Technické a servisní dotazy
Výměna motoru GSV190 za GCVx200
Počet příspěvků › 4
| Poslední příspěvek › 7. 5. 2025
Miloslav Sláma
Dobrý den,
vlastním VARI GLOBAL GSV190 a chtěl bych vyměnit motor za novější typ GCVx200. Podle výkresů a dostupných informací si myslím, že výměna kus za kus by měla být možná i v domácích podmínkách.
Jednotky mají stejný typ uchycení a spojka je též stejná. Instaloval bych model N2EW s hřídelí 22mm, stahovák spojky již vlastním.
Postup bych viděl následovně. Odpojit lanko plynu, odpojit elektriku, povolit 3 šrouby na přírubě a motor může dolů? Pak už jen přehodit spojku na nový motor a ten nainstalovat zpět. Je moje myšlenka správná?
Děkuji
Ondřej Vrzal
Dobrý den,
vámi navrhovaná přestavba možná je. Ovšem po každém oddělení motoru od příruby a jeho zpětné montáži je nutné jeho vystředění. Za tímto účelem je i běžným uživatelům, kteří si touží servis dělat svépomocí, nabízen středící přípravek obj.č. 020-9293X. Vystředění je nutné pro správnou funkčnost spojky a její dlouhou trvanlivost. Jsou z praxe známy případy, kdy po nevystředění vydržela spojka pracovat jen několik hodin, než došlo ke zničení křidélek náboje a závaží. Práci s přípravkem je možné vidět i ve videu z montáže nových PJ s motorem Kohler na YouTube kanálu Vari. Otvory v přírubě jsou o něco větší, než je průměr šroubů, aby bylo možné s přírubou pohybovat. Pohonné jednotky s motory GCVx200 mají ještě navíc jinou ovládací páku s bowdenem obj. č. 51532888081. No a nakonec bude zapotřebí motoru seřídit maximální otáčky na 3600 ot./min. s pomocí otáčkoměru, například Vari Power Meter obj. č. 4227. Servisní motor totiž není nikterak přesně seřizován, to se děje až po konkrétní zástavbě dle požadavků konkrétního stroje, ve vašem případě PJ Vari systému. Přeji ať se dílo podaří.
S pozdravem Ondřej Vrzal
Miloslav Sláma
Děkuji za obsáhlou odpověď. Bohužel jsem zjistil, že motory GCVx200 jsou v podstatě nedostupné.
Ale motory Vari XP-200A, případně přímo originální motor ZongShen XP-200A, dostupné jsou. Platí pro ně to samé, co pro GCVx200? Tedy přehodit a vystředit spojku, zakoupit správnou ovládací páku s bowdenem a seřídit otáčky?
Jak je to se setrvačníkem? Má být těžký, nebo lehký. Průměr hřídele je jasný 22,2mm ale délka hřídele je zde uváděna 66mm od těsnění. Je to v pořádku? Hřídel GCVx200 má 62mm.
Případně mám možnost zakoupit i nový motor starší verze Vari XP-200 plnící Euro2 a primerem. Za ten to zle stejným způsobem zaměnit?
Děkuji Vám
Ondřej Vrzal
Každý typ motoru má svoji ovládací páku, takže u Vari XP-200A je to obj.č. 51532888075, u Vari XP-200 obj.č. 51532880018. Vari má většinou motory vyráběné ve specifikaci přímo pro své použití, takže budu psát jen o originálních motorizacích. Varácké XP-200 A XP-200A lze za původní GSV 190 také použít, délky a průměry výstupních hřídelí jsou shodné. U motorů jiných specifikací z různých e-shopů mohou být rozdíly, a to i v absenci vložky válce, provedení karburace, ovládání a setrvačníku. Motory používané na Vari systému mají setrvačníky v těžkém provedení.
Bubnové sekačky
Travní sekačky
Travní traktory
Křovinořezy
Mulčovače, vyžínače
Multifunkční nosiče
Stavebnicový systém VARI
Tlakové myčky
Elektrocentrály
Čerpadla na vodu
Zametací kartáče
Odstraňovače plevele
Pily na dřevo
Štípače dřeva
Půdní vrtáky
Řada strojů PRO - ADL
VARI powered by EGO
Reklamní předměty
Náhradní díly
Bazar, výprodej
AKU zahradní technika EGO
Elektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevy
Novinky