka určitě neměla. Rozhodně nic, co by neměla normálně zvládat.
Dobrý den,
výměna palivového kohoutu bohužel v tento případ možná není, hadičky na XP-200 mají mnohem větší vnitřní průměr, než hadičky na motorech HONDA GCVx, díky tomu i připojovací rozměry kohoutů na hadičky jsou rozdílné. Vadný kohout z GCVx200 vymontujte a pošlete na adresu společnosti VARI na mé jméno, zařídím Vám vyřízení reklamace kohoutu.
Dobrý den,
osobně moc nerozumím tomu, z jakého důvodu jste před zimní odstávkou motoru provedl zalití celé nádrže palivem. Doporučujeme čerstvé palivo plnit do motoru až před začátkem jarních prací. Je zcela jasné, že po půl roce skladování se palivo dokáže z nádrže i odpařit. Tedy rozhodně lepší varianta je nechat motor před uskladněním zcela suchý ( karburace i nádrž ) bez paliva. Únik paliva přes prostor vzduchového filtru je zapříčiněn nevhodným náklonem motoru na stranu karburace nebo se Vám dostala nějaká nečistota do prostoru jehlového ventilu nad plovákem.
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
výměna palivového kohoutu bohužel v tento případ možná není, hadičky na XP-200 mají mnohem větší vnitřní průměr, než hadičky na motorech HONDA GCVx, díky tomu i připojovací rozměry kohoutů na hadičky jsou rozdílné. Vadný kohout z GCVx200 vymontujte a pošlete na adresu společnosti VARI na mé jméno, zařídím Vám vyřízení reklamace kohoutu.
Hezký den Lukáš Svoboda